Na veel lezen op Tweakers en ook al een tijdje (niet actief) lid, nu een nieuw account aangemaakt. Ik woon in Thailand en ben op zoek naar een nieuwe laptop. Echter kom ik er niet uit. Grote voordeel van hier wonen is het prijsverschil, ook voor accessoires. Nadeel is dat het toetsenbord ook het Thaise schrift heeft. Dit valt buiten stickers niet op te lossen. Echter is het voor mijn geen probleem. Mocht ik ooit nog eens Thais willen leren lezen en schrijven dan kan het altijd van pas komen.
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk zal ik het gebruiken voor mijn werk(SEO) dus alle bijbehorende programma's. Daarnaast wil ik er op gaan gamen. Dit heb ik jaren geleden fanatiek gedaan en ga het weer oppakken. Zit te denken aan PubG in eerste instantie. Later kan een game als Battlefield 1 gespeeld gaan worden.
Wat is je budget?
Mijn budget is zo'n 800 a 900 euro, dit mag uiteraard ook minder zijn. Ik woon in Thailand, hier zijn de prijzen lager in vergelijking met Nederland.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij zal tussen Thailand en Nederland heen en weer gaan regelmatig, verder blijft hij voornamelijk op het bureau staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb geen merk voorkeuren. Echter ben ik wel gebonden aan een bepaald aantal merken/keuzes. De keuze is hier niet zo ruim als in Nederland. Hieronder zal ik uitleggen wat de keuze is.
Welke keuzes heb je qua laptops?
Acer Nitro 5
Intel core I5-7300HQ
GeForce GTX1050 4GB
8GB RAM DDR4
1TB HDD, 128GB SSD
Prijs in Thailand: 670 euro
+ goede prijs
+ fijn toetsenbord
- geen I7 7700HQ
HP Omen 15
Intel core I7-7700HQ
GeFore GTX1050 4GB
8GB RAM DDR4
1TB HDD, 128 SSD
Prijs in Thailand: 880 euro
+ zeer mooi design(persoonlijk)
+ het fijnste toetsenbord van allemaal
+ mooi scherm
- ondanks dat het design me aanspreekt, is het eventueel wat minder professioneel bij bezoek klanten omdat het een gaming laptop uiterlijk heeft, meer dan de Nitro 5
MSI GL62M 7REX
Intel core I7-7700HQ
GeForce GTX1050Ti
8GB RAM DDR4
1TB HHD, 128GB SSD
Prijs in Thailand: 940 euro
+ GeForce GTX1050Ti
+ een meer neutraal design op het rode verlichtte toetsenbord na
- plastic ogend(geen premium design zoals de HP Omen 15)
- slap toetsenbord wat makkelijk in te drukken valt
Lenovo Y520
Intel core I5-7300HQ
GeForce GTX1050 4GB
8GB RAM DDR4
1TB HDD, 128GB SSD
+ goede koeling
+ lage prijs
- geen I7-7700HQ
Dit zijn eigenlijk de 4 keuzes die ik heb. Moet er wel aan toevoegen dat de temperatuur wat hoger is dan in Nederland en ik niet altijd in een airco ruimte zit. Uiteraard gaat de laptop op een koelsysteem staan en staat er een goede ventilator op gericht.
Mijn gevoel zegt de HP Omen 15, dit omdat de specs goed zijn, hij typt verreweg het fijnst van allemaal. Daarnaast spreekt het design me aan ondanks dat het een hoog game gehalte design heeft. Echter wel aan de hoge prijs.
De MSI GL62M is qua specs de beste keus, echter ben ik niet gecharmeerd van het gebruikers gevoel.
De Acer Nitro 5 vind ik qua design mooi en qua typen werkt deze ook zeer fijn. Echter heeft deze de Intel I5 erin zitten en dus geen I7. Voor 100 euro extra heb ik een I7 maar de vraag is, heb ik dat nodig.
Eigenlijk heb ik 2 vragen waar ik niet uit kom:
1. Heb ik echt een I7 nodig of volstaat een I5 met mijn gebruik ook? Voornamelijk PubG en eventueel Battlefield 1 later.
2. Welke keus zal ik maken uit deze 4?
Bedankt voor de hulp, hopelijk kunnen jullie mij het laatste zetje geven over welke laptop het beste is voor mij.
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk zal ik het gebruiken voor mijn werk(SEO) dus alle bijbehorende programma's. Daarnaast wil ik er op gaan gamen. Dit heb ik jaren geleden fanatiek gedaan en ga het weer oppakken. Zit te denken aan PubG in eerste instantie. Later kan een game als Battlefield 1 gespeeld gaan worden.
Wat is je budget?
Mijn budget is zo'n 800 a 900 euro, dit mag uiteraard ook minder zijn. Ik woon in Thailand, hier zijn de prijzen lager in vergelijking met Nederland.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij zal tussen Thailand en Nederland heen en weer gaan regelmatig, verder blijft hij voornamelijk op het bureau staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb geen merk voorkeuren. Echter ben ik wel gebonden aan een bepaald aantal merken/keuzes. De keuze is hier niet zo ruim als in Nederland. Hieronder zal ik uitleggen wat de keuze is.
Welke keuzes heb je qua laptops?
Acer Nitro 5
Intel core I5-7300HQ
GeForce GTX1050 4GB
8GB RAM DDR4
1TB HDD, 128GB SSD
+ goede prijs
+ fijn toetsenbord
- geen I7 7700HQ
HP Omen 15
Intel core I7-7700HQ
GeFore GTX1050 4GB
8GB RAM DDR4
1TB HDD, 128 SSD
Prijs in Thailand: 880 euro
+ zeer mooi design(persoonlijk)
+ het fijnste toetsenbord van allemaal
+ mooi scherm
- ondanks dat het design me aanspreekt, is het eventueel wat minder professioneel bij bezoek klanten omdat het een gaming laptop uiterlijk heeft, meer dan de Nitro 5
MSI GL62M 7REX
Intel core I7-7700HQ
GeForce GTX1050Ti
8GB RAM DDR4
1TB HHD, 128GB SSD
Prijs in Thailand: 940 euro
+ GeForce GTX1050Ti
+ een meer neutraal design op het rode verlichtte toetsenbord na
- plastic ogend(geen premium design zoals de HP Omen 15)
- slap toetsenbord wat makkelijk in te drukken valt
Lenovo Y520
Intel core I5-7300HQ
GeForce GTX1050 4GB
8GB RAM DDR4
1TB HDD, 128GB SSD
+ goede koeling
+ lage prijs
- geen I7-7700HQ
Dit zijn eigenlijk de 4 keuzes die ik heb. Moet er wel aan toevoegen dat de temperatuur wat hoger is dan in Nederland en ik niet altijd in een airco ruimte zit. Uiteraard gaat de laptop op een koelsysteem staan en staat er een goede ventilator op gericht.
Mijn gevoel zegt de HP Omen 15, dit omdat de specs goed zijn, hij typt verreweg het fijnst van allemaal. Daarnaast spreekt het design me aan ondanks dat het een hoog game gehalte design heeft. Echter wel aan de hoge prijs.
De MSI GL62M is qua specs de beste keus, echter ben ik niet gecharmeerd van het gebruikers gevoel.
De Acer Nitro 5 vind ik qua design mooi en qua typen werkt deze ook zeer fijn. Echter heeft deze de Intel I5 erin zitten en dus geen I7. Voor 100 euro extra heb ik een I7 maar de vraag is, heb ik dat nodig.
Eigenlijk heb ik 2 vragen waar ik niet uit kom:
1. Heb ik echt een I7 nodig of volstaat een I5 met mijn gebruik ook? Voornamelijk PubG en eventueel Battlefield 1 later.
2. Welke keus zal ik maken uit deze 4?
Bedankt voor de hulp, hopelijk kunnen jullie mij het laatste zetje geven over welke laptop het beste is voor mij.