Verwijderd

Topicstarter
Hello Tweakers :)
Ik ben na een jaar hard zwoegen dan toch in 4 VWO beland, en ga het pakket E&M met M&O en informatica doen. Op mijn boekenlijst stond dat ik ook een grafische rekenmachine nodig heb. Welke gebruiken jullie, en welke kan ik het beste kopen, gezien mijn pakket? Het is dus geen beta (dus wiskunde enz) pakket, maar meer een pakket met economie.

Verwijderd

Bij ons kon je de TI-83 via school aanschaffen, dan hoefde je geen BTW te betalen. De TI-83 van Texas Instruments voldoet ook prima voor jou.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 13:01

Copyman

Dode muis

Jah, die rules, ik heb de TI-83 van Texas Instruments ook, dat ding voldoet wel aan jouw eissen jah. PCLink erbij kopen, en dan nog ff flink wat spelletjes erop zetten! >:)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik heb nog een TI-92 errug grappig ding, maar ik doe er ook errug weinig mee

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
TI-92 is een beetje overkill voor vwo :)
TI-83+ is wel leuk (heeft wat extra's tov de 83, o.a. flash geheugen), mooier is de 89 (wat een 92 is in een 83 behuizing).
Maar ik zou toch ff aan je wiskundeleraar vragen wat je moet hebben want meestal hebben ze per school wel vast staan welke je moet hebben (meestal de TI-83 of anders de Casio).

• monkel
  • Laatst online: 10:34
ha
vroeger moesten we nog bikkelen en functies met de hand tekenen

zou je niet een grafisch rekenprogamma voor de palm kunnen krijgen?
dan heb je nog wat meer aan je rekenmachien
(kost een paar centen)

• Kiko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18

Kiko

MOOH!!

ik heb de HAVO nog doorlopen met zo'n standaard casio-dingetje, ach ja die goede oude tijd :'(

Slapende honden bijten niet

• arnem_
  • Laatst online: 06-02 01:21
Je kan ook een CASIO-9850GB (of de nieuwere versie als die er is) nemen. Deze kan ongeveer hetzelfde als de TI83 alleen werkt de casio met makkelijke menutjes, heeft die een kleuren scherm en werkt iets langzamer. Voor E&M maakt het iig. niet uit welke je neemt.

• Bigs
  • Niet online
Op die Casio kun je niet leuk in assembler proggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Die TI-83 stond inderdaad op mn boekenlijst... nah, koop ik die maar heh:)
Iemand een id waar ik een pc-link kan krijgen daarvoor?

Verwijderd

bij de dixons hebben ze die wel

• arnem_
  • Laatst online: 06-02 01:21
Nee niet voor de TI, voor de casio heb ik er wel één maar er zijn ook voor de TI genoeg schema's te vinden om er zelf één te maken

• Paniohitus
  • Laatst online: 04-02 08:58

Paniohitus

Paniohitus

Leuk hoor die rekenmachine..., ik heb hem ook gehad in Havo 4 + 5, de TI 83...,maar tijdens me examens niet eens hoeven te gebruiken (waarvoor ik hem gekocht heb dan en geleerd heb over het hele jaar).

Maarja..., ik zou gewoon die ti83 nemen, meer heb je echt niet nodig..., en je kan er spellekes op spelen :)

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Ik heb een TI83+ en die voldoet prima. Je kunt er ook op programmeren, is wel kewl.

Het is me nog niet gelukt spelletjes erop te zetten, toch wel het belangrijkste van een gr. rek. ;)

Hoe doe je dat?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 14 juli 2001 19:39 schreef CV_SmileY het volgende:
Ik heb nog een TI-92 errug grappig ding, maar ik doe er ook errug weinig mee
Me too... maar ik heb er wel VEEEEEL mee gedaan...
In combinatie met de Graphlink kan je lekker eenvoudig teksten (lees spiekbrieven) intypen en vervolgens uploaden naar dat ding.

Wel veel voor gebruikt, maar dat was uiteraard niet de voornaamste reden.
Ik vind dat "Derive" wat erin zit zo interessant... complete formules netjes laten uitwerken en het antwoord wiskundig-correct in beeld krijgen

• LeonT
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 09:20 schreef Herodion het volgende:
Bedankt voor de reacties!
Die TI-83 stond inderdaad op mn boekenlijst... nah, koop ik die maar heh:)
Iemand een id waar ik een pc-link kan krijgen daarvoor?
Zelf maken natuurlijk :) (of laten doen door iemand die het kan ;) heb ik ook gedaan).
Schema's zijn te vinden op internet.

[update]
Kijk hier maar eens: http://www.hysoft-automation.com/hyperbyte/

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 15 juli 2001 13:09 schreef LeonT het volgende:

[..]

Zelf maken natuurlijk :) (of laten doen door iemand die het kan ;) heb ik ook gedaan).
Kep zelf een keer zo'n parallelle gemaakt... stelde weinig voor
paar gulden aan hardware, verder nog even parallelle software neerhalen en uppen maar naar je TI (ik heb die link trouwens gebruikt voor de TI-82; op m'n TI-92 werkte hij niet.... verkeerde software)

• Joske Pauwels
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Op zondag 15 juli 2001 13:05 schreef jdvanwijk het volgende:
Ik heb een TI83+ en die voldoet prima. Je kunt er ook op programmeren, is wel kewl.

Het is me nog niet gelukt spelletjes erop te zetten, toch wel het belangrijkste van een gr. rek. ;)

Hoe doe je dat?
Dan heb je een link kabel nodig.
Ik ben er hier in de stad één gaan kopen, en heb dan van http://www.ticalc.org alle mogelijke progs en spellen gehaald.
Je moet zeker MIRAGE OS installeren, dat is een grafische OS waar je spellen met de Ion shell in kan spelen (in assembler geschreven), die VEEL mooier zijn dan die met de basic taal die op de TI83+ staat.
PS: je kan die spelletjes voor geld op school verkopen >:) heeft mij nl veel geld opgeleverd!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 juli 2001 13:09 schreef LeonT het volgende:

[..]

[update]
Kijk hier maar eens: http://www.hysoft-automation.com/hyperbyte/
Zelf maken? *slik*... ik doe express geen N&T om dit soort dingen te voorkomen, en dan moet ik ff mn eigen datakabel maken hehehe... maarjah, je ben twiekert of je ben het niet heh :)
Thx voor de reacties!

• Pc123
  • Laatst online: 23:44
Ik moet er ook eentje hebben, via school kan ik de TI-83 voor iets minder dan 200 piek krijgen. Is dit goedkoop of kan m beter ergens anders halen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 juli 2001 14:39 schreef Pc123 het volgende:
Ik moet er ook eentje hebben, via school kan ik de TI-83 voor iets minder dan 200 piek krijgen. Is dit goedkoop of kan m beter ergens anders halen?
Volgesmij wel, op mijn boekenlijst staat ie voor 230 piek... stelletje uitzuigers :(

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

200 piek? toen ik dat ding 2 jaar geleden kocht kostte ie iets van 160 peik via school. Jullie worden echt afgezet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 juli 2001 16:04 schreef JsB het volgende:
200 piek? toen ik dat ding 2 jaar geleden kocht kostte ie iets van 160 peik via school. Jullie worden echt afgezet :)
hmmm.... dan gaat ik toch maar eens even een prijsvergelijkendwarenonderzoek starten ;)

Verwijderd

Wij moeten ook nu alles met TI-83 werken.. Mooie rekenmachine, maar ik leer nu slechter wiskunde

• LeonT
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 16:04 schreef JsB het volgende:
Bijna een jaar geleden nu, gekocht voor 140 piek, op school.........

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 16:38 schreef illem het volgende:
Wij moeten ook nu alles met TI-83 werken.. Mooie rekenmachine, maar ik leer nu slechter wiskunde
Dan doe je iets fout, wij moesten op de HAVO (geslaagd dit jaar :) ook veel algebraïsch doen (= uit je hoofd).

Zo'n GR is wel handig om snel vergelijkingen op te lossen enzo, scheelt een hoop tijd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Idd, bij economie lijkt zown ding me ook wel handug :)

Verwijderd

ik heb een TI-83.... maar das omdat ik die gratis kreeg van school

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:47

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

* Pathfinder heeft z'n TI-83 voor fl. 166,- gekocht via school

Als ik me niet vergis zijn trouwens de TI-89 en de TI-92 strikt verboden op school (dwz bij proefwerken, en zeker bij het examen)!

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 19:47 schreef Bigs het volgende:
TI-92 is een beetje overkill voor vwo :)
Bij mijn vervolgstudie (HBO) gebruiken ze hem ook. Dus als je later een technische opleiding wil doen is een Ti92+ wel makkelijk. Anders koop je eerst een 83+ en moet je daarna ook nog een 92+ kopen.
TI-83+ is wel leuk (heeft wat extra's tov de 83, o.a. flash geheugen), mooier is de 89 (wat een 92 is in een 83 behuizing).
Ti92+ heeft een toetsenbord, heel handig anders moet je de hele tijd kutten met catalog of die cijfertoetsen 3x indrukken. Flash is zeer handig, bij ons op school resetten ze hem zo dat het flsh geheugen erin blijft staan, lekker spiekbriefjes overlinken. Tentmens worden best wel makkelijk zo. :)

• Peertje
  • Niet online
Kmoet ook nog maar eens zo'n ding kopen.
Ga nu naar 4VWO (eigenlijk gymnasium) en ga uiteraard N&T doen :) Met daarbij Latijn en Economie1.

• Peertje
  • Niet online
LOL kan er flash geheugen in? Kheb nog een 64 mb ding liggen, kan ik hele boeken opzetten dan >:)

Verwijderd

Ik zou echt voor een Casio gaan. Een poosje geleden heb ik samen met een klasgenoot in opdracht van onze wiskunde-docent een vergelijkend onderzoekje gedaan tussen de TI en de Casio. We waren er beide over eens dat de Casio veruit de gebruiksvriendelijkste was. (Ik zou zo niet meer weten welke types het waren |:( )

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 16:40

sjaak

un giorno credi

Wij hadden op school allemaal de TI-83 :D Die roeleert egwel :9

Wat we met dat ding gedaan hebben.... Het begon met een geleende pclink-kabel, toen een eigen gemaakte, spelletjes, filmpjes maken (die de hele school doorgingen :D) , geluid produceren. Mooie tijd was dat he DJSmiley ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 07:42 schreef Matthijsje het volgende:
Kmoet ook nog maar eens zo'n ding kopen.
Ga nu naar 4VWO (eigenlijk gymnasium) en ga uiteraard N&T doen :) Met daarbij Latijn en Economie1.
Kolere... ik wou dat ik dat kon :)
Ik ben dit jaar gestopt met gymnasium omdat latijn zo verrekte moelijk is... wel mooie taal trouwens, maar die grammatica... :(

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 18:14 schreef Herodion het volgende:

Kolere... ik wou dat ik dat kon :)
Ik ben dit jaar gestopt met gymnasium omdat latijn zo verrekte moelijk is... wel mooie taal trouwens, maar die grammatica... :(
Ik doe lekker Grieks! :P Nee, sorry, erg flauw... >:)

Verwijderd

Ik ga naar 5 ath.(met 2 vijven in profieldeel :) ) En heb sinds een jaar de TI-83, dingetje is wel makkelijk!
Had op een bepaald moment een programma'tje dat de abc formule uitrekende zeg maar. Roeleerde wel, en antwoorden voor proefwerken zijn idd ook erg makkelijk, had zelfs een keer bij een leraar, dat hij over mijn schouder mee stond te gluren bij een proefwerk, ik zat dus dik de antwoorden uit me GR over te pennen, zegt ie:ingewikkeld zo'n grafische rekenmachine ;)

Ik zou dus voor de TI-83 gaan, kostte me 189 piek bij Iddink :( afzetters!!!

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

De abc formule heb ik nou nooit begrepen. Ben van 5 havo naar 5 vwo gegaan. Beginnen ze in ene over de abc formule. Wat is dat zei ik nog? Nou niemand echt iets duidelijks en ik zij laat maar. Heb twee van de vijf boeken ook niet doorgewerkt. Snapte niet hoe die rekenmachine werkte (ti83) en ben geslaagd met een 8 voor wiskunde a2 (nieuwe stijl). Dus die abc formule is crap. hehe :)

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 21:15
Ik heb nu al twee jaar een Casio CFX-9850GB PLUS voor school. Ik moet zeggen dat ik deze wel relaxter vindt dan die TI-83 door de wat mooiere menuutjes en de kleuren. Ook zitten dingen als de ABC-formule gewoon ingebouwd.(Daar hoefde ik dus geen programmaatje voor te schrijven zoals mark_dabomb, een klasgenoot van me)

Kabeltje heb je zo in elkaar gefixd, en je kunt zelfs Worms erop spelen!(En nog multiplayer ook!)
Je geheugen zit bij de kleinere versie bijna helemaal vol, maar dat boeit niet. :P

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

de TI-83x.
das de opvolger van TI-83
kom dit jaar ook op de boekenlijst.
maar TI-83x heeft meer opslag capaciteit.

Verwijderd

Bedoel je de TI83 Silver? Ja, die is wel kewl; 1,5 MB opslag :9~

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 19:57 schreef monkel het volgende:
ha
vroeger moesten we nog bikkelen en functies met de hand tekenen

zou je niet een grafisch rekenprogamma voor de palm kunnen krijgen?
dan heb je nog wat meer aan je rekenmachien
(kost een paar centen)
Jup kan... Ik heb et ook gehab :P

• MasterM
  • Laatst online: 23:35
Op zondag 15 juli 2001 16:40 schreef LeonT het volgende:

[..]

Bijna een jaar geleden nu, gekocht voor 140 piek, op school.........
140,- piek... ppfff tjonge ik had wel een idee wat ik met 60,- zou kunnen doen... (ik ben een 14 jarig gozertje dat geen baan kan krijgen omdat ie te jong is, ik doe ondertussen wel 4 Havo |:( ) Maar ja de school mag (als het Journaal goed volg) geen belasting meer afhalen voor studenten (want een dergelijk probleem bij me ma: ze moet de belasting over IPB (indien plaats beschikbaar, speciaal voor werknemens: kenne voor goedkoop vliegen) tickets gaan betalen)...
Nah ja... het dure tijden (op het geheugen na >:) )
Pagina: 1