Bouwspel PC voor kinderen 5-6 jaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 21:38
Zag laatst op een iPad; Hoopa City. Een heel eenvoudig, maar leuk bouwspel. Geen gedoe met tijd en/of resources. Wel lekker bouwen, zonder al te veel poespas.

Ik zoek een vergelijkbaar (vooral eenvoudig) bouwspel voor op de PC. Simcity is mooi en leuk, maar wil dat mijn kids een wat toegankelijker spel hebben om zo af en toe lekker mee bezig te houden.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46
Minecraft..

Ik heb verder zelf nooit iets uit de Lego-series games gespeeld, maar misschien zit daar iets tussen?

City-building games zullen denk ik al snel te complex worden. Zonder complexiteit zijn ze ook wel heel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Wat heb je zelf gevonden en waarom vielen deze af?

Heb je nog een prijsrange in gedachten of multiplayer voorkeur (of juist helemaal geen multiplayer ivm mogelijk vervelende invloeden)

[ Voor 14% gewijzigd door Fore! op 18-03-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 21:38
Ik vind niet zoveel. Dat is juist wat ik zo lastig vind. Meestal vind je wel wat opties.
Ik heb gezocht op bijv. Similar to hoppa city. Wat ik dan veelal krijg is illegale downloads. Dat wil ik dus niet.

Ik heb zo een oudere sim city geprobeerd. Maar die is nog tamelijk ingewikkeld.

Een overweging zou zijn dat ik een emulatie draai en dan hoppa city. Liever heb ik een game die gemaakt is voor de pc.

Qua prijs. Ik moet het 2x aanschaffen, dus ik wacht op een steam sale of tot ca 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-05 08:40
Kijk even in de Microsoft store daar staan heel veel van dergelijke spellen en veelal gratis.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-05 08:56
gewoon een bak lego is het mooiste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:46
Mijn kinderen zijn gek van Minecraft. Daar kunnen ze in bouwen wat ze willen.
Lego heeft daar een variant op gemaakt: Lego worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:16
De allereerste Simcity? Die is niet ingewikkeld.

Heb echter geen idee of die nog ergens te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 12:47
Je gaat dan toch uitkomen op iets als minecraft, sim city of nog de beste: Roller coaster tycoon 1. Misschien niet een stadbouw spel maar zeker niet minder leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 16:48

Dhrax

Prog Lord

Minecraft vinden de meeste kinderen wel tof. Daarnaast kan ik de Lego (City) games ook erg waarderen. Grafisch prima voor elkaar en ook voor de oudere kinderen (lees: vaders) nog best leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 18:02
Misschien Planet Coaster een optie?

PSN : Geraedus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
dm-dutchman schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:08:
gewoon een bak lego is het mooiste ;)
Precies dit haha _/-\o_

Gewoon met een echt lego spelen is zo goed voor de ontwikkeling, op zoveel fronten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-05 08:56
poor Leno schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:01:
[...]

Precies dit haha _/-\o_

Gewoon met een echt lego spelen is zo goed voor de ontwikkeling, op zoveel fronten!
En ook zo veel leuker. Man ik wou dat ik me nu nog uren kon vermaken met Lego. Ik denk dat mn PS4 dan klink zou stof happen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
dm-dutchman schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:03:
[...]

En ook zo veel leuker. Man ik wou dat ik me nu nog uren kon vermaken met Lego. Ik denk dat mn PS4 dan klink zou stof happen :D
Hahaha grappig dat je zegt, ik heb laatst perongeluk op dit filmpje geklikt op Youtube.. en uren later was ik nog video's aan t kijken _O-

Klik niet op andere video's in de rechterbalk op YT :D

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Amazing LEGO Castle with Removable Floors

Sorry voor off-topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cepterbi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-10-2023
@Upbeat78 is een emulator op de pc geen optie?

Hoewel LEGO natuurlijk geweldig is kan het qua kosten niet tippen aan welke game of console dan ook. Naast de eindeloze creativiteit die een game (als bijvoorbeeld minecraft) kan bieden is de hand oog coordinatie bij een pc game (toetsenbord/muis combi) iets wat door lego niet te evenaren is. De computer is niet meer weg te denken dus het kan, lijkt mij, geen kwaad ze hier op tijd en verstandig mee kennis te laten maken.

Kant tekening: Ik heb pas geleden tijdens het opruimen van de zolder de taak op me genomen te kijken of al mijn lego doosjes nog compleet waren door alles in elkaar te zetten. Erg plezierig om weer te herbeleven :D

Ik zelf ben ook met mijn dochter van 5 begonnen met introductie van de pc dmv games en kom eigenlijk ook niet verder dan minecraft. Hier loop ik dan bijvoorbeeld weer tegen dingen aan als wanneer het karakter 2 blokjes omhoog moet hij dit niet kan. Dit soort regels maken het erg lastig voor mijn dochter om dit te combineren met het aanleren van de motorieke vaardigheden. Een tunnel naar beneden graven in creative is frustrerend omdat ze dan onder het bouwplatform valt. Het "onbewust" tijdig stoppen met graven zit er nog niet in omdat er over iedere beweging moet worden nagedacht, ge-annalyseerd en gehandeld moet worden. Simpel gezegd gaat creative mode te snel voor haar en is survival mode ook niet geschikt want dan moet ze eerst materials verzamelen.

Is er iemand bekend met een mod die dit soort dingen aanpast?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 17:15
Rollercoaster Tycoon 3 is nog een paar dagen gratis bij Epic, als je eens wat anders wilt proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 10:04

Basszje

Reisvaap!]

celshof schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:46:
Rollercoaster Tycoon 3 is nog een paar dagen gratis bij Epic, als je eens wat anders wilt proberen
Denk dat je dan beter naar openRCT kan kijken: https://openrct2.org/

Heb 3 geprobeerd, maar de interface heeft niet echt de tand des tijds doorstaan imo.

Er is trouwens ook een (beperktere) open-source variant van het minecraft-idee ( https://www.minetest.net/ ) . Voor als je eens wilt experimenteren wat blijft hangen.

Misschien een niet-spel als dit wel iets : https://store.steampowered.com/app/1291340/Townscaper/ . Heb het zelf niet geprobeerd, maar het ziet er simpel en grappig uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Basszje op 29-09-2020 20:02 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1