@
Upbeat78 is een emulator op de pc geen optie?
Hoewel LEGO natuurlijk geweldig is kan het qua kosten niet tippen aan welke game of console dan ook. Naast de eindeloze creativiteit die een game (als bijvoorbeeld minecraft) kan bieden is de hand oog coordinatie bij een pc game (toetsenbord/muis combi) iets wat door lego niet te evenaren is. De computer is niet meer weg te denken dus het kan, lijkt mij, geen kwaad ze hier op tijd en verstandig mee kennis te laten maken.
Kant tekening: Ik heb pas geleden tijdens het opruimen van de zolder de taak op me genomen te kijken of al mijn lego doosjes nog compleet waren door alles in elkaar te zetten. Erg plezierig om weer te herbeleven
Ik zelf ben ook met mijn dochter van 5 begonnen met introductie van de pc dmv games en kom eigenlijk ook niet verder dan minecraft. Hier loop ik dan bijvoorbeeld weer tegen dingen aan als wanneer het karakter 2 blokjes omhoog moet hij dit niet kan. Dit soort regels maken het erg lastig voor mijn dochter om dit te combineren met het aanleren van de motorieke vaardigheden. Een tunnel naar beneden graven in creative is frustrerend omdat ze dan onder het bouwplatform valt. Het "onbewust" tijdig stoppen met graven zit er nog niet in omdat er over iedere beweging moet worden nagedacht, ge-annalyseerd en gehandeld moet worden. Simpel gezegd gaat creative mode te snel voor haar en is survival mode ook niet geschikt want dan moet ze eerst materials verzamelen.
Is er iemand bekend met een mod die dit soort dingen aanpast?
b.v.d.