Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markable
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05-2022
Goedendag,

Als ik mijn TV aan zet, moet ik altijd handmatig (via WiFi) de optische ingang selecteren in de AMP om TV geluid te horen. Hoe moet ik het aansluiten/instellen om de HEOS AMP automatisch te laten activeren (in optical-modus) bij inschakelen van de TV?

Daarnaast wil ik het TV volume graag centraal regelen via mijn afstandsbediening i.p.v. altijd de tergend trage HEOS app te moeten gebruiken.

Ik heb mijn HEOS AMP HS2 (met Dali Zensor1 bedraad) aangesloten via toslink op mijn Samsung TV.
Daarnaast stream ik regelmatig spotify via de HEOS. De HEOS AMP switcht dus vaak tussen ingangen.

De AMP heeft geen HDMI, dus ARC is helaas geen optie.
HEOS AMP aansluiten via toslink op STB i.p.v. TV levert niets beters op.
Als ik het volume op de TV probeer te wijzigen, krijg ik de melding: “Audio-uitgang Optisch”

Ik zie uit naar jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:34
Volgens mij kan je dat vergeten. HDMI CEC doet wat je wilt en is er omdat andere signalen beperkingen hebben. Zo is de S/PDIF Out van de TV een vast level en moet je dat via de Sound Bar aanpassen. Je kan eens kijken wat de TV doet als je op de analoge uitgang dan wel hoofdtelefoon aansluiting (mits aanwezig) aansluit.

Auto sensinsing op optische signalen heb ik wel eens gezien, maar vaker niet dan wel. Als de Heos AMP daar niet over beschikt (wat in de handleiding ook niet naar voren komt) zal er niets automatisch worden gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 18-03-2018 01:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.