Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rengin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-08-2023
Hi,

Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die al een Dell Canvas in hun bezit hebben. Ik heb net mijn Wacom MobileStudioPro de deur uit gedaan om ruimte te maken voor een PC + Dell Canvas/Wacom Cintiq. PC is er al, maar nu nog de keuze tussen Dell en Wacom.

Ik neig naar de Dell Canvas, mede omdat ik de concurrentie tegen Wacom een beetje wil steunen. Wacom maakt prachtige producten maar mijn service ervaring met hen was zo slecht dat ik het gevoel heb dat ze te lang hebben kunnen genieten van hun monopolie en er wel een beetje tegengas gegeven mag worden.

Verder:
- De Canvas gebruikt Wacom licensed technologie, die van wat ik gelezen heb goed werkt na de Creators update van afgelopen jaar.
- De Canvas is (vergeleken met de 27QHD Touch van Wacom) bijna 500 euro goedkoper voor iets betere tech
- De Canvas lijkt erg lekker met Windows samen te werken (niet met Mac, maar een Mac zal ik niet snel meer aanschaffen) d.m.v. "fences" waardoor je makkelijk met meerdere monitoren werkt.
- Garantie is 3 jaar ipv de 2 van Wacom

Maar:
- Ik zou hem graag monteren op een Ergotron arm (of een AmazonBasics arm, schijnt precies hetzelfde ding maar dan rebranded te zijn), en daarvoor heb je een VESA bracket nodig. Heb nog geen winkel in EU/NL kunnen ontdekken die dat specifieke Dell ding verkoopt. En vanuit de US laten overkomen ben je natuurlijk ook weer zo 150 euro verder, wat het prijsverschil een beetje teniet doet.
- Wacom heeft natuurlijk expres hun Pro lijn vroeg aangekondigd en uitgebracht, met 4k resolutie en 8k pressure levels. Is dat het waard? Ik zit nu naar mijn 27" 2560x1440 scherm te kijken en ik denk van niet, maarja...

Ik was dus wel even benieuwd naar de meningen/ervaringen van anderen! Want Amerikaanse reviews lezen is leuk maar wat aankoopprocessen betreft loopt het natuurlijk allemaal wel eens anders.