plafond lamp (HUE) direct aansluiten op fase draad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn vraag

Kan ik een HUE plafond lamp direct aansluiten op een fase draad, dus zonder schakel draad of is dat niet aan te raden?

Lamp kan ik daarna via app of remote bedienen.

Kan ik dus een aftakking maken van bruine en blauwe draden in plafonddoos naar de lamp?

Beste antwoord (via Kallie123 op 17-03-2018 22:43)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat kan, daar zijn die lampen voor ontworpen. Zorg overigens wel dat je dan de bruine draad gebruikt (=altijd spanning) ipv de zwarte (geschakelde draad), zodat het duidelijk is welke draad stroomvoerend is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat kan, daar zijn die lampen voor ontworpen. Zorg overigens wel dat je dan de bruine draad gebruikt (=altijd spanning) ipv de zwarte (geschakelde draad), zodat het duidelijk is welke draad stroomvoerend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 10:49
Waarom heb je anders een lamp welke je kan bedienen met je smartphone als je telkens eerst de schakelaar moet aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Het is alleen vervelend als je telefoon het niet meer doet, als iemand anders in je huis is of als je bijvoorbeeld in de nacht even naar die ruimte wil en daarvoor ook je telefoon moet gebruiken. Lamp vervangen terwijl er stroom op staat is eigen verantwoordelijkheid, gaat meestal probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

vhal

ಠ_ಠ

President schreef op zondag 18 maart 2018 @ 06:37:
Het is alleen vervelend als je telefoon het niet meer doet, als iemand anders in je huis is of als je bijvoorbeeld in de nacht even naar die ruimte wil en daarvoor ook je telefoon moet gebruiken. .
Hue heeft remotes/dimmers voor aan de muur om dit probleem te ondervangen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
vhal schreef op zondag 18 maart 2018 @ 07:10:
[...]

Hue heeft remotes/dimmers voor aan de muur om dit probleem te ondervangen
Klopt, maar dan is een gewone dimmer net zo effectief vooral omdat je die niet kwijt kan raken.

'nadeel' is dat die op een vaste plek op de muur zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splorky
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-04 22:10
President schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:06:
[...]

Klopt, maar dan is een gewone dimmer net zo effectief vooral omdat je die niet kwijt kan raken.
De HUE dimmers hebben een magnetische bevestiging voor aan de muur, dus dat moet geen probleem zijn.

Een schakelaar aan de uur om de lampen aan en uit te kunnen zetten is wel aan te raden, mocht de bridge niet goed werken kun je nog wel de lichten aan en uit zetten (ze gaan aan na een stroom onderbreking.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

[...]

Je doet een beetje veel moeite om een probleem te verzinnen dat er niet is. Zowel de Tap als de remote kun je permanent aan je muur laten hangen.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Kan gewoon, ik zou er wel rekening mee houden dat deze niet in een vluchtroute zit.

Bij bijvoorbeeld brand wil je niet eerst je mobiel oid. moeten zoeken om een verlichte vluchtroute te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 19:20
Voor zover ik weet werken de traditionele inbouwdimmer niet samen met HUE.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 17:20
President schreef op zondag 18 maart 2018 @ 06:37:
Het is alleen vervelend als je telefoon het niet meer doet, als iemand anders in je huis is of als je bijvoorbeeld in de nacht even naar die ruimte wil en daarvoor ook je telefoon moet gebruiken. Lamp vervangen terwijl er stroom spanning op staat is eigen verantwoordelijkheid, gaat meestal probleemloos.
;)

(spanning staat en stroom loopt)
Pagina: 1