Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een stal die 20 meter naast het huis staat en wil hierbij beelden op mijn smartphone bekijken van de camera's.
Is het ideaal om dit via een WIFI repeater te doen aangezien ik niet heel veel anders kan?

Camera: Foscam FI9828P

Repeater: AVM FRITZ!WLAN Repeater 1750E

Graag zie ik jullie advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan die Foscam camera met een UTP aangesloten worden? Indien JA, dan moet je een AP client gebruiken. Dat is zeg maar een access point "omgekeerd". Dus deze client ontvangt de WiFi, en stuurt deze als UTP signaal door naar de camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:42
Ideaal? Absoluut niet. Kan het werken, waarschijnlijk wel. De vraag is alleen of je dat moet willen. Een repeater trekt namelijk de performance van je netwerk nogal onderuit. Persoonlijk zou ik die dan ook laten schieten.

Je geeft verder niet aan hoe je netwerk in je huis er uit ziet, welk accespoint/wifi-router je gebruikt en hoe (on)gunstig deze geplaatst is ten opzichte van je stal / de plek waar de camera moet komen.

Zoals ik het zie heb je een aantal opties:

1. Je trekt een kabel. Dit werkt gegarandeerd. Of dit voor jou praktisch / haalbaar is kan ik niet inschatten.
2. Je gebruikt een client-AP zoals @Verwijderd hierboven aangeeft. Dit AP hang je zo dicht als mogelijk bij je huis of op een plek waar je wel nog een goede wifi verbinding hebt.
3. Je draait het om. Hang een accespoint aan de buitenwand van je huis en zorg er voor dat je wifi dekking hebt in de schuur. Hierbij kun je de ingebouwde wifi van de camera zelf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gastje01,

Als ik u goed begrijp:

Dus ik kan beter een goede Accespoint dichtbij de stal hangen die toereikend is qua bereik.

Kabel trekken is normaal gesproken ook mijn optie, alleen voor deze klus nietecht haalbaar helaas ;(

In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 23:22
Powerline geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Voor een afstand van 20 meter zou je ook een staaldraad kunnen spannen tussen de 2 gebouwen en daar een outdoor utp kabel aan vast kunnen maken....

Vervolgens kun je in de stal zowel je camera plaatsen aan een kabel, en zorgen voor een extra wifi accespoint..

Het is maar net of je het er voor over hebt... Tis wel even investeren in zowel tijd als materiaal

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is Powerline wel een optie dan?
gastje01 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:24:
Ideaal? Absoluut niet. Kan het werken, waarschijnlijk wel. De vraag is alleen of je dat moet willen. Een repeater trekt namelijk de performance van je netwerk nogal onderuit. Persoonlijk zou ik die dan ook laten schieten.

Je geeft verder niet aan hoe je netwerk in je huis er uit ziet, welk accespoint/wifi-router je gebruikt en hoe (on)gunstig deze geplaatst is ten opzichte van je stal / de plek waar de camera moet komen.

Zoals ik het zie heb je een aantal opties:

1. Je trekt een kabel. Dit werkt gegarandeerd. Of dit voor jou praktisch / haalbaar is kan ik niet inschatten.
2. Je gebruikt een client-AP zoals @Verwijderd hierboven aangeeft. Dit AP hang je zo dicht als mogelijk bij je huis of op een plek waar je wel nog een goede wifi verbinding hebt.
3. Je draait het om. Hang een accespoint aan de buitenwand van je huis en zorg er voor dat je wifi dekking hebt in de schuur. Hierbij kun je de ingebouwde wifi van de camera zelf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:42
Een powerline kan ook werken. Je stroomnet is een gedeeld netwerk. Een slechte adapter kan al roet in het eten gooien. Ik heb persoonlijk een beetje aversie tegen die dingen omdat ik er meer gekloot dan plezier mee heb gehad op plekken waar ik kom (n=1). Ik vind ze in mijn ervaring te onbetrouwbaar en onvoorspelbaar. Er zijn ook zat mensen die ze wel naar tevredenheid gebruiken.

Als ik puur naar de kosten kijk heb je voor de prijs van een redelijk powerline setje ook een (buiten) accespoint. Hang deze tegen je gevel aan de kant van de schuur en je hebt er WiFi. Kun je er ook eventueel andere apparaten mee verbinden (tablet in de tuin in de zomer?).

De hierboven geopperde staalkabel geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch inderdaad maar eens kijken voor een AP die ik buiten kan hangen.
Geen goedkope troep uiteraard, 1x goed en klaar...

Hoop minimaal beetje rond de 50mbps te halen in de stal dan ongeveer, ik ga ook even kijken naar het internet abonnement etc.

Powerline of Repeater dus afraden voor een perfect systeem.
Eerder met AP's werken. ( moet dan alleen POE als beste voor direct voeding ook ).

Bedankt voor jullie antwoorden, alle andere mogelijke tips of ervaringen zijn zeker welkom! :)
gastje01 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:46:
Een powerline kan ook werken. Je stroomnet is een gedeeld netwerk. Een slechte adapter kan al roet in het eten gooien. Ik heb persoonlijk een beetje aversie tegen die dingen omdat ik er meer gekloot dan plezier mee heb gehad op plekken waar ik kom (n=1). Ik vind ze in mijn ervaring te onbetrouwbaar en onvoorspelbaar. Er zijn ook zat mensen die ze wel naar tevredenheid gebruiken.

Als ik puur naar de kosten kijk heb je voor de prijs van een redelijk powerline setje ook een (buiten) accespoint. Hang deze tegen je gevel aan de kant van de schuur en je hebt er WiFi. Kun je er ook eventueel andere apparaten mee verbinden (tablet in de tuin in de zomer?).

De hierboven geopperde staalkabel geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
[quote][b]Meneerzijp schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 01:06:[/b
1x goed en klaar...

Hoop minimaal beetje rond de 50mbps te halen in de stal dan ongeveer

[/qoute]

Dan is het toch wel verstandig om te zorgen dat er een (of meerdere) utp aansluiting(en) in de stal te plaatsen

Weet niet hoe groot die stal is, maar als je daar een goede en fatsoenlijke wifi dekking wil hebben, loop je er misschien tegenaan meerdere accespoints te plaatsen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1