Budget 5.1 set met goede surround ervaring

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
5.1 of 5.0 set.

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer 200/250 euro uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag een goede stereo geluid om muziek te luisteren en belangrijker nog ik wil een mooie surround ervaring, dat ik het geluid ook echt letterlijk van achter of opzei hoor

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen voorkeur voor een merk maar mijn gevoel en de ervaringen die ik lees is dat JBL wel goede goedkope setjes heeft.
Ik heb zelf deze set al gevonden 2e hands voor 100 euro.
JAMO s426 HCS 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6KeXZmEDflz6hx77vUFOPJTcQk=/i/1295520627.jpeg

JBL SCS 178
Afbeeldingslocatie: https://img.2dehands.be/f/normal/400312623-ensemble-home-cinema-5-1-jbl-scs-178.jpg.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb zelf al een Sony STR DG820 receiver:
Ik heb eventueel ook nog een actieve subwoofer om het geluid verder met laag aan te vullen.
Ik ben al aan het kijken op marktplaats naar een leuk 2e hands setje maar ik ben een leek op het gebied van audio dus ik weet niet wat goed is en wat niet.
Ik heb momenteel een paar dagen een soundbar, opzich leuk maar ik mis wat midden geluid en het komt gewoon niet in de buurt van een surround set.

De setjes hierboven lijkt de 1e JAMO set mij een beter stereo geluid geven. Ik luister wel eens hardstyle, pop, top40 of soms klassiek maar ben niet echt een enorme audiofiel.

Hebben jullie nog suggesties voor andere leuke setjes?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Teufel heeft ook vaak mooie goedkope setjes.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Jorgen schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:50:
Teufel heeft ook vaak mooie goedkope setjes.
Hebben die ook complete surround sets in mijn budget ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Met dit budget zou ik tweedehands kijken. Daar krijg je meer voor je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:12
Ik vind dat je nogal veel wil met een onrealistisch budget. Ik snap dat het geld je niet op de rug groeit, maar misschien moet je dan ook wat consessies willen doen.

Gelukkig heb je wel al een receiver.
Voor de beste ervaring hoort er een degelijke sub bij en daar ontbreekt het bij veel, zoniet alle sets in dit budget aan. Hoeveel je je daar aan stoort, zal samenhangen met hoe vaak je er naar luistert. Een slechte sub klinkt bonkerig en gaat vrij snel vervelen.

Van de genoemde sets zou ik voor de jamo set gaan. Die lijkt het meest degelijk gebouwd, maar zorg dat je het van tevoren even beluisterd. Het zijn jouw oren die het goed moeten vinden klinken.

En hou er rekening mee dat er ook nog voor een paar € kabels bij moet. Met €30,- ben je een heel eind verwacht ik.

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 18-03-2018 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
LA-384 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 07:35:
Ik vind dat je nogal veel wil met een onrealistisch budget. Ik snap dat het geld je niet op de rug groeit, maar misschien moet je dan ook wat consessies willen doen.

Gelukkig heb je wel al een receiver.
Voor de beste ervaring hoort er een degelijke sub bij en daar ontbreekt het bij veel, zoniet alle sets in dit budget aan. Hoeveel je je daar aan stoort, zal samenhangen met hoe vaak je er naar luistert. Een slechte sub klinkt bonkerig en gaat vrij snel vervelen.

Van de genoemde sets zou ik voor de jamo set gaan. Die lijkt het meest degelijk gebouwd, maar zorg dat je het van tevoren even beluisterd. Het zijn jouw oren die het goed moeten vinden klinken.

En hou er rekening mee dat er ook nog voor een paar € kabels bij moet. Met €30,- ben je een heel eind verwacht ik.
Bedankt voor je reactie maar ik begrijp je niet zo goed. Ik heb voor 200/250 euro een onrealistisch budget voor wat ik wil?
Maar ik lees op sites als Whahifi.com en hifi.nl dat ze zeer positief zijn over bijvoorbeeld de Jamo s426 set. Ook de reviews hier op Tweakers zijn ronduit positief. Ik ben echt een marktplaats/2e hands man en ik kan deze set krijgen voor 90 euro. Waarom vind je het dan onrealistisch?

Een goed punt wat je zegt en wat ik er niet bij heb verteld omdat ik de typenummers niet wist en kon achterhalen toen ik deze post schreef.
Ik heb al een Kenwood SW-305 subwoofer.
Ik heb momenteel ook nog een Pioneer sc-r 39 5.0 set en
2 JBL lx700 front speakers.

De JBL speakers hebben afgebrokkelde randen van de speakers en deze zijn na jaren dat ik ze heb nu gaan storen.
De sub is opzich een leuk denk maar ik vond hem vaak of te overheersend of niet hoorbaar. Er zit een crossover draaiknop en een volume knop op maar ik kon nooit de juiste settings vinden zodat ik lekker in het totaal plaatje paste.
Daarom wou ik er eigenlijk wel vanaf en had gehoopt dat die grote fronts van dat JAMO systeem de lage tonen konden doen.
Sethro schreef op zondag 18 maart 2018 @ 07:06:
Met dit budget zou ik tweedehands kijken. Daar krijg je meer voor je geld.
Thanks, ik kwam vandaag deze set tegen. JAMO S606 HCS3 https://link.marktplaats.nl/m1266061595
Een goede verbetering ten opzichte van de S426 denk ik?
Misschien dat de verkoper en ik tot een overeenstemming kunnen komen aangezien het wat buiten mijn budget is. Helaas is het wel helemaal aan de andere kant van Nederland (ik woon in Groningen :X )
Bedankt, ik zal eens kijken of ik dit setje ook ergens kan beluisteren. Wat denk je wat beter zou klinken, deze set of de S426 of S606 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:12
kaasaanfiets schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:11:
[...]

Bedankt voor je reactie maar ik begrijp je niet zo goed. Ik heb voor 200/250 euro een onrealistisch budget voor wat ik wil?
Maar ik lees op sites als Whahifi.com en hifi.nl dat ze zeer positief zijn over bijvoorbeeld de Jamo s426 set. Ook de reviews hier op Tweakers zijn ronduit positief. Ik ben echt een marktplaats/2e hands man en ik kan deze set krijgen voor 90 euro. Waarom vind je het dan onrealistisch?
Dat je er voor de resterende €110-160,- nog een goed presterende sub bij wil hebben, en die ga je niet vinden ben ik bang. Ook niet tweedehands.

De reviews op whathifi en hifi zou ik met een korreltje zout nemen, die zijn overwegend positief. Hifi.nl heeft altijd wat positiefs te melden. En als ik bij whathifi op speakersets kijk en sorteer op score, dan zijn de eerste 10 pagina's volledig bezet met 4 en 5 sterren (van de 5), daarna volgt 1 pagina met 3 sterren, 2 sets met 2 sterren en de rest heeft geen score.

Dat wil overigens niet zeggen dat de jamo set niet goed/acceptabel kan klinken, maar wel dat die reviews niet als bewijsmateriaal kunnen dienen, daarvoor moet je toch echt zelf gaan luisteren. Zonder sub schieten ze te kort als ik de tweakers reviews moet geloven. Wil je speakers die een sub gedeeltelijk kunnen evenaren, dan zit je echt wel met een veelvoud van jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 12:43
Gewoon beginnen met een 5.0 set jij zelf goed vind klinken. Ik heb jarenlang geluisterd naar een voorganger van deze speakers:

http://www.djelectronics....asreflex-zwart-p-627.html

Nee, met de top kunnen ze zich absoluut niet meten, maar ze gaven ontzettend veel bang for bucks. Een subwoofer kan altijd nog. Ook daar kun je met een relatief goedkoop model beginnen, maar dan zou ik beginnen met een 2e handsje. Die kun je later weer verkopen als het upgrade virus gaat toeslaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Steefmeister op 18-03-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@kaasaanfiets wat beter klinkt weet ik niet. Men is vaak positief over Teufel. Die kan je vaak ook op proef thuis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 14:09
Jorgen schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:49:
@kaasaanfiets wat beter klinkt weet ik niet. Men is vaak positief over Teufel. Die kan je vaak ook op proef thuis hebben.
De positieve reacties zijn overwegend over de grotere sets, de ultima 40 bijvoorbeeld, maar dan praten we over 800 euro.

Deze kleine set heb ik nog nooit een ervaring over gehoord, dus zou ik niet zo snel voor lief nemen.

Maar je kunt bij teufel inderdaad alles 30 (?) dagen op proef nemen. Ideaal

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

s0ulmaster schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:58:
[...]

De positieve reacties zijn overwegend over de grotere sets, de ultima 40 bijvoorbeeld, maar dan praten we over 800 euro.

Deze kleine set heb ik nog nooit een ervaring over gehoord, dus zou ik niet zo snel voor lief nemen.

Maar je kunt bij teufel inderdaad alles 30 (?) dagen op proef nemen. Ideaal
Ik las zelfs 8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 14:09
Zou ook heel goed kunnen! Erg lang iig :)

tijd voor wat klusjes!

Pagina: 1