Gezien MS Word geen eigen backup functie heeft, zo ik graag zelf 2 macro's toevoegen aan het normal.dot bestand.
Een eerste macro maakt een kopie van het huidige bestand en geeft dit de naam "D:\MSbackup0001", maar laat originele document open, waardoor ik gewoon verder kan werken aan mij originelen document.
Een volgende keer dat ik de macro gebruik, wordt dit D:\MSbackup0002" enz..
Een tweede macro doet basically hetzelfde, maar sluit ook het originele document.
Mis enig zoeken vond ik deze macro, die ongeveer doet wat ik zou willen, met dien verstande dat:
- er geen vaste naam is voor het backupbestand: dit dient voor elk bestand te worden opgegeven (dialoogvenster)
- er geen incrementele bestandsnummering is
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
PC i5, Windows 16 en MS Word 2016
...
Zelf reeds gevonden: zie hoger.
...
Een eerste macro maakt een kopie van het huidige bestand en geeft dit de naam "D:\MSbackup0001", maar laat originele document open, waardoor ik gewoon verder kan werken aan mij originelen document.
Een volgende keer dat ik de macro gebruik, wordt dit D:\MSbackup0002" enz..
Een tweede macro doet basically hetzelfde, maar sluit ook het originele document.
Mis enig zoeken vond ik deze macro, die ongeveer doet wat ik zou willen, met dien verstande dat:
- er geen vaste naam is voor het backupbestand: dit dient voor elk bestand te worden opgegeven (dialoogvenster)
- er geen incrementele bestandsnummering is
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Option Explicit Sub SaveCopyAs() Const lCancelled_c As Long = 0 Dim sSaveAsPath As String sSaveAsPath = GetSaveAsPath If VBA.LenB(sSaveAsPath) = lCancelled_c Then Exit Sub 'Save changes to original document ActiveDocument.Save 'the next line copies the active document Application.Documents.Add ActiveDocument.FullName 'the next line saves the copy to your location and name ActiveDocument.SaveAs sSaveAsPath 'next line closes the copy leaving you with the original document ActiveDocument.Close End Sub Public Function GetSaveAsPath() As String Dim fd As Office.FileDialog Set fd = Word.Application.FileDialog(msoFileDialogSaveAs) fd.InitialFileName = ActiveDocument.Name If fd.Show Then GetSaveAsPath = fd.SelectedItems(1) End Function |
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
PC i5, Windows 16 en MS Word 2016
...
Zelf reeds gevonden: zie hoger.
...
[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 17-03-2018 19:40 ]
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh