Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Datum problemen AC / Repeater TP-Link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-11 09:53
hallo,

ik heb het volgende vreemde probleem.

Ik heb 3 verschillende types Tp-link repeaters/Accespoints en allen hetzelfde probleem.

De datum haalt hij ergens van internet kan alleen zone instellen.

Hij blijft op jan. 2016 staan met totaal verkeerde tijd.

Ik heb al met support van TP-link gehad, die helpen heel goed maar kunnen niet achter probleem komen. als ze met mijn instellingen (backup gemaakt) werkt het bij hun wel. Waar gaat het mis?

- Ziggo connectbox? (had hiervoor een UBEE) weet niet meer of ik dat probleem hiervoor niet had.
- kan modem iets tegenhouden?
- is het een poort die niet open staat?

mijninziens is het de accespoints/Repeaters goed (bij TP werkte het met mijn instelling)

waarom ik de datum/tijd goed wil hebben?

kan hem automatisch uit zetten op bepaalde tijden .. en als de tijd niet goed staat ...

Anders maakte het mij ook niet uit.

lastig probleem en kom er niet verder mee en kan er op internet niets over vinden.

Wie heeft suggestie?
;)

Browny

Alle reacties

Verwijderd

Ik denk aan DNS servers? Staan deze ingevuld in de repeater / AP?

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het probleem zit waarschijnlijk in de NTP server settings van je router. De repeater krijgt zijn tijd en datum info via de router, als die niet goed staat staat je repeater ook niet goed. Welke router gebruik je en heb je daar al naar de settings gekeken?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

D'r zit toch wel een system log op die dingen? Wat staat daar in?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-11 17:51
Inderdaad bij je router time settings nakijken; daar heb je vaak een NTP server veld waar je een server in kan vullen...
Gebruik dan ntp0.nl.net of ntp1.nl.net ;) of beide of nl.pool.ntp.org
er zou ergens in settings velden van de repeater of anders inderdaad router een veld moeten zijn om je tijdsynchronisatie te kunnen opgeven tegen een in te vullen NTP server

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• brownyster
Dank voor jullie suggesties.

Ik heb een connectbox van Ziggo en als ik daarkijk staat de tijd goed als ik mij goed herinner.dat was ook mijn eerste gedachte. Ik kon dit uitlezen in logboek. Kan daar ook geen tijd oud instellen.

Of de instellingen goed staan als hierboven weergegeven weet ik niet ga ik morgen even naar kijken. Ik geef morgen even een reactie. Thanx

• brownyster
hallo,

Ik heb zojuist in connectbox gezocht, niets gevonden inzake NTP server.

Daarna heb ik Ziggo gebeld en na lang wachten, deze vraag hadden ze nog niet eerder gehad, kreeg ik de melding dat ze daar niets mee kunnen. Moest maar eens proberen op ziggo community.

In de ap heb ik gekeken daar zit geen intstelling NTP server

ook de opmerking DNS server heb ik gezocht die stond er wel in maar ik heb DHCP op automatich staan en dan staan de waardes daar in grijs op 00000

Zou dit het probleem kunnen zijn? ik wilde een screendump plaatsen hier maar heb geen idee hoe ik dit moet doen ..

browny

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lgy8OwZ814Sf7REwwagwSOiX/thumb.jpg

als het goed is staat hierboven de screendump .. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door brownyster op 25-03-2018 00:13 ]

Pagina: 1