advies nieuw moederbord nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-07 16:01
Op dit moment heb ik als moederbord een MSI 770-G45. Ik wil graag een nieuw moederbord met dezelfde aansluitingen die mijn moederbord nu heeft. Maar dan met drie case fan aansluitingen of meer (mijn moederbord heeft er maar 2). en een extra interne usb 3.0 aansluiting (mijn moederbord heeft er geen). Ook wil ik graag DDR4 ram ondersteuning (mijn moederbord werkt nog met DDR3).

Ook moet mijn processor (de AMD Athlon(tm) II X4 635) erin passen. En kan ik later dan een nieuwere processor erin zetten? Het liefst heb ik ook nog een IDE aansluiting voor mijn wat oudere schijf maar dit is geen must. Ook moet mijn powersupply (de Ewent EW3905) kunnen worden aangesloten op het nieuwe moederbord. Het liefst wil ik onder de €70 euro blijven.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door dnh300 op 17-03-2018 18:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het je alleen om een fan gaat zou ik voor een fan controller gaan. IDE zou ik hoe dan ook laten vallen. Desnoods een externe case maar eigenlijk is iedere euro uitgegeven aam die oude meuk er een teveel.
Die ewent ga ik niet eens op in.. begin steeds meer te vermoeden dat je ons in de maling neemt.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 17-03-2018 18:15 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 19:06
Is het geen oplossing om y split kabels te kopen voor de PWM aansluitingen (zoiets dus) en dan een verloopstukje te halen van USB3.0 -> USB2.0?

Ik denk dat je nergens meer een (nieuw) bord gaat vinden met deze specs. AM3 is uitgefaseerd. Beter opsparen voor een nieuw platform dan investeren in oude meuk.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
mijn powersupply was kapot moest er snel en vooral goedkoop een nieuwe hebben dus ben ik voor de ewent gegaan. En inderdaad mijn processor en mijn moederbord zijn verouderd. Weten een van jullie misschien een moederbord als ik meteen een processor erbij zou kopen? Heb ondertussen wat geld verdient alleen lang niet genoeg voor een hele nieuwe pc. Maar een moederbord met een processor zoals een intel i3 zou mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Drie koelers in de behuizing is helemaal nergens voor nodig. Ik begrijp niet waarom dit een eis is.

Het verschil tussen DDR3 en DDR4 is voor de meeste toepassingen niet erg relevant. Ook deze eis zie ik het nut niet van in.

Als je USB3 wilt, kun je hier mogelijk een PCI of PCI-e x1 kaart voor toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:01
Heb hier nog ergens een Asus M4A785 EVO liggen. Is jaren geleden werkend in de doos gestopt. Mag je tegen vergoeding van verzendkosten hebben. Hou je geld over voor een goede voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Je hebt het aan alle kanten niet nodig.

- fan kan je aansluiten door een verloopje tussen één van je voedingskabels te steken. Elke pc winkel heeft die liggen voor gratis of €1. Sowieso vraag ik me af waarom je er 3 wil maar goed dat is verder niet aan mij.
- USB 3.0 kun je gewoon een insteekkaartje voor kopen, kost je iets meer dan een tientje (pricewatch: Sharkoon USB3.0 Host Controller Card
- DDR4 moederbord kan geen DDR3 geheugen plaatsen dus zal je ook meteen nieuw geheugen moeten kopen. Met jouw processor is die investering zonde; je gaat geen snelheidsverschil merken tenzij je nu echt te weinig (3GB of minder) geheugen hebt.

Mijn advies: usb 3 kaartje erin als je die echt nodig hebt en verder alles lekker laten zitten ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
Uszka een vriend van mij heeft ook nog een oud moederbord liggen ik sluit eerst die aan om te kijken of ik alles kan laten werken. Kan ik je misschien e-mailen als ik jou moederbord toch nog nodig zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

lactaxative schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:15:
Als je USB3 wilt, kun je hier mogelijk een PCI
Aangezien het bord geen pci 66 en/of pci x64 ondersteund gaat dat vrijwel niets toevoegen t.o.v. usb 2.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1