Beste medetweakers,
Ik mag een nieuw systeem gaan samenstellen, ik wil hem redelijk krachtig hebben, maar niet extreem. Ik volg de template van anakoopadvies hieronder. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga systeem gebruiken voor (1) kantoorwerkzaamheden, grote complexe Excel spreadsheets, powerpoint met veel foto’s (2) foto’s bewerken (niet heel veel dus dat ik soms even moet wachten is niet erg) (3) licht gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is zo’n 750 euro, daar zit ruimte in, minder is natuurlijk beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 23 inch LED Touch screen staan, toetsenbord en muis zijn ook aanwezig. Het gaat mij sec om een systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een ontwerp gemaakt via de Pricewatch:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na veel leeswerk ben ik uitgekomen op een AMD systeem en met gigabyte moederborden heb ik goede ervaring. De kast is die ik heb gekozen is smaak. ik ga er Win10 (moet ook nog licentie kopen daarvoor) en Linux op draaien. Liefst geen aparte videokaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen extra eisen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een kritisch oog, werkt de combinatie samen, zijn er alternatieven die voor hetzelfde geld veel beter zijn of alternatieven die hetzelfde zijn, voor veel minder geld.
Dank alvast voor alle reacties.
J.
Ik mag een nieuw systeem gaan samenstellen, ik wil hem redelijk krachtig hebben, maar niet extreem. Ik volg de template van anakoopadvies hieronder. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga systeem gebruiken voor (1) kantoorwerkzaamheden, grote complexe Excel spreadsheets, powerpoint met veel foto’s (2) foto’s bewerken (niet heel veel dus dat ik soms even moet wachten is niet erg) (3) licht gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is zo’n 750 euro, daar zit ruimte in, minder is natuurlijk beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 23 inch LED Touch screen staan, toetsenbord en muis zijn ook aanwezig. Het gaat mij sec om een systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een ontwerp gemaakt via de Pricewatch:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 155,25 | € 155,25 |
| 1 | Gigabyte AB350N-Gaming WiFi | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15R | € 106,65 | € 106,65 |
| 1 | be quiet! Straight Power 11 450W | € 91,41 | € 91,41 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 121,- | € 121,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 663,26 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na veel leeswerk ben ik uitgekomen op een AMD systeem en met gigabyte moederborden heb ik goede ervaring. De kast is die ik heb gekozen is smaak. ik ga er Win10 (moet ook nog licentie kopen daarvoor) en Linux op draaien. Liefst geen aparte videokaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen extra eisen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een kritisch oog, werkt de combinatie samen, zijn er alternatieven die voor hetzelfde geld veel beter zijn of alternatieven die hetzelfde zijn, voor veel minder geld.
Dank alvast voor alle reacties.
J.