Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop beneden 700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Eerst was mijn idee om een computer te gaan kopen. De laatste weken ben ik erachter gekomen dat een laptop veel handiger is in combinatie met mijn studie. Ben op zoek naar een laptop waar in zeker gerenderd gaat worden, Photoshop heftig gebruikt gaat worden, maar ook games zoals Fortnite gespeeld gaan worden. Het zou fijn zijn als dit een beetje soepeltjes gaat.

Wat is je budget?
Ik wil onder de 700 euro blijven, tweedehands.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ga deze veel meenemen naar mijn school.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

700 Euro en heftig Photoshoppen en "renderen" en een beetje kunnen games in shooters zoals FortNite, Battlefield etc?

Nee, dat ga je niet redden met 700 Euro; als ik persoonlijk een laptop zou moeten kopen voor alleen Photoshop en daar "heftig" mee wil spelen, zou ik als snel kijken naar 16GB RAM en een PCI-e SSD als aanwezige zaken en dat is (op dit moment) al goed de helft van je budget.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:06:
700 Euro en heftig Photoshoppen en "renderen" en een beetje kunnen games in shooters zoals FortNite, Battlefield etc?

Nee, dat ga je niet redden met 700 Euro; als ik persoonlijk een laptop zou moeten kopen voor alleen Photoshop en daar "heftig" mee wil spelen, zou ik als snel kijken naar 16GB RAM en een PCI-e SSD als aanwezige zaken en dat is (op dit moment) al goed de helft van je budget.
Sorry, was vergeten erbij te zeggen dat ik voor een tweedehands laptop ga. En alles hoeft ook zeker niet op epische instellingen maar een bescheiden medium/mixed high vind ik prima.

• MAX3400

MAX3400

Alstu
Zou ik je wel aanraden om zelf even de CPU en GPU na te trekken qua benchmarks :)

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:14:
Alstu
Zou ik je wel aanraden om zelf even de CPU en GPU na te trekken qua benchmarks :)
Interessant lijstje van 12 laptops met specificaties waar ik niet naar op zoek ben.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:19:
[...]

Interessant lijstje van 12 laptops met specificaties waar ik niet naar op zoek ben.
Sorry maar je startpost gaf 0 specificaties dus heb ik alvast gekeken naar een laptop met een 1080p scherm en minstens 12GB RAM zodat je een beetje normaal Photoshop kan opstarten.

Het kan inderdaad zijn dat mijn gedachten/eisen anders zijn dan die van jou; beargumenteren doe je het niet. Het is dan best lastig om constructiever mee te denken :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Tja , dan moet je zelf aan de bak gaan. Je budget is te laag voor wat je wilt en "wij" gaan niet voor jou marktplaats en V&A afstruinen om een laptop te zoeken omdat je dat zelf niet doet.
Dus als je niks specificeert moet je ook niet gaan klagen want er is 0,0 eigen inzet en ook geen specs gegeven door jou.

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 17-03-2018 17:22 ]

39

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:20:
[...]

Sorry maar je startpost gaf 0 specificaties dus heb ik alvast gekeken naar een laptop met een 1080p scherm en minstens 12GB RAM zodat je een beetje normaal Photoshop kan opstarten.

Het kan inderdaad zijn dat mijn gedachten/eisen anders zijn dan die van jou; beargumenteren doe je het niet. Het is dan best lastig om constructiever mee te denken :)
Ik dacht dat het noemen van een bekende game die je wilt spelen op medium+ instellingen tegenwoordig wel een goede indicatie was voor specificaties.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:24:
[...]

Ik dacht dat het noemen van een bekende game die je wilt spelen op medium+ instellingen tegenwoordig wel een goede indicatie was voor specificaties.
Zeker! Mits er mensen zijn die alle specificaties van alle games uit hun hoofd kennen. Maar een game op "medium+" spelen levert hele andere specificaties op dan "heftig Photoshop" en dan heb je eigenlijk 2 laptops nodig?

En "renderen" is ook een beetje een algemene term. Als je wil renderen, en dat snel wil doen, zit je vaak vast aan een CPU met zoveel mogelijk cores en/of een GPU met dedicated geheugen en/of een sloot met RAM. Ook dat ga je dus, zoals ik eerder schetste, niet krijgen voor onder de 700 Euro.

• king-martijn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
Hier kan je vaak betere modellen vinden voor een goedkopere of zelfde prijs( nieuw ):

http://www.informatique.n...=6&ha303=18&ss=&sort=pasc

[ Voor 7% gewijzigd door king-martijn op 17-03-2018 17:45 ]

• MAX3400

MAX3400

king-martijn schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:44:
Hier kan je vaak betere modellen vinden voor een goedkopere of zelfde prijs( nieuw ):

http://www.informatique.n...=6&ha303=18&ss=&sort=pasc
No offense maar als ik dan 750 Euro intik en 16GB RAM, krijg ik een machine met een i3 of een machine met een i7 (2 generaties oud) met een 760p scherm.

Mijn domme vraag: hoe ga ik daarop Photoshoppen en gamen?

• king-martijn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
MAX3400 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:47:
[...]

No offense maar als ik dan 750 Euro intik en 16GB RAM, krijg ik een machine met een i3 of een machine met een i7 (2 generaties oud) met een 760p scherm.

Mijn domme vraag: hoe ga ik daarop Photoshoppen en gamen?
voor 750 euro een nieuwe goede game laptop bestaat ook niet, maar een tweedehands is risky. Hij kan ook gewoon 150 euro bijleggen, dan heb je basis :)

Tot 900 euro heb je al meer keuze:

http://www.informatique.n..._min=&pr_max=900&ha303=18

[ Voor 13% gewijzigd door king-martijn op 17-03-2018 18:10 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
[...]

Maar wat zijn de verwachte specs dan? 1 van die laptops heeft een i7-7700HQ en GTX1050, SSD en full HD display.

Veel meer ga je voor 700 euro niet krijgen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1