beveiligingen tegen lekstroom, pieken etc?

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:00
search helpt me niet echt...

ik woon in een ouder huis en verdenk dat de elektrische installatie niet meer zo super is.

graag zou ik willen weten wat voor oplossingen er zijn tegen lekspanningen, pieken en dat soort anti-pc ongein.

een goed stekkerblok kopen is duidelijk, maar is er nog meer te doen?

edit:
foutje in topic titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

APC UPS, zie Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een goede maar duurdere oplossing is de aanschaf van een Uninteruptible Power Supply (UPS)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
hmm die krengen zijn wel erg duur!

goedkopere oplossingen? goedkoopste die ik zag was 215 piek [slik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

In het huis waarin ik woon heb ik ook slechte elektriciteit. Gewoon zo'n computerstekkerblok geeft voldoende bescherming. Wel goed aarden.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik heb zo'n piekbeveiliging van de kijkshop 2 stuks twintig piek, das toch niet zo veel, je hebt ook van die stekkerdozen met zo'n ding ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een UPS beschermt je inderdaad tegen zulk soort dingen...

Een iets goedkopere oplossing is misschien speciale stekkerdozen, die beveiligd zijn tegen lekstroom, pieken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je van die stekkerdozen voor, beschermen tegen pieken en ook nog tegen indirecte blikseminslag. Kost 2 of 3 tientjes zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
wow beschermt tegen 39,000 ampere! dan is de rest van je huis zo onderhand weggefikt maar je pc staat er dan nog wel :)

135 piek, das me dan wel waard...

hey bedankt man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog een goede automatische brandblusinstallatie in en om je pc bouwen en je weet zeker dat als de bliksem inslaat en je huis af fikt je pc 't wel overleeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Op zaterdag 14 juli 2001 21:04 schreef Pierce21 het volgende:
Nu nog een goede automatische brandblusinstallatie in en om je pc bouwen en je weet zeker dat als de bliksem inslaat en je huis af fikt je pc 't wel overleeft >:)
zonder grappen, ik denk wel es van wat als mijn huis affikt, eerst verzekering etc maar probeer toch zeker mijn pc te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

APC heeft ook van die stekkerdozen:
http://www.apcc.com/products/surge.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk heb je geen modem in je PC, maar ook hiervoor zijn beschermblokjes, hierop kun je de modem tegen piekspanningen beveiligen.
Wat je ook kunt doen is een magneet rondom de powercable leggen. Gebeurd vaak in de kabel van de monitor (dat dikke stuk) en van andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:33
Idd gewoon zo'n stekkerdoos kopuh.

UPS is meteen een noodstroomvoorziening en daar is deze meneer niet naar opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPSen beschermen ook tegen pieken enz. Ik ga zelf ook zo'n ding kopen voor de pc van m'n ouders, was 2 maanden geleden een hele hd met administratie kwijt door een piek (was net ingevoerd, had nog geen backup gemaakt :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 20:41 schreef Kaap het volgende:

[..]

wow beschermt tegen 39,000 ampere! dan is de rest van je huis zo onderhand weggefikt maar je pc staat er dan nog wel :)

135 piek, das me dan wel waard...

hey bedankt man
Koop gewoon een simpele variant bij de electronica zaak. Ben je een meier goedkoper uit. Tegen directe blikseminslag helpt niks, ook dat ding niet. En bij 39.000 ampere zijn je stoppen al gecremeerd dus daarvoor ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

titel gefixt
Pagina: 1