Goedendag Tweakers,
Mijn huidige telefoon heeft zijn laatste dag bijna weer behaald na nog geen 20 maanden. Dit was ook het geval met mijn vorig telefoons. Ik vind het een beetje zonde om elke twee jaar een nieuwe telefoon te moeten kopen omdat de oude niet meer werkbaar is. Om de problemen een beetje aan te geven.
Met dit in achterhoofd, kan ik twee kant op. Gewoon budget en accepteren dat ik eerder 2 jaar een nieuw toestel moet kopen. Of toch iets meer uitgeven, met als doel er zeker 3 jaar mee vooruit te kunnen.
Ik zoek een?
Mijn wensen lijstje is voornamelijk uit ervaring:
- RAM: min 2 GB maar liever 3+GB (Al snap ik niet echt waarom android zoveel nodig is, je kan met 2GB windows draaien
)
- CPU: Quad/octacore kan mij gestolen worden, liever een snelle dual core.
- OS: Geen iOS(gezien de prijs), Verder maakt het niet veel uit zolang whatsapp maar werkt. Geen probleem met aangepaste ROM
- Grote: Ik heb nu DTEK50, maar vind dat eigenlijk al te groot.
- Draadloos opladen is een pre, aangezien ik nu al twee keer een stukke USB connector heb.
- Stevige: Ik ben nou niet echt zuinig op mijn telefoon, dus die gaat een paar keer vallen.
- Update: Ja graag, maar goed dat is gokken.
- Dual sim: graag, maar geen harde eis.
- Batterij: Ik ga er vanuit dat ik elke dag moet opladen
Wat is je budget?
Mocht de conclusie zijn, dat telefoons gewoon iedereen 2 jaar moeten worden vervangen. dan ongeveer 6-8 euro per maand(dus 144-200 euro max). Mocht het toestel voldoen voorziening hebben om langer mee te gaan schaal het budget mee, dus 3 jaar is 200-300 euro. Maar er is eventueel meer ruimte.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik het toestel voornamelijk op een zakelijk manier. Dus mail/agenda en berichten. En af en toe wat opzoeken in de webbrowser.
Ik vind het fijn dat deze zaken vlot lopen.
Wat ik dus NIET met het toestel doe: Gamen, video kijken, enz
Wat heb je zelf al gevonden?
Op base hiervan kom ik uit op de volgende budget toestellen:
Als ik mijn budget verhoog vind eigenlijk niks wat ik het extra geld waard vind.
Welke vragen heb je hier nog over?
In mijn beleving is er niks wat voldoen aan de eisen:
categorie: Smartphones
Kunnen jullie misschien nog suggestie geven voor andere toestellen die waarschijnlijk wel 3 jaar blijven werken? (software maar ook hardware)
PS: Ik woon in Engeland, dus prijzen zijn misschien iets anders. Kan zowel in Nederland als Engeland kopen.
Mijn huidige telefoon heeft zijn laatste dag bijna weer behaald na nog geen 20 maanden. Dit was ook het geval met mijn vorig telefoons. Ik vind het een beetje zonde om elke twee jaar een nieuwe telefoon te moeten kopen omdat de oude niet meer werkbaar is. Om de problemen een beetje aan te geven.
- 2010 aangeschaft samsung budget ding, Was te traag geworden.
- 2012 Samsung Mid-segment, Was te traag
- 2014 blackberry Q10, USB connecter zeer matig, en software support end of life
- 2016 Mijn huidige, behuizing is stuk, USB connector zeer matig.
Met dit in achterhoofd, kan ik twee kant op. Gewoon budget en accepteren dat ik eerder 2 jaar een nieuw toestel moet kopen. Of toch iets meer uitgeven, met als doel er zeker 3 jaar mee vooruit te kunnen.
Ik zoek een?
Mijn wensen lijstje is voornamelijk uit ervaring:
- RAM: min 2 GB maar liever 3+GB (Al snap ik niet echt waarom android zoveel nodig is, je kan met 2GB windows draaien
- CPU: Quad/octacore kan mij gestolen worden, liever een snelle dual core.
- OS: Geen iOS(gezien de prijs), Verder maakt het niet veel uit zolang whatsapp maar werkt. Geen probleem met aangepaste ROM
- Grote: Ik heb nu DTEK50, maar vind dat eigenlijk al te groot.
- Draadloos opladen is een pre, aangezien ik nu al twee keer een stukke USB connector heb.
- Stevige: Ik ben nou niet echt zuinig op mijn telefoon, dus die gaat een paar keer vallen.
- Update: Ja graag, maar goed dat is gokken.
- Dual sim: graag, maar geen harde eis.
- Batterij: Ik ga er vanuit dat ik elke dag moet opladen
Wat is je budget?
Mocht de conclusie zijn, dat telefoons gewoon iedereen 2 jaar moeten worden vervangen. dan ongeveer 6-8 euro per maand(dus 144-200 euro max). Mocht het toestel voldoen voorziening hebben om langer mee te gaan schaal het budget mee, dus 3 jaar is 200-300 euro. Maar er is eventueel meer ruimte.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik het toestel voornamelijk op een zakelijk manier. Dus mail/agenda en berichten. En af en toe wat opzoeken in de webbrowser.
Ik vind het fijn dat deze zaken vlot lopen.
Wat ik dus NIET met het toestel doe: Gamen, video kijken, enz
Wat heb je zelf al gevonden?
Op base hiervan kom ik uit op de volgende budget toestellen:
- Alcatel One Touch Pop 4S Grijs
- Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs
- Xiaomi Redmi 4X (3GB ram, 32GB opslag) Zwart
- Lenovo K6 16GB Grijs
- Nokia 3 Dual Sim Zwart
Als ik mijn budget verhoog vind eigenlijk niks wat ik het extra geld waard vind.
Welke vragen heb je hier nog over?
In mijn beleving is er niks wat voldoen aan de eisen:
- werkt over 3 jaar nog naar behoren
- is nog redelijk betaald baar.
categorie: Smartphones
Kunnen jullie misschien nog suggestie geven voor andere toestellen die waarschijnlijk wel 3 jaar blijven werken? (software maar ook hardware)
PS: Ik woon in Engeland, dus prijzen zijn misschien iets anders. Kan zowel in Nederland als Engeland kopen.