PC loopt op een rare manier vast.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 11:56
Ik heb net een pc weer tot leven kunnen weken (zie mijn forum post of een corrupte bios. corrupte bios. )
Maar ik heb nu windows geïnstalleerd en heb meteen problemen. Ten eerste wilde de video driver alleen met veel moeite installeren (meerdere keren opnieuw en vele versies moeten proberen.) en nu doet de pc het maar alleen voor 10 minuten. Daarna loopt de pc gewoon vast. Maar niet zoals ik gewend ben, hij loopt vast maar kan nog wel muis bewegen en dingen openen. Het begint met windows explorer die helemaal freezed, en daarna langzaam ook andere programma's. Ik kan hier niks tegen doen en moet daarna pc uitzetten met de voeding switch.
Weet iemand toevallig waar dit aan ligt? Heb het volgende al buitengesloten (ram, door middel van 4 uur memtest, ssd, voeding) Voor de rest kan het alles zijn.
Hardware:
MSI Z77A-G43 (nieuwste bios release)
I3-2100
8gb ram (2x 4gb 1600mhz hyperx)
AMD HD6870
120gb ssd, 500gb hdd
550watt voeding

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Kijk eens met CrystalDisk of de SMART van je SSD problemen rapporteert,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Ok, even een edit want ik ben niet helemaal duidelijk geweest zie ik.
Het is heel raar maar het duurt even voordat de pc het opgeeft:
Na ongeveer 5/10 minuten begint het met een programma te openen, waarna ik het nog wel kan sluiten maar de taskbar is frozen (kan er niks meer mee, windows key ook niet). Ok raar, een andere programma probeer ik op te starten maar niks. Langzaam gaat steeds minder werken en dan valt het beeld uit maar de pc blijft nog steeds draaien tenzij ik hem forceer af te sluiten.

Kan dit mischien gefixt worden door terug te draaien naar een oudere bios versie?
@EricJH Ga vanavond proberen!

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aansluiten op je moederbord direct getest ?
Andere voeding
Ander RAM

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Heb ook de videokaart buitengesloten, met interne videokaart zelfde probleem.
Ander ram ga ik ook vanavond testen.

EDIT: Met de disk check utility ben ik er achter gekomen dat mijn secundaire hdd een waarschuwing geeft. Maar daar staat niks op op dit moment, is dat nog steeds een reden voor vervanging?

[ Voor 45% gewijzigd door Basverhaak op 17-03-2018 19:34 ]

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 11:09
Je hebt 2x 4Gb, dus ik zou er eerst 1 reepje uithalen om te testen ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basverhaak
OK: Even een update, heb nog geen tijd voor de ram gehad maar: De schijf wordt gestrest naar 100% uit het niets en begeeft het kort daarna, weet nog niet welk ding dat veroorzaakt. (Heb de 'defecte' 500gb er uit gehaald om te zien of dat een probleem was kennenlijk niet)

EDIT: In taakbeheer staat alle schijfactiviteit op 0mb/s maar de schijf wordt toch 100% belast! Een defecte ssd? Is er nog een manier hoe dit gefixt kan worden?

EDIT 2: In hard disk sential zegt het programma dat de conditie en prestatie 100% zijn, maar de ssd is wel 302 dagen gebruikt. Dat lijkt me nog al veel zeker als je optelt dat een pc (bijna) nooit de hele dag aan staat :|

[ Voor 43% gewijzigd door Basverhaak op 17-03-2018 20:06 ]

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Kun je screenshots plaatsen van CrystralDisk van zowel de SSD als je HD?

Wat voor Windows versie draai je? Als je ziet dat de HD 100% belast kijk dan met Resource Monitor welke processen de schijf gebruiken. Je kunt Resource Monitor starten o.a. vanuit het tabblad Performance/Prestatites in Task Manger/Taakbeheer.

Wat zijn het merk en typenummer van je voeding? Is het een A merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
hm even volgen deze thread,
Ik heb ook een hdd, zonder errors, en chkdsk al gedraaid, totaal niks te zien, maar stampen wat dat ding doet, 100% viruscanner die daar staat te stampen. ter info, dit is al wel een jaar gaande. (pc van een kennis)
komt wel van een w7 af, upgrade naar 10. missc is dat het, en komt die scanner er niet doorheen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waar heb je je windows image vandaan? Gewoon via de MCT gedownload, of heb je je ooglap, houten poot en papegaai erbij gepakt?
Staat je disk in het BIOS wel op AHCI? Wat voor koeler zit er op je CPU? Welk merk en type voeding heb je in gebruik?
Treedt dit issue ook op als je een live Linux distro draait vanaf een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een bootable USB stick maken en een schone installatie uitvoeren 😊

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2018 21:45 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Oke, even een update voor wie het nog boeit:
De ssd is de schuldige, hij blijkt defect de zijn.Op welke computer ik het ook probeer de ssd spiked opeens naar 100% zonder dat er schijfactivieit is. Windows crasht omdat de schijf zich daarna automatisch loskoppelt.

I5 2500K ♥

Pagina: 1