Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamingpc max 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Tweede poging om nog eens een gamingpc samen te stellen, de eerste vorig jaar heb ik jammer genoeg moeten uitstellen. En extra pijnlijk aangezien de videokaart en geheugenprijzen zijn skyrocketed door de miners. 'Normaal' gezien ben ik van plan mijn update te houden in mei.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaming. Vrij actief Overwatch (dit graag op de hoogst mogelijke settings heel vlot kunnen spelen),
Cities Skylines (momenteel zou ik gaan voor 16GB maar in de toekomst wil ik er graag 32 van maken aangezien ik hier wel zeer actief mee zal bezig zijn door de mods en assets) en dan hier en daar nog een nieuw game uittesten, hoeft niet noodzakelijk op de hoogst mogelijke settings zijn daarvoor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage doe ik uiteraard zelf (het leuke eraan natuurlijk) en ik zou het absolute maximum willen houden op 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als case heb ik een Corsair 650D welke ik een perfecte case vindt, een Dell Ultrasharp U2515H scherm, een Samsung 840 EVO 120GB SSD (meer dan genoeg om enkel mijn apps en OS op te plaatsen, of niet?) en een Corsair 850HX PSU (van 2011, maar werkt nog perfect en is een zeer kwaliteitsvolle PSU, dus ik denk niet dat ik deze moet vervangen zolang hij nog werkt?) en uiteraard toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, processorkoeler, 16GB geheugen, videokaart, 2TB gewone harddisk voor m'n games etc..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een enorme voorstander van de Ryzen-processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als processorkoeler graag een AIO waterkoeling.

Ga je overklokken?
Mijn huidige is overklokt dus ik ga dit ook opnieuw doen.

Wat verwacht je van ons?
Een aangenaam systeem voor 1000 euro waar ik terug enkele jaren zoet mee ben. Zal een enorm verschil zijn aangezien mijn huidig systeem al bijna 9 jaar oud is.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 188,55€ 188,55
1Asus Prime X370-Pro€ 136,-€ 136,-
1Asus Republic Of Gamers Strix GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB€ 234,90€ 234,90
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,50€ 59,50
1Corsair Hydro H45€ 48,30€ 48,30
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,95€ 189,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,20

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:25
Heb je het systeem per se nu nodig, of kun je ook een maandje wachten? Dan komt namelijk de nieuwe generatie Ryzen uit, bv de 2600 kan mogelijk interessant voor je zijn.

Je scherm is 1440P en een 1050TI krijgt het daar wel lastig mee. Een upgrade naar minimaal een 1060/RX580 lijkt me dus wel op zijn plaats. Of natuurlijk een tweedehands kaart zoals een 980 of Fury.
Is er ook een specifiek reden dat je voor die waterkoeling kiest? Zo'n kleine aio zal niet zo goed koelen als een fatsoenlijke luchtkoeler. Als je echt een aio wilt, dan zou ik voor minimaal een 240mm model gaan.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:40
Als je gaat overklokken kan je net zo goed de 1600 zonder X nemen. iets goedkoper en klokt net zo ver.

Een X370 bord heeft meerwaarde als je SLi gaat gebruiken. Aangezien dat met een 1050 Ti niet gaat en het steeds minder interessant wordt volstaat een B350 bord ruimschoots. pricewatch: ASRock AB350 Pro4

Richting de €250,- is bezopen voor een 1050 Ti. Eigenlijk zou die kaart niet veel meer dan €150 mogen kosten. Ga op zoek naar een Gebruikte GTX 970 voor ongeveer €200. Presteert beter voor minder geld.

Een luchtkoeler van €45 koelt beter en stiller dan een H45.

let erop dat het geheugen op de QVL van het moederbord staat anders heb je een grote kans dat het niet werkt.

En dan de voeding. 850w is gigantisch voor een systeem dat niet eens 200w verbruikt. Maar goed, je hebt 'm nu eenmaal.

• Tomski1986
Wekko306 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:38:
Heb je het systeem per se nu nodig, of kun je ook een maandje wachten? Dan komt namelijk de nieuwe generatie Ryzen uit, bv de 2600 kan mogelijk interessant voor je zijn.

Je scherm is 1440P en een 1050TI krijgt het daar wel lastig mee. Een upgrade naar minimaal een 1060/RX580 lijkt me dus wel op zijn plaats. Of natuurlijk een tweedehands kaart zoals een 980 of Fury.
Is er ook een specifiek reden dat je voor die waterkoeling kiest? Zo'n kleine aio zal niet zo goed koelen als een fatsoenlijke luchtkoeler. Als je echt een aio wilt, dan zou ik voor minimaal een 240mm model gaan.
Ik ben van plan om mijn systeem up te graden in mei.
Ik zou ook niet graag onnodig veel geld willen insteken in een 1060 of 580 oid. Ik weet niet wat de 1050TI waard is maar als ik hiermee niet alles op hoogste settings kan spelen dan is het maar zo. Ik koop liever een betere videokaart wanneer de prijzen ooit eens 'normaal' staan.

Welke AIO raadt je me aan?

• Tomski1986
Uszka schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:43:
Als je gaat overklokken kan je net zo goed de 1600 zonder X nemen. iets goedkoper en klokt net zo ver.

Een X370 bord heeft meerwaarde als je SLi gaat gebruiken. Aangezien dat met een 1050 Ti niet gaat en het steeds minder interessant wordt volstaat een B350 bord ruimschoots. pricewatch: ASRock AB350 Pro4

Richting de €250,- is bezopen voor een 1050 Ti. Eigenlijk zou die kaart niet veel meer dan €150 mogen kosten. Ga op zoek naar een Gebruikte GTX 970 voor ongeveer €200. Presteert beter voor minder geld.

Een luchtkoeler van €45 koelt beter en stiller dan een H45.

let erop dat het geheugen op de QVL van het moederbord staat anders heb je een grote kans dat het niet werkt.

En dan de voeding. 850w is gigantisch voor een systeem dat niet eens 200w verbruikt. Maar goed, je hebt 'm nu eenmaal.
Er was me hier een tijdje geleden wijsgemaakt dat de X ervoor stond dat je 'm kon overklokken.
Ik zou graag alles nieuw willen en niet naar een tweedehands videokaart op zoek willen gaan.
En ja, de 850w is gigantisch maar ik doe er wel al bijna 8 jaar mee en die kan nog een tijdje voort, dus goede aankoop lijkt me :p

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom wil je een zo'n waterkoeler? Vergelijken met luchtkoelers zijn die dingen echt heel slecht qua prijs/prestatie en ze hebben ook nog eens veel meer lawaai.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:40
Tomski1986 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:49:
Er was me hier een tijdje geleden wijsgemaakt dat de X ervoor stond dat je 'm kon overklokken.
Elke AMD kan je overklokken. Amd doet niet zo flauw als Intel.
Ik zou graag alles nieuw willen en niet naar een tweedehands videokaart op zoek willen gaan.
Nieuwe videokaarten hebben een enorme slechte prijs/prestatie op dit moment.

• Tomski1986
-The_Mask- schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:50:
Waarom wil je een zo'n waterkoeler? Vergelijken met luchtkoelers zijn die dingen echt heel slecht qua prijs/prestatie en ze hebben ook nog eens veel meer lawaai.
Niet per sé de H45. Welke raadt je me aan, waterkoeling / luchtkoeling?

• Tomski1986
Uszka schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:54:
[...]

Elke AMD kan je overklokken. Amd doet niet zo flauw als Intel.

[...]

Nieuwe videokaarten hebben een enorme slechte prijs/prestatie op dit moment.
Ik weet het maar ik wil graag een nieuw systeem en niet een tweedehands aankoop waar je niet zeker van bent dat hij wel nog 100% functioneert. Overigens ook slechte ervaringen met tweedehands aankopen, dus heb liever nieuw.

• -The_Mask-
  • Niet online
Tomski1986 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:55:
[...]

Niet per sé de H45. Welke raadt je me aan, waterkoeling / luchtkoeling?
Een luchtkoeler absoluut, aangezien je daar voor 40/50 euro een hele goede hebt en bij waterkoeling hooguit een zeer matige.

Je kunt trouwens ook de voeding verkopen en voor een vergelijkbaar bedrag een nieuwe, betere en veel stillere voeding kopen. Deze voeding ga je namelijk goed horen doordat de minimale draaisnelheid zo rond de 900 RPM licht zo uit mijn hoofd en omdat het een 140mm fan is is dat duidelijk hoorbaar in een moderne PC.

Zonder overklokken verbruikt de PC namelijk maar rond de 175W max. om je een idee te geven. Een goede 400W voeding is dan ook prima. Zelfs overdreven, maar onder de 400W zijn niet echt goede voedingen te vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door -The_Mask- op 17-03-2018 16:19 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Tomski1986
-The_Mask- schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Een luchtkoeler absoluut, aangezien je daar voor 40/50 euro een hele goede hebt en bij waterkoeling hooguit een zeer matige.

Je kunt trouwens ook de voeding verkopen en voor een vergelijkbaar bedrag een nieuwe, betere en veel stillere voeding kopen. Deze voeding ga je namelijk goed horen doordat de minimale draaisnelheid zo rond de 900 RPM licht zo uit mijn hoofd en omdat het een 140mm fan is is dat duidelijk hoorbaar in een moderne PC.

Zonder overklokken verbruikt de PC namelijk maar rond de 175W max. om je een idee te geven. Een goede 400W voeding is dan ook prima. Zelfs overdreven, maar onder de 400W zijn niet echt goede voedingen te vinden.
Tja, die voeding heb ik indertijd aangekocht toen het budget geen probleem was.
En zolang ze nog werkt hou ik ze, dat het mss lawaaiierig is dan recente voedingen maakt me niets uit.

• -The_Mask-
  • Niet online
Tomski1986 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:17:
[...]

Tja, die voeding heb ik indertijd aangekocht toen het budget geen probleem was.
En zolang ze nog werkt hou ik ze, dat het mss lawaaiierig is dan recente voedingen maakt me niets uit.
Ik ben bang dat je de voeding nogal boven de rest van de PC uit gaat horen.

Als je dan de voeding verkoopt en bijvoorbeeld een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W terug koopt kost het je ook waarschijnlijk niks.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1