Aansluiting Technics draaitafel met Denon installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.832 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Heb onlangs mijn Technics SL 3210 draaitafel van zolder gehaald en aangesloten op mijn Denon installatie.
Via de 2 tulpstekkers van de draaitafel in Audio in. Nieuwe naald via pickupnaalden.nl gekocht in de hoop m'n oude platen te draaien. Probleem is nu dat hij erg zacht klinkt en dat ik de versterker voluit moet zetten om iets te horen.
Wat klopt er hier niet?

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heeft je Denon een phono ingang? Zo ja, gebruik die. Zo nee, je hebt een phono voorversterker nodig. Koop die.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Denon RCD - N9 heeft een analog ingang en 2 optical aansluitingen.
Kan ik ook een Behringer UFO202 Audio Interface USB gebruiken zodat ik vinyl ook kan omzetten via de computer naar bv mp3?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2018 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:11
Daar zit geen phono ingang op, je hebt dus een aparte phono voorversterker nodig die je er tussen moet zetten.

https://www.bax-shop.nl/p...word=phono+voorversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:48:
Mijn Denon RCD - N9 heeft een analog ingang en 2 optical aansluitingen.
Dan heb je dus geen phono ingang.
Kan ik ook een Behringer UFO202 Audio Interface USB gebruiken zodat ik vinyl ook kan omzetten via de computer naar bv mp3?
Ja.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 17-03-2018 14:54 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:48:
Dan mis je toch het hele idee van plaatjes draaien?

Wat je wel zou kunnen doen is een USB-voeding bij je versterker plaatsen of de front-USB gebruiken zodat je de voorversterker-functie kunt gebruiken. Daarna kun je lekker genieten van je plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het aansluiten van een oudere draaitafel heb je een phono voorversterker nodig, om twee redenen: als eerste moet het signaal van je pick-up element voorversterkt worden om voldoende "prik" voor je versterker te leveren. Als tweede: het afspelen van een plaat via een draaitafel levert een bepaalde vervorming op (dat is bewust gedaan vanwege fysieke beperkingen van de groeven in de plaat, met name bij basweergave en ivm de aanwezige ruis), die moet worden gecorrigeerd met een RIAA filter.

Dus wat je ook aansluit tussen de draaitafel en de versterker (of wat dan ook), er moet een RIAA filter in zitten, zonder dat klinkt het geluid van de lp heel vreemd/schel. Zonder een voorversterker moet het geluidsniveau zo ver omhoog gedraaid worden, dat het ruisniveau erg hoog wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:47:
[...]
Dan mis je toch het hele idee van plaatjes draaien?
12" klinkt minder goed op de fiets/in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Die template komt niet voor niets naar boven als je een nieuw topic opent. Die niet invullen leidt in veel gevallen, en zo ook in deze, tot niet voldoende inzet. Inzet die we op GoT wel verwachten. je hebt geluk dat je het antwoord op je vraag al had voor het slotje. Maar dit soort dingen zijn met gemak zelf te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 18-03-2018 23:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.