Toon posts:

Traag rijdende RC Pickuptuck voor ma met gebroken been?

Pagina: 1
Acties:

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-03 23:22
Mijn moeder (70+) heeft haar been op een slechte manier gebroken en woont alleen thuis. Ze mag het been helemaal niet belasten voorlopig. Ze kan met een looprekje lopen, maar een kopje thee zetten en meenemen naar de bank is niet te doen want je hebt beide handen niet vrij.

Nu dacht ik aan een radiografisch bestuurbare auto, zodat ze naar de keuken kan lopen met haar loopkruk, thee kan zetten en die op de auto zetten die ze vervolgens naar de bank dirigeert.
  • Liefst beetje goedkoop, want voor slechts paar weken
  • Langzaam rijdend, het tapijt moet schoon blijven en heel handig is ze niet
  • Eventueel kan ik zelf een dienblad erop schroeven of zo
Ik heb al even gekeken bij intertoys, maar niets gezien.

Iemand nog een creatief idee?

Acties:
  • +25Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-03 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Gezellig iedere dag op de thee komen bij je moeder?

[Voor 7% gewijzigd door Hippocampus op 17-03-2018 14:32]

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:12
Volgens mij denk je te moeilijk. Zou het niet gewoon makkelijker zijn om alle thee-zet-faciliteiten te plaatsen op de tafel in de woonkamer? Desnoods met flessen bronwater erbij zodat ze geen water hoeft te halen.
En inderdaad, wat Hippocampus al aangeeft, gewoon wat vaker langsgaan ;)

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Dit lijkt me een oplossing waarbij technologie nou niet echt bij kan helpen.

Een oplossing lijkt me beter in een vorm van een thermoskan. Waarbij de thee in de thermoskan gaat en dmvn een touw vast aan het looprekje kan worden vastgemaakt

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:42

Nvidiot

notepad!

Of koop een karretje waar de thermoskan / theepot op kan? Iets als: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50331762/ ?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • +22Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 15:36

Croga

The Unreasonable Man

Of nog veel eenvoudiger: Voor een paar tientjes dat looprek vervangen door een goede rollator met dienblad. Tweedehands zijn die voor minder dan €50 te krijgen, is ze veel meer mee geholpen en kan in de toekomst ook nog nuttig zijn.....

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:57
Het klinkt wel vet ja, maar ik sluit me toch aan bij de "keep it simple" reacties. Een rollator lijkt me echt veel praktischer. Zo bracht mijn eigen oma ook de thee en koekjes rond.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-03 18:48
Hebben de drones van DJI tegenwoordig niet zo'n follow functie tot 40 km/u oid? Wat post elestieken eronder i.c.m. een dienblad en go! :7

Maar je kan inderdaad ook voor een tweedehands rollator gaan met een dienbladje. Denk dat die optie iets realistischer is :9

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Kijk wel of zo'n tweedehands rollator nog een beetje veilig is. Als de remmen slecht zijn of de handvatten zitten los kan je moeder bijvoorbeeld vallen.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-03 21:07
Je moeder heeft haar hele leven voor je gezorgd.
Tijd om wat terug te doen ipv zo'n kil en onpersoonlijk idee te bedenken.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Lensent schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:07:
Wat een lullige reactie. Alsof iedereen tijd heeft om elke dag langs te gaan.
Wie weet woont ze wel aan de andere kant van Nederland?

Ben het eens met de rest. Een (goedkope) RC auto is ook nooit soepel genoeg. Als je gas geeft of gas loslaat, vliegt de thee alle kanten op.

[Voor 25% gewijzigd door WEBGAMING op 17-03-2018 17:32]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
En dan moet ze ook nog ver bukken om hem erop te zetten.

Maar de moraalridders hebben het natuurlijk ook weer makkelijk. Ze mag toch wel drie keer per dag een kopje thee hoop ik? Dus dan moet TS maar bij haar gaan wonen.
Een rollator lijkt me ook de juiste oplossing.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:37

Yucon

*broem*

RobinHood schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:46:
Kijk wel of zo'n tweedehands rollator nog een beetje veilig is. Als de remmen slecht zijn of de handvatten zitten los kan je moeder bijvoorbeeld vallen.
Goed punt, vooral die met metalen rode remhendels zijn berucht. Hier kun je beter met een grote boog omheen lopen. Het punt is namelijk dat het asje van de remhendel zichzelf losdraait en daardoor kan de rollator ineens van de handrem afschieten. Echt een intens domme constructie.. ze zijn destijds in grote getalen geleverd, en waarschijnlijk had zelfs een druppel borgmiddel het al op kunnen lossen.

Zo een:

[Voor 9% gewijzigd door Yucon op 17-03-2018 18:04]

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een rollator idd. De oorspronkelijke oplossing voor dit probleem is een serveerwagen met een dienblad, daar is je moeder pas aan toe als ze zonder looprek kan lopen.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• goedt
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-12-2022
Lensent schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:07:
Waardeloze reactie, niet iedereen heeft zeeën van tijd.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als een rollator geen optie is vanwege drempels oid, dan kan je een afsluitbare thermosmok aan het looprekje hangen. Ook geen kans op morsen van de hete thee en het vervolgens niet op kunnen ruimen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 10:07
menno_m schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:28:
Mijn moeder (70+) heeft haar been op een slechte manier gebroken en woont alleen thuis. Ze mag het been helemaal niet belasten voorlopig. Ze kan met een looprekje lopen, maar een kopje thee zetten en meenemen naar de bank is niet te doen want je hebt beide handen niet vrij.
Moet ze niet naar een revalidatiecentrum in plaats van alleen thuis?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je moeder heeft een gebroken been en kan niet fatsoenlijk lopen maar ze kan wel voor elke pot of elk glas thee twee keer bukken om het op de auto te zetten of eraf te halen? 8)7

Vervang inderdaad liever dat looprek door een rollator, heeft ze vast ook later nog wat aan. :)
jeroen3 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Zullen we dat soort inschattingen gewoon aan de dokter overlaten? Het mag sowieso wel wat minder met de waardeoordelen in dit topic.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De rollator is wel de beste oplossing en dat eventueel gecombineerd met het neerzetten van spullen bij haar zitplaats zoals een thermosfles en waterkoker in de buurt om het bewegen te limiteren.

Ik zou dit niet met techniek gaan oplossen omdat ik denk dat je daarmee niet bereikt wat je zou willen bereiken.

En eens met de waardeoordelen in het topic: Niet te snel oordelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rollator inderdaad. Naast de al genoemde argumenten: een liter kokend heet water op een RC (en de buurjongen op dezelfde frequentie :P ) lijkt me een heel erg slecht idee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Gewoon waterkoker, pak bronwater en infinte supply van theezakjes en paaseitjes. Daarmee overleeft ze die paar weken wel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik dacht meteen aan de bevestiging welke de kompasroos op schepen waterpas houd. En deze aan het looprek te bevestigen. Dit in combinatie met halfvolle beker dan kan ze m.i. goed zelfredzaam blijven voor een kortere periode.

Heb even lopen google'n maar kon de naam zo snel niet vinden... maar mss zijn er tweakers die weten hoe dit heet of beter google skills hebben?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Cardanisch ophangen (gebruiken ze ook voor ovens en kooktoestellen in boten).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:06
Ik denk persoonlijk dat zo'n truck echt niet gaat werken. Die dingen trekken zo abrupt op dat de koffie tegen het behang gelanceerd zal worden vrees ik. En dan nog sturen gaat een grote uitdaging zijn gok ik zo. Als je toch al in die hoek aan het denken bent zou ik zelf een lego trein met een flink lange rail gebruiken. Dan kun je alleen voor- en achteruit.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Nee, daar ben je goed verzorgd en het beste af :|

Mijn oma van 98 had een kleine TIA gekregen, en kwam daar terecht.
Ze kan alles nu nog maar nét, aankleden kan ze niet want geen kracht, toilet gaat deels, omdat ze haar rokken omhoog kan trekken, en de broeken eronder omlaag.
Dan is het zitten, en wachten want opstaan kan niet meer.
iig niet als ze zich ook nog moet aankleden ( omlaag gaat makkelijker dan omhoog met zon megaslip )

Maar toch wordt ze 'uitgezet' , 25 maart staat ze op straat, ochtend verpleging om uit bed te komen, avond verpleging om er in te gaan en de maaltijdservice die om 17u de aanstaande 3 maaltijden BENEDEN afgeeft. want maximaal één trap, en dat is in de ouderenflat nog tussen de BG en 1e in

Verder geen toegevoegde verzorging, "want ze is weer stabiel"

Nee, revalidatiecentra wil je al niet terecht komen, dankzij de laatste bezuinigingsronde's ...
( Pieterburen zorgt nog beter voor de zeehonden, dan wij voor onze eigen (groot)ouders ! )

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Sissors schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:50:
Maar de moraalridders hebben het natuurlijk ook weer makkelijk. Ze mag toch wel drie keer per dag een kopje thee hoop ik? Dus dan moet TS maar bij haar gaan wonen.
Nouja, als je als alleenstaande 70+ er met een gebroken pootje komt te zitten is het leven ineens een stuk moeilijker geworden. Je zou bijna denken dat je dan wel wat hulp (zorg) kan gebruiken, al is het maar voor die twee weken. Die hulp kan misschien uit de familie komen ja, of van de buren of van professionals.

Zo opperen dat moeders geholpen is met een of andere gadget om haar dagelijkse kopje thee te kunnen blijven nuttigen is eigenlijk best vreemd in mijn ogen. Naast dat het erg onpersoonlijk overkomt lijkt het me dat het dagelijks kopje thee niet het grootste obstakel is als je je been niet mag belasten.

Hierboven oppert @FreshMaker dat het wegstoppen in een zorgcentrum (of iets vergelijkbaars) ook niet je van het is, tja dan zou een weekje vakantie opnemen om bij moeders te gaan logeren niet eens zo'n gek idee zijn. Of anders moeder gezellig bij de kinders laten logeren voor een tijdje.

Dat klinkt misschien wel als moraalridder, maar ik ken mensen die het zo oplossen en dat heel normaal vinden. :)

Maar voorlopig hebben we geen idee wat de situatie van de TS is, dus blijft mijn vraag staan. Gezellig op de thee gaan bij moeder. (als het kan)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hippocampus schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Hierboven oppert @FreshMaker dat het wegstoppen in een zorgcentrum (of iets vergelijkbaars) ook niet je van het is, tja dan zou een weekje vakantie opnemen om bij moeders te gaan logeren niet eens zo'n gek idee zijn. Of anders moeder gezellig bij de kinders laten logeren voor een tijdje.
Een weekje vakantie opnemen? Hoe snel genezen botbreuken volgens jou? ;) En tijdelijk bij de kinderen intrekken levert exact dezelfde problemen op als die kinderen gewoon aan het werk zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wegstoppen is het niet altijd, in ons geval was het overmacht.
Zo'n revalidatiecentrum doet haar best, men zit daar niet voor niets natuurlijk, alle hulp dicht bij elkaar.
Maar als je dan niet meer het hulpgedeelte nodig hebt, is het begrijpelijk dat je naar huis kan.

Alleen wordt tegenwoordig die diagnose "U bent klaar" wel héél snel gegeven.
Dat iemand zijn pilletje zelf kan nemen, wil niet zeggen dat het lichaam daar in mee wil gaan :+

* FreshMaker staat op het rooster van 9-15 April inderdaad ....
Gezellig weer bij Oma logeren .... ( stiekem kijk ik er wel naar uit )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Er is ook helemaal niks mis mee om die oplossing te kiezen, ook nooit willen beweren. Tegelijk vind ik het wel erg moraalridderig om als er gevraagd wordt om een oplossing zodat zijn moeder zelfstandig het nog kan doen (waarbij een rolator een stuk beter idee is dan een RC auto), dan maar te melden dat hij maar gewoon op visite moet gaan. En daar kan jij niks aan doen, maar als zoiets zoveel geupvote wordt komt het mij over als een veroordeeling van TS omdat hij niet een week (of zes) vakantie neemt.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

NMe schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Een weekje vakantie opnemen? Hoe snel genezen botbreuken volgens jou? ;) En tijdelijk bij de kinderen intrekken levert exact dezelfde problemen op als die kinderen gewoon aan het werk zijn.
Klopt, maar de TS gaf aan dat ze het twee weken niet mocht belasten. Dus dat is in mijn ogen wel de kritische tijd dat er zorg wenselijk is.
Sissors schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:09:
Er is ook helemaal niks mis mee om die oplossing te kiezen, ook nooit willen beweren. Tegelijk vind ik het wel erg moraalridderig om als er gevraagd wordt om een oplossing zodat zijn moeder zelfstandig het nog kan doen (waarbij een rolator een stuk beter idee is dan een RC auto), dan maar te melden dat hij maar gewoon op visite moet gaan. En daar kan jij niks aan doen, maar als zoiets zoveel geupvote wordt komt het mij over als een veroordeeling van TS omdat hij niet een week (of zes) vakantie neemt.
Het was gewoon een oprechte vraag, alleen jammer dat de TS hier een vraag dumpt en niet meer reageert.

[Voor 44% gewijzigd door Hippocampus op 19-03-2018 13:16]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

Zo opperen dat moeders geholpen is met een of andere gadget om haar dagelijkse kopje thee te kunnen blijven nuttigen is eigenlijk best vreemd in mijn ogen. Naast dat het erg onpersoonlijk overkomt lijkt het me dat het dagelijks kopje thee niet het grootste obstakel is als je je been niet mag belasten.
Als iemand die zelf ook een 6 weken met een gebroken voet heeft gezeten.
het zijn de kleine dingen waar je gek van word. Inderdaad, er staat een pizza de keuken, mijn stoel staat in de kamer. hoe krijg ik die daar. Ik moest met minimaal 1 kruk lopen. (en dan nog ging alles supper schokkerig)

En nog afgezien van het feit dat je niet iedereen even een paar weken vrij kan zijn om voor zijn moeder te zorgen. Je wilt ook dat ook niet (iig niet als verder gezonde 35 jarige). Fijn dat ze helpen met de boodschappen, maar je zoekt ook nog een stuk zelfstandigheid, en niet voor alles afhankelijk zijn van 3e.

Voor je rollator roept, controleer eerst eens of dat kan.
Ik had er 1 van het werk geleend, maar die was
-breder dan mijn binnendeur. (deze is wat smaller dan de standaard deur)
-Kon niet gemakkelijk over de drempel heen

uiteindelijk een soort van mini bolderkarretje geleend, wat ik met een touwtje achter me aan kon trekken.
Niet ideaal, maar het was iets zeg maar.

Overigens doe/deed ik hobbymatig veel met RC.
Heb nog overwogen om een electromoter op het ding te bouwen.
maar daar ga je echt geen practische oplossing voor uit de box bedenken :)

[Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 19-03-2018 13:23]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Ik vind het idee van de TS wel erg geniaal gevonden maar hier wordt gewoon veel te moeilijk gedacht.
Even een paar kleine tafeltjes, prulletjes aan de kant voor een bijzet tafeltje of ruimte voor een rollator en dan los je het probleem al grotendeels op. En in plaats van elke keer een kopje thee kan je ook een thermoskan met thee zetten ;)
Twee tot drie maal daags thuiszorg en je ma is binnen no time weer hersteld van de behandeling.

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

menno_m schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:28:

Nu dacht ik aan een radiografisch bestuurbare auto, zodat ze naar de keuken kan lopen met haar loopkruk, thee kan zetten en die op de auto zetten die ze vervolgens naar de bank dirigeert.
  • Liefst beetje goedkoop, want voor slechts paar weken
  • Langzaam rijdend, het tapijt moet schoon blijven en heel handig is ze niet
  • Eventueel kan ik zelf een dienblad erop schroeven of zo
Ik heb al even gekeken bij intertoys, maar niets gezien.

Iemand nog een creatief idee?
Rollator kosteloos lenen :)

[Voor 203% gewijzigd door AGee op 19-03-2018 14:21]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-03 17:31
*knip* Off-topic / op de man.

[Voor 92% gewijzigd door AGee op 19-03-2018 14:46]

• Brandonchat
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-03-2020
Misschien is een drone een beter oplossing.. dienblad er onder en gaan met die banaan :)

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:02

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Slecht idee want je onderschat het momentum van een vloeistof. Tenzij de container is gesloten gaat dit niet lukken zonder morsen. En waarschijnlijk niet een paar druppels maar de gehele inhoud.

Sleep maar een kopje water over het aanrecht en breng deze tot rust. Dan zal je zien dat je zodanig langzaam af moet remmen dat het niet praktisch is. En zoveel controle heb je ook niet met een RC.

In dat geval is de thermosfles praktischer.

[Voor 29% gewijzigd door RoamingZombie op 19-03-2018 15:34]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
RoamingZombie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:31:
Slecht idee want je onderschat het momentum van een vloeistof. Tenzij de container is gesloten gaat dit niet lukken zonder morsen. En waarschijnlijk niet een paar druppels maar de gehele inhoud.

Sleep maar een kopje water over het aanrecht en breng deze tot rust. Dan zal je zien dat je zodanig langzaam af moet remmen dat het niet praktisch is. En zoveel controle heb je ook niet met een RC.

In dat geval is de thermosfles praktischer.
Ik vond een RC al wat moeilijk gedacht en kwam daarom met een cardanische ophanging. Maar een simpele beugel en een thermosflesje gaat natuurlijk ook... _/-\o_

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Een thermosfles als ketting om je nek, net als een sint bernard hond. :) een bidonhouder aan een kruk monteren?

Misschien even langs bij een thuiszorg winkel? Daar kan je vaak ook allerlei nuttige hulpmiddelen huren. Rollator is handig, of zelfs tijdelijk een rolstoel. Maar ook dingen als een douche stoeltje etc. Misschien ook in de keuken een krukje neerzetten.

En zorg dat ze haar telefoon altijd bij zich heeft, voor als er iets mis gaat. En het zou fijn zijn als er regelmatig iemand een kijkje neemt. Misschien af en toe 1 van de buren? Even kort zien of alles ok is.

Het zal een paar eeken een beetje improviseren zijn om haar toch enige zelfstandigheid te laten houden. Diensten als thuisbezorgd kunnen misschien nog van pas komen.

[Voor 40% gewijzigd door KopjeThee op 19-03-2018 16:57]

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-02 17:46
Of de spullen verplaatsen zodat ze niet hoeft te bewegen of een rollater.
Niemand lijkt te bedenken dat het besturen van een rc-voertuig ook lastig kan zijn. En hoe komt het ding los als die klem zit, of de accu leeg is?

Mijn moeder heeft al moeite met een muis. Klikken gaat alleen goed als ze met een hand de muis vast houdt en met de andere op de knop drukt.

[Voor 24% gewijzigd door Dets op 19-03-2018 17:38]

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:43
Waterkoker + theebenodigdheden + genoeg flessen water op/bij een bijzettafeltje naast haar favoriete stoel lijkt me voldoende voor dit probleem.

• menno_m
[...]

Ze is, ondanks haar leeftijd wel heel fit/actief, alleen tijdelijk doodmoe door de operaties en alles, maar wil zsm zelfstandig zijn binnen de mogelijkheden.

Ze heeft even in een zorgpension, maar is nu weer thuis en moet 4 weken onbelast thuis zitten nog, wel met wat thuishulp en wat kleine aanpassingen zoals een plankje op het bad zodat ze zittend kan douchen.

Maar dank voor het meedenken mensen! Super. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Goede tips.

Heb wat oplossingen doorgesproken met haar, en inderdaad op een vrij simpele oplossing uitgekomen. We hebben een soort mandje aan haar looprekje vastgemaakt, daar kan een flinke thermoskan in. Kan ze thee zetten en daarmee naar de bank hobbelen. Werkt vooralsnog prima en daar zit ook haar mobiel in etc zodat ze kan opnemen als ze even naar de andere kant van het huis is.

Verder nog een klikaanklikuit setje gekocht zodat ze vanaf de bank alle lichten kan bedienen, ze zat avondje in het donker omdat ze even geen fut had om rondje te maken door de kamer (is nog moe van alles) haha, ze kon er zelf ook hartelijk om lachen.

Zo'n rollator gaan we ook nog overwegen, wel even kijken of dat goed werkt met die remmen, want er moet altijd tegendruk/remkracht zijn omdat je op 1 been hinkelt en laatste wat we willen is nog een val nu.

Nogmaals dank voor t meedenken!

• menno_m
[...]
Maar voorlopig hebben we geen idee wat de situatie van de TS is, dus blijft mijn vraag staan. Gezellig op de thee gaan bij moeder. (als het kan)
Hoi, ja natuurlijk ga ik geregeld langs, maar kan niet altijd vrij nemen en zoals gezegd wil ze zelf ook zelfstandig zijn binnen de mogelijkheden. Begrijp ik ook wel. Verder is de zorg goed opgestart zoals eerder gemeld en krijgt ze ook veel bezoek en ondersteuning (thuis hulp in huishouden en zo). Maar ze wilde ook zelf als het haar uitkomt even een kopje thee kunnen maken zonder op anderen te leunen en dat kon ik begrijpen, zodat ik even zat te speuren naar een gadget oplossing, zou het wel geinig hebben gevonden als zoiets zou werken.

Maar zoals ook gezegd, een simpele oplossing heeft veel opgeleverd al

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:55
Ze kan ook aan de ijsthee, die hoef je niet te verwarmen en vol energie (suiker). En je bent een R vergeten in je topictitel

• HansKeesom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-10-2022
WEBGAMING schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:30:
[...]

Wat een lullige reactie. Alsof iedereen tijd heeft om elke dag langs te gaan.
Wie weet woont ze wel aan de andere kant van Nederland?

Ben het eens met de rest. Een (goedkope) RC auto is ook nooit soepel genoeg. Als je gas geeft of gas loslaat, vliegt de thee alle kanten op.
Er wordt ook niet gezegd dat ie elke dag langs moet gaan, al zou dat wel mooi zijn als ie dat doet. Z'n moeder was er ooit ook elke dag voor hem.
Hij kan ook de buurvrouw van z'n moeder een tientje per dag geven als ze even langsgaat en een kopje thee drinkt met z'n moeder. Heb je voor 230 euro per maand alle werkdagen je moeder al weer geholpen en ga je in het weekend zelf langs.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee