Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
Ik heb recentelijk een Magnepan op de kop weten te tikken. Nu kwam ik er al meteen achter dat mijn huidige versterkers niet goed genoeg waren.

Aangezien ik toch een nieuwe versterk moet halen zat ik te denken om ook meteen een HDD music player te halen. Nu is de enige die ik kan vinden de Sony HAP-S1 en de Sony HAP-Z1es.... maar die zijn uit 2014. Vergelijkbare aparaten (pioneer n30/50/70, Oppo 105) zijn allemaal streamers... Zelfbouw kan, maar eigenlijk zoek ik iets mooi afgewerkt als de sony apparaten.

Is dit echt het enige wat er in de markt beschikbaar is (en niet eens makkelijk te vinden). Of zijn er nieuwere versies en/of andere merken die hetzelfde leveren (met of zonder versterker, maar altijd met HDD en zelfsortering).

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Magnepan, cool :)
En idd, dan snap ik dat je een zware amp nodig hebt.

Enige merk wat ik ken dat dit verder nog doet is http://www.cocktailaudio.com Toevallig weet ik dat speakerland in Oss een demo van dat ding te koop heeft staan. Heb die een paar jaar terug eens daar gehoord, leuk apparaatje.

Maar wat is je bezwaar tegen een streamer? Ik bedoel, een mooie hifi streamer doet alles wat je wilt. Hang dr een 128GB USB stick in, of desnoods een externe 1TB USB harddisk en je bent er ook. Heb je veel meer keuze, plus webradio, spotify en weet ik wat nog meer.

Overigens verwacht ik dat je op die Magnepans alleen met lossless audio wilt gaan draaien. Die dingen zijn onvergeeflijk qua weergave, garbage in is garbage out. Zou dr zeker geen 128kbps MP3 over afspelen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:47

FeaR

In GoT we trust

Blussound Vault heb je en ook NAIM heeft een HDD Audio Player. Google geeft mij op die laatste term nog wel wat hits, maar velen zijn mij onbekend qua merk.

Andere optie is een gewone mediaspeler en dan een HDD inbouwen als daar ruimte voor is dan wel een externe HDD koppelen. Dan heb je al wat meer ruimte in de keuzes.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 17-03-2018 15:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Cocktail party ziet er goed uit maar is wel duurder dan de Sony, en oss is een beetje ver om naar toe te rijden

Naim hdx is discontinued (leek ook aardig). Bluesound vault ziet er niet uit als iets wat ik zou willen.

Media speler met USB hd. Navigeert dat een beetje Als je 2tb aan muziek hebt? (Even extreem maar voor het beeld wel handig)

Lijkt bijna dat de Sony toch wel een bargain is. Komen diy projects uberhaupt in de buurt van gebruikers gemak (ik heb nog een Silverstone case die ik kan omtoveren tot component mocht dat nodig zijn)

[ Voor 13% gewijzigd door justice strike op 18-03-2018 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ga voor de grap eens testen met Kodi en een usb stick. Eerst op PC, later evt op een pi. Zet je zo op, weet je meteen of eea werkt. Want browsen door 2T aan muziek is vrij afhankelijk van de door jou gebruikte software.
Persoonlijk zou ik gewoon en nas en een losse streamer neerknallen. Die nasheeft nog veel meer boordelen als alleen muziekbibliotheek. Is het wel waard.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Goed punt, had ook aan Volumio gedacht... maar eigenlijk wil ik een stand alone apparaat... wat tevens ook nog een beetje goed klinkt, want anders had het geen nut om die magnepans te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan nogmaals: een Pi met hifiberry.
https://www.sossolutions.nl/hifiberry-audio-raspberry-pi-kit
Kun je met digitale of analoge uitgang hebben. Klinkt zeker weten goed. Heb je een standalone doosje. bediening met je smartphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
The Eagle schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:43:
Dan nogmaals: een Pi met hifiberry.
https://www.sossolutions.nl/hifiberry-audio-raspberry-pi-kit
Kun je met digitale of analoge uitgang hebben. Klinkt zeker weten goed. Heb je een standalone doosje. bediening met je smartphone :)
cool, werkt dat ook met een 7 inch touch screen zodat ik de telefoon er niet voor nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou dan ook kiezen voor een (Android) mediaspeler met een interface zoals Kodi en deze via hdmi of optisch naar je receiver.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

justice strike schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:54:
[...]

cool, werkt dat ook met een 7 inch touch screen zodat ik de telefoon er niet voor nodig heb?
je kwam zelf al met Volumio: https://volumio.org/produ...al-7-touchscreen-display/ ;)

Pagina: 1