Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] Vietnam-shooters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hurtebise
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-07 15:21
Ik ben op zoek naar gametitels van goede en/of leuke Vietnamshooters. Shooters met een stevig jungle-luik mogen ook.
Single en/of multiplay. Niet zo hardcore als de ARMA-reeks. Multiplay-variant moet nog wel wat servers hebben/spelers bevatten.
Vereisten: games die op de hedendaagse hardware te draaien zijn, W10, en er niet al te slecht uitzien. Tenzij ze zwaar epic of legendary zijn :).
Ze moeten nog wel ergens te vinden zijn (Steam, EA-store, Ubisoft, ...).

Ik dacht aan wat ik zelf gespeeld had:
- Vietcong
- Battlefield: Vietnam
- Battlefield BC: Vietnam
- Joint Operations: Typhoon Rising

Vond deze lijst, maar wil wat gefocust testen op basis van jullie ervaringen:
Wikipedia: List of Vietnam War games

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:02

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Battlefield BC2 (Vietnam) Vind ik zelf heel leuk :)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• WoRReLbier
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01-05 12:51
Rising Storm 2: Vietnam :)

• Hurtebise
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-07 15:21
quote:
Met of zonder bundels?
Hoe 'echt' is het? Speelt het als CoD, BF? Moeilijk om onder de knie te krijgen? Eerder niveau ARMA, Red Orchestra?

• WoRReLbier
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01-05 12:51
quote:
Hurtebise schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:55:
[...]

Met of zonder bundels?
Hoe 'echt' is het? Speelt het als CoD, BF? Moeilijk om onder de knie te krijgen? Eerder niveau ARMA, Red Orchestra?
Ik heb de game nog maar net en nog niet veel gespeeld in drukte. Dus een goed oordeel kan ik hier nog niet over hebben.
Ik denk dat het niveau tussen ArmA/RO2 en BF ligt, misschien wel een beetje in lijn met Insurgency.
Dagelijks zo'n 1000-1200 players online, valt enigszins iets tegen, maar in ieder geval genoeg om wat volle servers te vinden.

Ik weet niet hoeveel mappen de game bevat, maar er zijn ook heel wat custom maps te vinden in de Steam Workshop. Of servers deze mappen draaien weet ik niet omdat ik nog amper tijd heb gehad om te spelen.

Heb de gamekey via kinguin gekocht voor een klein bedrag, of het verstandig is geweest..geen idee :P

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-07 15:27

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

quote:
WoRReLbier schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:16:
[...]

Heb de gamekey via kinguin gekocht voor een klein bedrag, of het verstandig is geweest..geen idee :P
Laat je het ons weten als je je mening hebt gevormd?
Ik ben ook wel geinteresseerd in een goeie non WW shooter.

MrMonkE wijzigde deze reactie 17-03-2018 15:26 (0%)
Reden: typo, what else

Supporting team human. People 1st.

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20:55
Wat je ook kan proberen is Call of Duty Black-Ops 1. Speelt in de Vietnamoorlog tijd af en er zitten missies tussen die in Vietnam.

• yinnemans
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 27-06 12:45
Heb RS tijdje geleden aangeschaft.. en ja wat kan ik zeggen...

Vrij weinig servers en spelers en de servers die er al zijn, zijn bevolkt door hardcore long time RO spelers die gewend zijn aan de zeer CLUNKY game mechanics. Tenminste, als je (net als ik) meer houdt van wat rappe en smooth game play / player movements etc dan ben je hier aan het verkeerde adres.

Game voelt daarentegen wel net zo clunky als Vietcong (vroeger ook kapot gespeeld) echter heb je het dan wel over een game van 15 jaar oud. RS draait up de Unreal Engine, maar qua movements is daar vrij weinig van te merken.

Game pace is tergend traag; niet zozeer omdat de game pretendeert "realistisch" te zijn maar meer omdat vrijwel iedereen gigantisch loopt te campen en te KD whoren. Letterlijk S&D in het kwadraat zal ik maar zeggen.

Als je houdt van een beetje vlotte actie dan kom je hier bedrogen uit; er wordt veelal tientallen minuten ' gevochten' om 200 meter terrein zonder ook maar enigszins verder te komen. Want denk je veilig en wel van cover naar cover te willen rennen dan *poop*, pot shot en insta kill en je kunt weer helemaal terug naar een spawn point veelal achterin de map. Kortom, je spendeert het meeste tijd aan queuen, sluipen, wachten, campen en doodgaan. Rinse and repeat.

Voor nieuwe spelers wordt er bar weinig uit gelegd en de vele tool tips zijn meer een doorn in het oog (HUD spam) dan dat ze echt helpen. Waarschijnlijk zul je deze dan ook vrijwel direct tot een minimum beperken (lees: uitschakelen).

Ook ' leuk' is dat vaak vijand van friend nauwelijks te onderscheiden is door onderling gebruik van skins die ontzettend veel op elkaar lijken; US marines met bamboo hoeden en VC die eruit zien als marines.. Meer dan eens zul je dus iemand TK-en of ge TK-ed worden terwijl jullie slechts enkele meters van elkaar staan. Lekker frustrerend als je er net 10 minuten over gedaan hebt om aan de frontlinie te komen (zie verder). Daarentegen word je niet gelijk gebanned of ge votekicked als je dat meer dan eens doet maar je krijgt er wel +15s (o.i.d.) per TK bij als spawn tijd. Lekker dan.

Alle acties gaan traag en multiple actions zijn zwaar beperkt. Even gebouw rushen, quick grenade en snel swappen naar je main weapon of pistol omdat je in een tegenstander loopt werkt hier niet want dat verwerkt de game gewoon niet. Dus vaak zullen je skills generfd worden door beperking in game mechanics en dat leidt (tenminste bij mij) vaak tot frustraties.

Dat in een game gecheat wordt is vaak een een veelgehoorde klacht van noobs; in de 15 jaar ervaring in FPS games op redelijk hoog competitief niveau kan ik echter met vrij veel zekerheid zeggen dat heel veel servers in RS Vietnam "dodgy" spelers hebben. Outskilled? Dat betwijfel ik. Wanneer je, als een van de weinige in deze game, niet als een schaap achter de rest aanrent maar besluit te flanken en echt letterlijk honderden meters van de combat zone verwijderd bent, kun je ineens een pot shot uit het niets verwachten. Vrijwel altijd instant head shot. Sure...

Dat is de volgende ergenis overigens. Zodra de match begint zie je ongeveer 95% van je team als schapen achter elkaar aan rushen, direct naar de objective. Niemand die er over denkt om bijvoorbeeld te flanken en de tegenstander te verrassen en zo hun tegenoffensief te verstoren. Temeer ook omdat flanking redelijk beperkt is want kom je te ver van de zone dan blokkeren simpelweg je wapens. Daarnaast is flanken ook beperkt door het feit dat je vrijwel nergens over rotsen of iets dergelijks heen kunt klimmen; enkel de predefined way points zijn te gebruiken zoals dat ook vaak in slechte console shooters het geval is. Ga van A naar B en dan naar C. Waag het niet om B te skippen en C van andere kant te benaderen.

De game is onderhoudend wanneer je er de tijd voor neemt en bereid bent metertje voor metertje op te schuiven en de tegenstander te 'out campen' . Want daar draait RS voornamelijk om; verdedigers campen als een malle ("tactical defense") en aanvallers lopen als schapen achter elkaar aan als kanonnenvoer. Omgeving/mappen zijn wel mooi en met name de sfeer is echt typisch Vietnam.

Game start overigens erg traag op en UI + HUD is erg onoverzichtelijk. Ook na enige dagen spelen is het vinden van juiste instellingen nogal een karwei. Game lijkt niet echt te zijn geoptimaliseerd; voelt een beetje Early Access aan nog.

Kortom, houd je van fast paced shooters en CQC dan is RS: Vietnam niet jouw spel. Heb je daarentegen zeeën van tijd en vind je het niet erg om te spelen met " meer geluk dan wijsheid" dan is deze slow paced "tactical shooter" (ahum) jouw ding. Qua sfeer en sounds zit het wel goed. Maar dat is het wel zo'n beetje en verklaart ook waarom de servers weinig aanwas van nieuwe spelers kennen.

yinnemans wijzigde deze reactie 05-07-2018 13:45 (6%)
Reden: even tijd genomen om typo's enigszins te corrigeren :)

Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.

• jantje 2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-07 13:44
quote:
Hurtebise schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:55:
[...]

Met of zonder bundels?
Persoonlijk vind ik het leuk en deel ik niet de mening van @yinnemans Ja het is slow paced maar niet zo slow paced als arma. Er is nog steeds ruimte om plays te maken en het voelt helemaal heerlijk als je achter de linies kan komen en alle Vietnamezen / Amerikanen kan afmaken.

Ik speel meestal best wel aggresive en je gaat dan redelijk vaak dood maar als je een goed forward spawn hebt dan heb je daar ook niet zo'n last van. Soms kan het frusterend zijn maar vaak is het ook best wel spannend en kunnen de potjes lang duren.

Ik mis wel een beetje de campaign mode die in Red Orchestra zat, maar als het goed is moet die binnenkort wel weer komen.

Voor die paar tientjes die het kost is het zeker een vermakkelijke shooter, maar je moet wel houden van een wat minder snelle shooter. Het lijkt totaal niet op BF of Cod.

• yinnemans
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 27-06 12:45
quote:
jantje 2 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:00:
[...]

Er is nog steeds ruimte om plays te maken en het voelt helemaal heerlijk als je achter de linies kan komen en alle Vietnamezen / Amerikanen kan afmaken.
True, zolang de map maar groot genoeg is en niet over die tunneled way points beschikt (zoals Hue City waar je de muur na de river maar op 3 predefined places kunt oversteken terwijl die muur freaking 100-en meters lang is) is het mogelijk wat aan flanking te doen. Maar feit is; meeste mappen monden uit in een western alike shootout waar beide teams altijd in het centrum ' clashen' .

En heb je een keer de achterste linie bereikt en denk je los te kunnen gaan dan moet je maar hopen dat je team het offensief niet verlies en de dichtstbijzijnde objective verlies want dan kom je in zo'n irritante " get back to the combat zone" geneuzel situatie terecht waar je wapens niet te gebruiken zijn; terwijl dit luttele seconden daarvoor wel het geval was. Zit je dan midden in enemy territory en je kunt je wapens niet gebruiken om jezelf op zn minst terug te vechten.

Dat is toch slechte game play? Iets dergelijks heeft een ander gedrocht dat zich een FPS shooter noemt ook overgenomen sinds een jaar of 2. Maar de naam noem ik niet omdat ik geen reclame wil maken voor eigenwijze devs die niet naar hun player base luisteren :D

Overigens terugkomend op niveau van de gemiddelde speler in RS; die is niet bijster hoog wanneer het op CQC aankomt; daaraan zie je toch dat de gemiddelde speler een heel ander type (slow paced, tijd nodig om te reageren / rusty) is dan de fast paced red bull COD gamer :)
En echt een match lezen doen de meeste ook ook niet. Wanneer de situatie zich voordoet en je kunt de opbouw van hun tegenoffensief verstoren, pak je simpelweg 1 van hun eigen wapens en blijf je op 1 plek zitten om ze 1 voor 1 te picken. Ze blijven als makke schapen langslopen 8)7 . En dan te bedenken dat dit een team based spel is waar voice chat aanwezig is. Niemand lijkt zich er echt om te bekommeren.

Niettemin, kan de game zo nu en dan best vermakelijk zijn. Echter dan moet je je er wel op instellen dat het vaak langzaam gaat en gepaard met veel frustratie omdat het camping niveau simpelweg hoog is.

Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.

• Boefmans
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-07 14:31
quote:
yinnemans schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:55:
[...]

True, zolang de map maar groot genoeg is en niet over die tunneled way points beschikt (zoals Hue City waar je de muur na de river maar op 3 predefined places kunt oversteken terwijl die muur freaking 100-en meters lang is) is het mogelijk wat aan flanking te doen. Maar feit is; meeste mappen monden uit in een western alike shootout waar beide teams altijd in het centrum ' clashen' .

En heb je een keer de achterste linie bereikt en denk je los te kunnen gaan dan moet je maar hopen dat je team het offensief niet verlies en de dichtstbijzijnde objective verlies want dan kom je in zo'n irritante " get back to the combat zone" geneuzel situatie terecht waar je wapens niet te gebruiken zijn; terwijl dit luttele seconden daarvoor wel het geval was. Zit je dan midden in enemy territory en je kunt je wapens niet gebruiken om jezelf op zn minst terug te vechten.

Dat is toch slechte game play? Iets dergelijks heeft een ander gedrocht dat zich een FPS shooter noemt ook overgenomen sinds een jaar of 2. Maar de naam noem ik niet omdat ik geen reclame wil maken voor eigenwijze devs die niet naar hun player base luisteren :D

Overigens terugkomend op niveau van de gemiddelde speler in RS; die is niet bijster hoog wanneer het op CQC aankomt; daaraan zie je toch dat de gemiddelde speler een heel ander type (slow paced, tijd nodig om te reageren / rusty) is dan de fast paced red bull COD gamer :)
En echt een match lezen doen de meeste ook ook niet. Wanneer de situatie zich voordoet en je kunt de opbouw van hun tegenoffensief verstoren, pak je simpelweg 1 van hun eigen wapens en blijf je op 1 plek zitten om ze 1 voor 1 te picken. Ze blijven als makke schapen langslopen 8)7 . En dan te bedenken dat dit een team based spel is waar voice chat aanwezig is. Niemand lijkt zich er echt om te bekommeren.

Niettemin, kan de game zo nu en dan best vermakelijk zijn. Echter dan moet je je er wel op instellen dat het vaak langzaam gaat en gepaard met veel frustratie omdat het camping niveau simpelweg hoog is.
Dergelijke matches zitten ertussen. Het is anderzins verbazend om te zien hoe een goede commander verschil kan maken, met een handjevol spelers die daarnaar luisteren (inc goede squadleaders). Dan zijn er mogelijkheden zat om wel objectives te spelen en ook om effectief doorte breken bij ingegraven tegenstanders.

Little Devil case, FormulaV z77 3570@4.6 (cpu370); GTX970 SLI dual loop 3x sr1-480 2xmcp35x, 16gb trident 2400, Corsair860i WIndows7 64 bit on crucialm4 128 games on m4 256 data on 3x 2gb greenC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Nu online

Skybullet

It's go season

Ook hier sinds een maand Rising storm vietnam gaan spelen. Ik was bf1 beu en wilde iets meer " realistischer " voor hoever je dat achter je computer kan noemen.

En ik moet zeggen dat ik vanaf de eerste match helemaal hooked ben. Het spel ademt sfeer en geeft me meer dan andere spellen echt een gevoel van spanning en voorzichtigheid. Ik ben militair en voelde mezelf meteen helemaal thuis. Nadenken over bewegen wordt beloond, goed kijken en echt je ogen gebruiken om terrein te lezen heeft zin, ( ipv op een knop drukken waarna alle vijanden als rode driehoeken op het scherm verschijnen |:( ).

Ja het klopt dat de bewegingen een beetje clunky aanvoelen en ergens overheen klimmen gaat niet altijd goed. Maarja ik vind het heerlijk dat niet iemand 360 springend en duikend noscopend rond kan rennen. Als jij iemand hebt verrast dichtbij dan win je klaar.. hij kan niet na 5 schoten alsnog levend rondspringen en je door je hoofd schieten en daarna teabaggen.. of binnen 0.2 seconden zijn side arm pakken.

Andersom kom ik dus zelf ook wel eens mezelf tegen door eindelijk die hut in te storm en dan alleen maar "klik" te horen omdat ik een oen was en mijn magazijn niet gecontroleerd had.

Ik heb nog geen arma spellen gespeeld dus geen idee hoe het zich daarmee vergelijkt. maar van iemand die als puistenpuber cod speelde, tot dat spel zich verneukte, daarna battlefield ging spelen. is dit voor mijn gevoel een volgende stap naar meer spanning, sfeer, betrokkenheid en gevoel in gaming. voelt meer volwassen aan.

i7 9700K, Z390 AORUS PRO, ASUS RTX 2080 DUAL OC, 16 GB 3200 MHZ , 970 EVO 1TB, 860 EVO 1TB, CORSAIR RM650X, DARK ROCK 4, MESHIFY C DARK TG, SENNHEISER PC37X, AOC AGON AG241QG

• tazzman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-07 12:34

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb onlangs ARMA 3 aangeschaft in de Steam Sale en zat nu te kijken naar de Unsung Vietnam mod and die ziet er toch wel heel erg lekker uit. Ook de gameplay die ik kan zien op twitch en youtube ziet er toch prima uit.

Link: https://www.armanam.eu/

Heeft iemand hier ervaring met deze mod? (Ja TS had Arma 3 uitgesloten in zijn selectie maar als ik naar deze mod kijk, dan denk ik toch wel dat dit een van de betere Vietnam "simulaties" is?)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smarthome

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True