Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Betreft LCD TI-83

Pagina: 1
Acties:

• _LOSS_
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2008
Mijn TI-83 is kaput en nou zit daar zo'n mooi LCD schermpie in. Is het mogelijk om zoiets te gebruiken voor mijn bak om bijv temp enzo in de gaten te houden? Dat zou namelijk wel heel strak zijn. :9~

2.4ghz. Electrosmog. Thermische opwarming. WIFI!!

• Kinat
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-05-2004
Weinig kans denk ik... als het nou nog het displaytje van een normale rekenmachine was had je nog simpele cijfertjes gehad die uit een paar streepjes opgebouwd zijn. Maar het display van die grafische rekenmachine bestaat uit allemaal losse pixels. Dus dan zou je elke pixel los aan moeten sturen om de cijfers te vormen. Het is dus onbegonnen werk om een sensor te maken die bij een bepaalde waarde een stuk of 100 pixels aanstuurt die de juiste cijfers vormen.

Misschien zou je wel nog de chip van de rekenmachine die het display aanstuurt kunnen gebruiken, maar dan zou je eerst helemaal uit moeten vogelen hoe die werkt. Zelfs al heb je er veeeel verstand van, dan is het nog een hels karwei om met de hand te solderen...

• _LOSS_
En een normale rekenmachine>? Is zoiets makkelijk om in elkaar te zetten en heb je daar proggies vo0r die dat aansturen? Want het maakt niet uit of het een rekenmachine is of die vna ene TI het is gewoon vet om een LCD in je bak te hebben. Heeft iemand ene schema om een normale rekenmachine LCD aan te sluiten?

• Kinat
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-05-2004
Een normale rekenmachine is nog enigszins mogelijk omdat je dan nog redelijk makkelijk cijfers kunt vormen. Maar je moet nog steeds een oplossing bedenken die ervoor zorgt dat een waarde die de temperatuursensor doorgeeft omgezet word in letters, en hoe dat zou moeten weet ik ook niet... aan de andere kant zou je wel makkelijk het aantal Mhz bijvoorbeeld op het display kunnen laten verschijnen. En misschien is het ook wel mogelijk om het ding op een paralelle/seriele/usb poort van je computer aan te sluiten zodat je 'm vanuit windows kunt besturen. Daar is denk ik ook wel software voor te vinden. Maar je hebt er nog steeds flink wat elektronica kennis voor nodig als je je moederbord niet op wilt blazen :P

Een standaard schema voor de aansturing van LCD schermpjes bestaat er volges mij trouwes niet... er komen gewoon een heleboel aansluitingen uit en daarbij moet je gewoon allerlei combinaties proberen om te kijken welk streepje oplicht. Kheb zelf ook nog twee 4 cijferige en een 2 cijferige module (ledjes) liggen uit een oude videorecorder, en zo heb ik dus ook een beetje zitten prutzen om te kijken hoe het werkt.

• _LOSS_
Ik ga gewoon op onderzoek uit... maakt niet uit hoelang het duurt... Het lukt wel.
En dan post ik wel foto's

He thnx he

• killerbolt
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Dan moet je met poortjes gaan werken. AND, OR, NOT, NOR, dat soort gein. er zijn ook wel standaard ic's te verkrijgen die puur bedoelt zijn voor displays aansturen. Hou de elektuur in de gaten zou ik zeggen...

Het is de crew van GoT opgevallen dat je de erg bezig bent om de regels van GoT te overtreden. Het gaat om een topic waarin je een warez link plaatste: http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/195793

• tec
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2013

tec

TEC

Veel succes. :)

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Gewoon een rijtje BCD->7-segments decoders en een multiplexer aan je paralelle poort dan is zo'n rekenmachine-display wel aan te sturen (maarja, das natuurlijk lang niet zo mooi als een 'echte' LCD)

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vet idee, heeft zzon ding toch nog niet. (heb mijn eindexamen wiskunde nieuwe stijl gehaald ZONDER grafische rekenmachine :)

Benq Mobiuz EX2710 monitor review

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True