Krijg mijn A702HT niet goed in gesteld

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09-2025
Sinds 2 weken heb ik een iiyama A702HT (Vision Master Pro 410). Pas afgelopen week viel me iets op (helaas geen tijd om achter eigen computer te zitten), in linkeronderhoek zat een kleine vervorming (onderkant van het beeld zat scheef). Zo opgelost met "Rotatie" dacht ik, maar al die afstellingsonderdelen hebben betrekking op die verticale kanten van het beeld. Dus onderkant van het beeld goed gezet, is de bovenkant scheef :(. Heeft iemand misschien een snelle oplossing?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

MMMmmmmmmmmmmmmm, wat voor videokaart heb je er aanhangen dan.

Ik heb die kast ook, en mocht je er niet uit komen, stuur dan een mailtje naar iiyama.
En leg dan het probleem uit, ze zullen hem op halen, en dan krijg je een leen exemplaar.

Dat is de perfecte service van hun, en ben er zeer goed behandelt met mijn probleem

Mzzl Diamon

And The Only One

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
hehe, nu we toch aa het zeuren zijn.
m`n a901ht, vision master pro 450. heeft heel kleine spikkels.
stel je voor je trek 100 zwarte en witte lijnen, dan zie je dat ze niet echt goed getrokken worden, en de pixels hier en daar af en toe wat verspringen [heeeeeeeel moeilijk te zijn] vermoed dat dit effect moire heet. moire instellingen wijzigen in osd wil nie echt helpen. suggestie?
hoe hoger de reso hoe erger de moire.
[iiyama still rulez!]

• Kaizen
Goed, ik zal eens morgen contact opnemen met iiyama.

Verwijderd

ik heb ook een keer vaag beeld gehad met die mooie A702HT, met een klap (ZACHT) op de zijkant was het over... ja... het kan echt, kijk maar in de gebruiks aanwijzing

suc6 ermee, en ze doen echt niet moeilijk over dit soort dingetjes, dat fixen ze vet snel

mzzls,
Broodrooster

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
je bedoelde dat er 2 lijnen elkaar snijden, dat gebeurt hier niet. en met wat settings proberen, ben`k heel eind gekomen. tevens alle refreshes rates op 100Hz gezet. hoger heb ik niet nodig. [alleen bij benchmarks met vsync aan >:) ]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Yo Kaizen, misschien staan je speakers te dicht bij de monitor en daardoor een electrisch spanningsveld creëren, daardoor kan je beeld ook scheef staan.
Of misschien iets anders electronisch spul te dicht bij je kassie staan, ff verplaatsen en kijken of ie het dan wel doet..
Suc6

Mzzl

• Diamon

Diamon

The Weird One

Kaizen: Laat het effe weten hoe de vorderingen zijn, dus als je weer antwoord van ze krijgt.
Mijn probleem werd behandelt door ene Bianca Ro........
En ze doen inderdaad niet moeilijk over dit soort dingen, Heb trouwens wel de ID code bij de hand, kunnen ze om vragen: of het serie nummer achter op de monitor

Mzzl Diamon

And The Only One

• Kaizen
Bedankt allemaal voor jullie suggesties.
Even zeggen wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Ik heb een ander videokaart geprobeerd maar probleem houdt aan.
- Mijn speakers staan een heel eind van van monitor, helaas ook geen ander electrisch veld in de buurt.
- Nogmaals met die settings zitten klooien.
- Gisteren heb ik iiyama zelf gebeld (niet Teleplan). Volgens iemand van de TD daar zit de afwijking binnen de specs. Maximaal 3 mm afwijking tov de zwarte rand van beeldbuis is toegestaan. Als ik dat zou willen laten corrigeren (wat hij niet aanraadt) dan kost dat geld (fl. 100, - excl. ongeveer 1 tot 1 1/2 uur arbeid), omdat afwijking binnen de specificaties zit. Als ze het corrigeren dan zou het problemen op kunnen leveren met de convergentie en in een zeldzaam geval ook grijze plekken in witte vlakken. Teleplan zou volgens die man de monitor ook binnen de specs beoordelen.

Nu is me weer iets anders opgevallen. Ik heb de settings zo staan dat de onderkant van de beeld nu ongeveer parallel loopt met de zwarte rand van beeldbuis. Alleen is de bovenkant nu niet parallel meer met de zwarte rand aan bovenkant. Ook als ik in bv. Word kijk dan zijn de werkbalken ook scheef. Dit is toch niet normaal??? Momenteel zit ik achter een Compaq S700 beeldscherm te werken en zelfs daarop is alles recht. Ik begin bijna een beetje spijt te krijgen dat ik geen LG Flatron heb genomen. Ik denk dat ik toch weer contact opneem met Teleplan of iiyama.

Wens me succes

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Heb een Vision Master 450 met de nodige problemen. Is 3x bij Teleplan geweest. Daarna maar eens mee naar iiyama op Schiphol geweest. Afwijkingen (spikkel in coating, gelige vlekken) vielen allemaal binnen de specificaties. Toch is 1 van de service medewerkers (Arnoud heet ie) er een uur a 1,5 uur mee druk geweest (testen en instellen van oa. de focussering) en dat voor niets. Service van iiyama is top, monitoren niet zo.
Ik wens je veel succes.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Teleplan of iiyama benaderen, en zeggen dat je niet met de kwaliteit eens bent van de monitor.
Willen ze er nixs aan doen, proberen als je de monitor kan omruilen voor een ander exemplaar.
Bij mij zit hij goed, boven zowel onderin de balk.

Mzzl Diamon

And The Only One

Pagina: 1