Ik heb een nieuwe PC die grotendeel bedoeld is om te gamen, dus daar moet een Windows op. Op het eerste gezicht lijkt Windows 10 natuurlijk het meest logisch, want nieuwer, veiliger en DirectX 12, maar ik maakte me wat zorgen om de nieuwe privacy schendingen en de automatische updates op onhandige momenten, en ben wat gaan zoeken, waarbij ik zorgelijker zaken dan dat tegenkwam.
Voor zover ik de verhalen begrijp, lijkt Windows 10 een aantal gaming specifieke problemen te hebben:
Hoe ervaren jullie dit? Zijn deze bugs al opgelost? Valt het mee? Moet je bepaalde dingen vermijden in Windows 10? Ik vind het belangrijk dat juist het switchen van een process naar een ander process soepel werkt, dus dat zowel alt-tab als windowed slecht zouden werken, vind ik echt bizar. Dat een populair spel als Minecraft niet goed zou werken is ook eigenaardig.
Voor zover ik de verhalen begrijp, lijkt Windows 10 een aantal gaming specifieke problemen te hebben:
- Sinds een bepaalde update schijnt OpenGL, en daarmee ook Minecraft, beroerd te werken
- Alt-Tab uit fullscreen mode schijnt enorm traag te zijn (nog erger dan Windows 7, waar ik het al onnodig traag vind
- In windowed mode (inclusief borderless window) schijnen 3D games te stotteren
Hoe ervaren jullie dit? Zijn deze bugs al opgelost? Valt het mee? Moet je bepaalde dingen vermijden in Windows 10? Ik vind het belangrijk dat juist het switchen van een process naar een ander process soepel werkt, dus dat zowel alt-tab als windowed slecht zouden werken, vind ik echt bizar. Dat een populair spel als Minecraft niet goed zou werken is ook eigenaardig.