iPhone Bluetooth navigatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Als ik mijn iPhone navigatie gebruik via Bluetooth mis ik altijd de eerste 2sec van de gesproken instructie. Hoe kan ik dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone7 Google Maps

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet vind ik niets dat mijn probleem kan oplossen
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39
Misschien dit ook even in het juiste topic zetten.

En bij relevante hardware even melden waar je de iPhone mee koppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is redelijk normaal (én zelfs gewenst) gedrag. De BT (A2DP) verbinding wordt pas geactiveerd op het moment dat er daadwerkelijk een audiostream gaat lopen én wordt automatisch weer beëindigd als de audiostream stopt. Als die navigatiestem van Google continue aan't ouwehoeren zou blijven dan had je dat probleem niet gehad ,buiten de eerste keer dat er een spraakaanwijzing gegeven werd, maar ik denk niet dat je dáár op zit te wachten.

BT / A2DP kun je een beetje vergelijken met het "PTT" (Push To Talk) systeem wat bij portofoons gebruikt wordt. Er word éérst een soort van stuursignaal / commando over de BT verbinding gegooid welke tegen de andere partij zegt: Nú wil IK iets gaan zeggen en zolang ik aan't babbelen ben mág je het A2DP kanaal open laten staan.....

Wat je overigens zou kunnen doen om het (SEMI!) "op te lossen": Spotify vanop je iPhone naar de unit in je auto laten streamen.... De iPhone "mixed" de geluiden dan zelf wel en het A2DP kanaal staat gewoon continue open (dus wel je iPhone aan een actieve laadkabel laten liggen.....).

[ Voor 44% gewijzigd door Will_M op 17-03-2018 20:52 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik koppel de iPhone met audio systeem van BMW. Had al gezocht of ik een Fm stream van de iPhone kon krijgen, maar dit lijkt niet mogelijk. Ik was op zoek naar een manier A2DP 2 sec eerder open te gooien voor de spraak begint. Zijn er apps die dit hebben ingebouwd, er zijn waarschijnlijk meer die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ps wat zou hier het juiste topic zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien "VV", maar dat maakt verder weinig uit doordat 't BT protocol ansich gewoon niet geschikt / bedoeld is voor dat wat jij eigenlijk wil (gaan) bereiken :+

Misschien dat je eens moet gaan kijken naar dat wát BlueTootth inhoudt en waardoor die techniek zo zuinig kán omspringen met ....

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 17-03-2018 23:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:42:
Ik koppel de iPhone met audio systeem van BMW. Had al gezocht of ik een Fm stream van de iPhone kon krijgen, maar dit lijkt niet mogelijk. Ik was op zoek naar een manier A2DP 2 sec eerder open te gooien voor de spraak begint. Zijn er apps die dit hebben ingebouwd, er zijn waarschijnlijk meer die dit ervaren?
Een FMstream zal lastig worden, aangezien de iPhone geen (actieve) FM radio aan boord heeft.
Je kan het oplossen door een online radiostation te gebruiken, dan krijg je hetzelfde effect wat @wimmel_1 zegt, dat de telefoon het audiokanaal blijft regelen, en mixen
Ik gebruik de stations-app hier voor, de meeste stations hebben wel zoiets ( of je gebruikt een "universele" zoals Tune-In / Spotify )

Als je geen stream open hebt ( A2DP ) dan gebruikt de telefoon het HFS ( handset protocol ), en wordt er eerst een 'inkomend gesprek' opgezet ( dit zijn die 2 seconden )
( mijn headunit geeft zelfs "unknown caller" aan, bij een verkeersmelding, maar ook als ik Siri instart.
< Bij gebruik van een muziek/media stream gaat het meestal vlekkeloos >

[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 17-03-2018 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:43:
Ps wat zou hier het juiste topic zijn?
In ieder geval ergens in iPhones & iPads en niet het outcast draadje voor Windows Phone, BlackBerry, Symbian, Jolla, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 18-03-2018 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dit betreft inderdaad een iPhone, dus schopje naar ios.
Pagina: 1