Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 00:20

Situatie nu

Ik gebruik al jaren een vrij willekeurige combinatie van DropBox (camera upload), een oude laptop en wat HDD's voor mijn foto's en backups. Daarnaast draait nog een Raspberry Pi 3 voor afspelen van films, en een oudere RPi 1 B+ voor het blokkeren van advertenties op mijn huisnetwerk (Pi-hole).

Gewenste situatie

Dat wil ik veranderen met netwerkopslag, bijvoorbeeld een Synology. Ik zoek de volgende features:
• Toegang tot mijn foto's en bestanden overal (cloud)
• Toegankelijke backup voor foto's van DSLR (bij voorkeur via SD-lezer aangesloten op telefoon/iPad)
• Off-site backup naar NAS op andere lokatie
• RAID 1: 2 schijven, 4 tb
• Nextcloud + Libreoffice hosting voor DropBox-alternatief met online tekstverwerker

Op het wensenlijstje staat nog:
• Toegankelijke manier om met iPad of Android phone foto's te kunnen sorteren naar mappen en verwijderen
• Downloadmanager voor torrents (voorkeur voor Transmission)
• Beperkt energieverbruik & geluid
• Pi-hole adblocking via de NAS
• Streamen van video en foto's over thuisnetwerk naar Rpi 3 met Kodi
• Streamen via internet naar telefoon en/of RPi 3 met Kodi

Mijn vraag

Zoals je al kunt zien, vermoed ik dat een combinatie van Synology DS218+ met een Nextcloud-installatie + LibreOffice en Nextcloud applicatie op laptops, telefoons en iPad dit goed moet kunnen. Maar eerlijk gezegd kan ik niet goed achterhalen of alle feautures hiermee mogelijk zijn. En ook wordt het mij niet helder of de combinatie nou wel gaat werken op een Synology, en hoe de Nextcloud apps en hosting nou echt uitwerkt.

Daarom zoek ik jullie ervaring: gaat dit 'm zo worden, of moet ik echt wat anders overwegen?