HELP !!! Duron 800 en MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:

• GoeGie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 08:17
Ik heb vaker intel systeempjes gebouwd, maar nu mijn eerste AMD systeem. Heb een Duron 800 en MSI K7T Turbo moederbord gekocht. Alles netjes ingebouwd, maar bij booten krijg ik direct 4 rode ledjes. Betekent dat CPU niet goed geinstalleerd of kapot is.
Zelfde resultaat na controle pinnetjes en opnieuw erin zetten. Bij 2e keer booten kwam veel rook van CPU af (had cooler eraf gelaten).

Heb daarna Duron 750 gehaald. 1e keer booten ging goed (zonder cooler). 2e keer met cooler weer 4 rode ledjes, ook weer gepaard met rook.
Kan dit aan het moederbord liggen ? Ik den kdat ik nu al 2 durons naar de kl* heb geholpen !!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
:( Ga ff iemand anders in de zeik nemen joh!! :(

Maar ik zou een Thunderbird nemen -> Duurste die je kunt vinden en het dan nog een keer zo het hele zooitje zonder koeler monteren. Ben je tenminste snel van je geld af.

Gek je weet toch wel dat je al helemaal bij AMD nooit de koeler mag vergeten er op te zetten

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Jeez what a moron!

Je hebt zeker dat kaartje bij het moederbord ook niet gelezen. Dat je de processor alleen met koeler en pasta mag gebruiken.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Op zaterdag 14 juli 2001 17:40 schreef GoeGie het volgende:
Heb daarna Duron 750 gehaald. 1e keer booten ging goed (zonder cooler). 2e keer met cooler weer 4 rode ledjes, ook weer gepaard met rook.
Doet me denken aan een sig van iemand hier op GoT:

"Onderschat nooit de kracht van menselijke domheid"

|:(

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij ons zit te flessen en wil zien hoe wij reageren op zijn post.......

sigloos

• R2D2
  • Niet online
Ach hij is ook pas vandaag geregd dus tis een newbie.

Wel een beetje dom bezog hé, maarja 't zal wel een geintje wezen want zo dom is toch niemand?

• kosz
  • Laatst online: 24-08 21:33
Oh yeah, right !!!!

En bij al die Intel systeempjes die je voorheem bouwde, testte je zeker ook zonder koeler (ff kijken hoe lang die het volhoud..)
Koop gelijk dan een P4, ben ook wel benieuwd hoeveel sec. die het uithoud zonder koeling |:(
Maar goed, ik zal dit maar met een korreltje zout nemen, ik kan me niet voorstellen dat iemand zo dom is.... Heb je dit dus wel gedaan, dan zou ik me maar diep gaan schamen

Verwijderd

ga ergens anders onzin posten aub !

• GoeGie
  • Laatst online: 21-08 08:17
De eerste keer heb ik de cpu met koeler ingebouwd, maar toen deed ie het al niet.

Met de 2e duron heb ik de koeler na de eerste korte boot (zonder koeler) er diect opgezet, maar toen kreeg ik 4 rode ledjes op het moederbord -> CPU not prop. installed or defect.
Dus ik vraag me dan af of dit door de cooler komt. Is een standaard Coolermaster. Het systeem is een budget systeem voor wat internet en typewerk. Dus daar komt geen thunderbird in.

En als iemand in de buurt woont, hou ik me aanbevolen (zuid-limburg).

• R2D2
  • Niet online
Kijk maar of je hem naar Harderwijk kan gooien ;)

Als je zo lekker bezig bent dan kun je beter gewoon naar de dixons gaan en een kant en klare pc kopen.
Tis trouwens wel om te :'( zo dom kom je over.

Verwijderd

yupz..
doet moet bijna wel een HOAKS zijn.....

Verwijderd

Goeie winkel waar jij je spullen haalt |:(

Ze verdienen zeker wel lekker aan je?

TTL duron zonder koeler is 5 sec...

Verwijderd

SCHOP! >:)

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

-

[ Voor 100% gewijzigd door ELD op 01-03-2017 22:34 ]

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op zondag 15 juli 2001 14:55 schreef ELD het volgende:
reind jij bent hier ook nog niet zolang dus niet lullen over newbie
Mag ik dan wel zeggen dat ik het een domme newbie vind? :P ;)

Maareh, 't is niet al te snugger. Een Athlon/Duron is na 4 sec dood zonder cooler als ik me niet vergis.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 18:02 schreef kosz het volgende:
En bij al die Intel systeempjes die je voorheem bouwde, testte je zeker ook zonder koeler (ff kijken hoe lang die het volhoud..)
hehe
Om eerlijk te zijn heb ik dat met meerdere celerons gedaan. Nooit problemen gehad. een minuut of 5 houd ie het wel uit hoor.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op zondag 15 juli 2001 16:43 schreef thedolf het volgende:

[..]

hehe
Om eerlijk te zijn heb ik dat met meerdere celerons gedaan. Nooit problemen gehad. een minuut of 5 houd ie het wel uit hoor.
Maar ze worden er niet beter van, met Alleen heatsink tot daar aan toe, dat je hem dan ff kort test, maar met helemaal niets? Lijkt me niet zo smart.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 16:45 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Maar ze worden er niet beter van, met Alleen heatsink tot daar aan toe, dat je hem dan ff kort test, maar met helemaal niets? Lijkt me niet zo smart.
Was alleen maar om te kijken of ze het deden. Ik heb voor school 25 celly's in elkaar gezet. 1 ervan was kapot en ik had hem niet appart gelegd maar gewoon bij de rest van de cpu's gegooid. Daarna heb ik ze maar meteen allemaal getest.
En de pc's doen het nog steeds!

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 17:53 schreef Shuriken het volgende:
Jeez what a moron!

Je hebt zeker dat kaartje bij het moederbord ook niet gelezen. Dat je de processor alleen met koeler en pasta mag gebruiken.
Met koeler natuurlijk wel maar met pasta? Op mijn cpu zit ook geen pasta (duron 750, coolermaster, K7VZA 3.0). Die gast in de winkel deed de cpu in het moederbord en zette de cooler erop zonder koelpasta. (Misschien dat de computer daarom na 30 sec. uitvalt bij 800 Mhz?)

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 14:55 schreef ELD het volgende:
reind jij bent hier ook nog niet zolang dus niet lullen over newbie
Tsja das waar maar niet zo'n hele "slimme" als hem. ;) Enne was al voor die 31 mei geregd hoor maarja die crash hé.

En mag dan wel een newbie hier wezen dat wil nog niet zeggen dat ik geen ruk weet :)
Maarja dat telt zeker weer niet.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
sjees newbie sout op |:(

Verwijderd

hehe, ditis wel lachwekkend... Natuurlijk lullig dat je boeltje afgebrand is maar zonder koeler is wel stom, dan is je cpu in no time weggefikt...

Marshmallows erbij en feesten maar :)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
jongens, hij kan het ook niet echt helpen. ipv van hem af te kraken, kun je hem beter normaal advies geven. jullie schrikken hem gewoon af, dat hoeft toch niet zo?

btw: ik ben echt geen newbie, maar ik heb wel een keer een vriend van mij zijn athlon bijna door laten branden. ik wist niet dat koelpasta NOODZAKELIJK was voor een athlon...

het is alleen dom als je een fout twee keer maakt....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• R2D2
  • Niet online
Het lijkt mij dat je je eigen wel 2* bedenkt wat er mis is gegaan als je processor begint te stinken en te roken.

Enne hebben ze niks in de winkel gezegd toen je die 2é processor ging halen? Of hebbie gewoon geld op de toonbank gegooid en gezegd van doe mij ff een nieuwe duron zonder eerst je oude probeerd om te ruilen.

Ach dit is gewoon zo'n -> kijk ik neem iedereen in de zeik post volgens mij.

Verwijderd

Ik had ook prob, dat ik rode led's kreeg. Processor of geheugen wisselen hielp niet. Dus toen maar mobo geruild. Maar dat had je zelf toch ook kunnen bedenken.

Maar waarom haal je koeler er af. Als of je dan kan zien wrom het niet werkt :?
Pagina: 1