Beugel 3 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik zoek een?
Wand of bureau beugel om 3 (27inch) monitoren aan te bevestigen

Wat is je budget?
300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij gaan binnenkort verhuizen en wil alles wat mooier en strakker maken. Dus de 3 losse monitoren die ik nu heb (1x 27inch en 2x 24inch) moeten aan een beugel komen te hangen.

Wat heb je zelf al gevonden?
De volgende kom ik veelal tegen: NewStar - NM-D135D3BLACK, Newstart FPMA-D700DD3, Fellowes Platinum Series

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil een MDF plaat in hoogwitglans laten maken als bureau. Deze komt tegen de muur aan. Dus als ik een klem wil dan zal ik hiervoor een gat moeten laten maken in het bureau. Op zich geen probleem maar overweeg ook een wand beugel. Hebben jullie ervaring met een bepaalde beugel en/of setup?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52
Wat is het gewicht van je monitor ? Er zijn prima beugels te vinden voor nog geen € 100 zolang je monitoren maar niet zwaarder dan 8kg per stuk zijn.

• thewizard2006
DukeBox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:07:
Wat is het gewicht van je monitor ? Er zijn prima beugels te vinden voor nog geen € 100 zolang je monitoren maar niet zwaarder dan 8kg per stuk zijn.
De 27 inch is de LG IPS277L-BN Die is 5.3kg dus verwacht dat gewicht niet echt een probleem gaat zijn (de gene die ik heb gezien kunnen tot 8 a 9 kg per monitor aan).
Wat zou een goede kunnen zijn volgens jou?

• DukeBox
Hangt er nogal vanaf wat je wensen/eisen zijn. Verstelbaar (hoogte), kromming/star etc.. meest eenvoudige van 7 tientjes is prima als je weinig wilt instellen.

Er is ook iemand op v&a die ze op maat maakt voor hele goede prijzen, had ik een goed gesprek mee aangezien ik zware monitoren had (15kg/stuk) én ze in pivot wilde gebruiken (dus hoog zwaartepunt) kon ik geen kant en klare vinden. Hij bracht mij op het idee om hem zelf te (laten) maken, aangezien ik nog onderdelen had voor dubbele armen en een eigen technische dienst op mijn werk die daar wel wat mee kon, heb ik uiteindelijk geen gebruik gemaakt van zijn dienst maar kan je evt. wel met hem in contact brengen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
thewizard2006 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:02:
Ik zoek een?
Wand of bureau beugel om 3 (27inch) monitoren aan te bevestigen
Dit topic past beter in Componenten Aankoopadvies. Verhuizing die kant op.

• thewizard2006
DukeBox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:27:
Hangt er nogal vanaf wat je wensen/eisen zijn. Verstelbaar (hoogte), kromming/star etc.. meest eenvoudige van 7 tientjes is prima als je weinig wilt instellen.

Er is ook iemand op v&a die ze op maat maakt voor hele goede prijzen, had ik een goed gesprek mee aangezien ik zware monitoren had (15kg/stuk) én ze in pivot wilde gebruiken (dus hoog zwaartepunt) kon ik geen kant en klare vinden. Hij bracht mij op het idee om hem zelf te (laten) maken, aangezien ik nog onderdelen had voor dubbele armen en een eigen technische dienst op mijn werk die daar wel wat mee kon, heb ik uiteindelijk geen gebruik gemaakt van zijn dienst maar kan je evt. wel met hem in contact brengen.
Ik had eigenlijk gehoopt dat mensen met ervaring (die dus zelf een of meerdere beugels hebben) hier advies over konden geven.

Wat mij praktisch lijkt is als hij aan de muur bevestigd kan worden (maar wellicht is bureau handiger maar dan moet ik een montage punt laten maken in het bureau). Verder wil ik wel dat ik de hoogte ook kan bepalen zodat ik ze allemaal op de juiste hoogte kan hangen. Ze hoeven niet vertikaal en diagonaal gedraaid kunnen geworden. En er moet inderdaad een bepaalde kromming in zitten (geen idee hoeveel %, Denk 30 graden max?)

Ik ben wel benieuwd naar die custom made beugels

• DukeBox
thewizard2006 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:54:
Ik ben wel benieuwd naar die custom made beugels
Heb hem geattendeerd op dit topic.

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Hi! Ik heb inderdaad beugels laten produceren voor mijn eigen opstelling.

Ik zit momenteel op mijn 4e monitorbeugel, omdat mijn eigen wensen ook wat bijgesteld zijn in de afgelopen 3 jaar dat ik eigen beugels laat maken.

Ik ben begonnen met een beugel voor 3 monitoren, plat tegen de muur aan, voor de (zo noem ik het) ikea-look, het ziet er namelijk heel netjes en opgeruimd uit, maar praktisch gezien was het niet handig om de schermen allemaal op dezelfde lijn te hebben.

Mijn tweede beugel was er eentje waarbij de linker en rechter onder een vaste hoek stonden, zodat je meer het gevoel hebt dat je middenin je monitoren zit. Maar ook deze beugel was vastgelast op een hoek, dus toen ik nieuwe monitoren kocht paste een en ander niet meer super mooi op elkaar. Nog goed genoeg, maar het was een les voor mij om zo'n beugel flexibeler / universeler te maken.

De 3e beugel heb ik momenteel op Tweakers vraag en aanbod online staan: V&A aangeboden: Opruiming: Multi-monitor beugel / standaard voor 3 schermen o...

Want mijn huidige beugel is voor 3 (links, rechts, midden ) + 1 aan de bovenkant, dus de vorige mag weer weg.

Als ik je ergens bij kan helpen, kun je mij een mailtje sturen ;)

• TommyboyNL
  • Niet online
Zelf heb ik deze beugel in combinatie met pricewatch: Iiyama XU2492HSU Zwart, en dat bevalt erg goed. Alle kabels (3 x HDMI, 2 x DP, 1 x VGA, 5 x USB, 3 x 230V) lopen door de verticale voet, dus dat geeft een nette en opgeruimde aanblik. Wel heb ik hiervoor een aantal extra lange kabels moeten kopen, maar dat nam ik voor lief.
Of 27" ook past kan ik maandagavond voor je opmeten, ik ben dit weekeind niet thuis.

• thewizard2006
mrfu schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:53:
Hi! Ik heb inderdaad beugels laten produceren voor mijn eigen opstelling.

Ik zit momenteel op mijn 4e monitorbeugel, omdat mijn eigen wensen ook wat bijgesteld zijn in de afgelopen 3 jaar dat ik eigen beugels laat maken.

Ik ben begonnen met een beugel voor 3 monitoren, plat tegen de muur aan, voor de (zo noem ik het) ikea-look, het ziet er namelijk heel netjes en opgeruimd uit, maar praktisch gezien was het niet handig om de schermen allemaal op dezelfde lijn te hebben.

Mijn tweede beugel was er eentje waarbij de linker en rechter onder een vaste hoek stonden, zodat je meer het gevoel hebt dat je middenin je monitoren zit. Maar ook deze beugel was vastgelast op een hoek, dus toen ik nieuwe monitoren kocht paste een en ander niet meer super mooi op elkaar. Nog goed genoeg, maar het was een les voor mij om zo'n beugel flexibeler / universeler te maken.

De 3e beugel heb ik momenteel op Tweakers vraag en aanbod online staan: V&A aangeboden: Opruiming: Multi-monitor beugel / standaard voor 3 schermen o...

Want mijn huidige beugel is voor 3 (links, rechts, midden ) + 1 aan de bovenkant, dus de vorige mag weer weg.

Als ik je ergens bij kan helpen, kun je mij een mailtje sturen ;)
Begrijp ik goed dat dit gewoon een standaard is? Ik zou hem graag vast zetten (aan de muur of aan het bureau). Dat voelt wat uhm steviger?
TommyboyNL schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:00:
Zelf heb ik deze beugel in combinatie met pricewatch: Iiyama XU2492HSU Zwart, en dat bevalt erg goed. Alle kabels (3 x HDMI, 2 x DP, 1 x VGA, 5 x USB, 3 x 230V) lopen door de verticale voet, dus dat geeft een nette en opgeruimde aanblik. Wel heb ik hiervoor een aantal extra lange kabels moeten kopen, maar dat nam ik voor lief.
Of 27" ook past kan ik maandagavond voor je opmeten, ik ben dit weekeind niet thuis.
Ziet er goed uit. Ben benieuwd of 27inch ook gaat lukken. In de omschrijving zie ik volgens mij 24inch staan als max grootte (61cm)

[ Voor 21% gewijzigd door thewizard2006 op 18-03-2018 11:27 ]

• TommyboyNL
  • Niet online
thewizard2006 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:26:
Ziet er goed uit. Ben benieuwd of 27inch ook gaat lukken. In de omschrijving zie ik volgens mij 24inch staan als max grootte (61cm)
Klopt, maar de maximale hart-hart afstand van de twee buitenste schermen is een stuk groter dan 2 keer de breedte van veel 27" schermen. Heb je al specifieke schermen in gedachten?

• thewizard2006
TommyboyNL schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:06:
[...]

Klopt, maar de maximale hart-hart afstand van de twee buitenste schermen is een stuk groter dan 2 keer de breedte van veel 27" schermen. Heb je al specifieke schermen in gedachten?
De 27 inch is de LG IPS277L-BN. Ik heb alle schermen al. De andere 2 zijn 24 inch (volgens mij de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart en die ander is een soortgelijke

Pagina: 1