Philips hue dimmer programmeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 00:20
Goedendag

Ik heb deze vraag ook reeds gesteld in het hue topic maar helaas krijg k daar geen antwoord. Dus hopelijk kan iemand mij hier helpen

Ik be besig mijn dimmers opnieuw te programmeren.

Wat ik wil is dat wanneer je twee keer op de aanknop drukt al het verlichting aan gaat (group 0) en twee keer op uit. Alles uit gaat

Echter kan ik nergens vinden hoe ik een rule opstel wat trigger bij twee keer klik.

Ik zag dat dit wel mogelijk is door dit te maken via een app. Echter krijg je zoveel rotzooi rules mee en leer ik er alsnog niks van

Via Google kom ii ook niet veel verder en via de api page is er niks over te vinden

Dus iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Wat ik zo gauw kon vinden is dat een doubletap niet mogelijk is, wel press and hold. De "on" knop kan wel een doubletap lijkt.

Heb je hier iets aan? https://www.huedynamic.co...mmer-hue-tap-programming/

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Sandor_Clegane schreef op zondag 18 maart 2018 @ 01:08:
Wat ik zo gauw kon vinden is dat een doubletap niet mogelijk is, wel press and hold. De "on" knop kan wel een doubletap lijkt.

Heb je hier iets aan? https://www.huedynamic.co...mmer-hue-tap-programming/
Klopt via hold kan je dit ook doen. Echter zag ik dat je via bepaalde apps het ook kon doen. Ik wil alleen graag weten hoe. De bridge heeft de mogelijkheid niet en toch is er een truc voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Jboy1991 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:22:
[...]

Klopt via hold kan je dit ook doen. Echter zag ik dat je via bepaalde apps het ook kon doen. Ik wil alleen graag weten hoe. De bridge heeft de mogelijkheid niet en toch is er een truc voor.
Misschien dat deze app de input buffered? Dus hij krijgt een on-click en wacht een paar tienden van een seconde, komt er niks stuurt hij commando 1 ( deze specifieke lamp aan ) komt er een tweede on-click dan interpreteert hij dat als een ander commando en start een andere rule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Sandor_Clegane schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:36:
[...]

Misschien dat deze app de input buffered? Dus hij krijgt een on-click en wacht een paar tienden van een seconde, komt er niks stuurt hij commando 1 ( deze specifieke lamp aan ) komt er een tweede on-click dan interpreteert hij dat als een ander commando en start een andere rule?
Dat dacht ik ook. Alleen het probleem is dat rules niet aangeroepen kan worden door andere acties. En het werkte ook wanneer ik de app verwijderd had.

Dus het is echt een bridge setting die niet terug te vinden is in de api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je hebt een state of iets vergelijkbaars nodig, zo lijkt het. Je zou dit kunnen maken met een CLIP Generic Flag Sensor, maar daarvoor moet je een PUT request versturen en heb je alsnog meer nodig dan alleen de Hue rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Devilly schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:34:
Je hebt een state of iets vergelijkbaars nodig, zo lijkt het. Je zou dit kunnen maken met een CLIP Generic Flag Sensor, maar daarvoor moet je een PUT request versturen en heb je alsnog meer nodig dan alleen de Hue rules.
Maar je zou niks meer nodig hebben dan alleen de bridge.

Maar misschien (weet niet of het mogelijk is) via een timer die na 1.5 sec geactiveerd word na een klik. En deze timer check de flag. En voert hierop de actie uit

Vanavond maar weer even spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Ben benieuwd, ik heb zelf ook een Hue en programmeer deze met .Net, dan zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. Je kan het dan niet in een dimmer zetten, maar een RPI is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:41:
Ben benieuwd, ik heb zelf ook een Hue en programmeer deze met .Net, dan zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. Je kan het dan niet in een dimmer zetten, maar een RPI is ook prima.
Logisch, want alles wat je kunt programmeren kun je met de Hue laten samenwerken en er zijn weinig grenzen als het gaat om programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Sandor_Clegane schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:41:
Heb ik vroeger ook veel gedaan. Erg leuk icm plex. Als ik toen een film os serie starte gingen de lichten dimmen

Maar vind het zonde zoiets weer te moeten maken voor een actie die de bridge aan moet kunnen

Helaas gister avond geen tijd gehad om erin te duiken. Dus vanavond hopelijk wel tijd

Update:
Je kan blijkbaar geen voorwaarden aan een timer verbinden. Dus helaas gaat mijn idee niet op :(

[ Voor 8% gewijzigd door Jboy1991 op 22-03-2018 10:23 ]

Pagina: 1