Soundbar voor woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:22
Aangezien mijn huidige dolby systeem gesneuveld is ben ik op zoek naar een soundbar. Ik weet dat er betere HiFi systemen zijn dan een soundbar, maar aangezien een echt 5.1 systeem er ECHT niet gaat komen in de woonkamer lijkt me dit de beste optie. Bovendien heb ik toestemming om van de zolder deels een mancave te maken, dus daar komt uiteraard wel een dergelijk systeem >:)

Budget is € 800,-, maar als er voor minder iets te vinden is dan hou ik me aanbevolen.

Ik ga het voornamelijk gebruiken voor gewoon TV gebruik, films, gamen (ik vind gamen soms gewoon prettiger zonder koptelefoon) en af en toe uiteraard ook een lekker muziekje.
Het apparaat moet een goede allrounder zijn, dus met zowel films als muziek goed uit de voeten kunnen.
Hoewel het voor dit budget wellicht niet mee zal vallen, vind ik het wel lekker als ik tijdens een film enigszins uit m'n stoel geblazen word, dus enig vermogen is gewenst.
Verder is (virtual) surround een leuke bonus, maar absoluut geen breekpunt. De echte surround ervaring ga ik later wel in de mancave ervaren :P

Ik heb me de afgelopen week helemaal suf gegoogled naar reviews en ervaringen, maar kom er nog niet helemaal uit. Ik heb een aantal apparaten gevonden waarover ik twijfel:

pricewatch: Samsung HW-MS650 Zwart
Voordelen: goede bass zonder subwoofer (vindt de vrouw prettig), goede reviews, schijnt een goede allrounder te zijn
Nadelen: weinig aansluit mogelijkheden, misschien te weinig "punch"?

pricewatch: Sonos Playbar
Voordelen: mooi geluid (gehoord bij een vriend), mooi design, uitbreidbaar
Nadelen: Relatief duur, geen subwoofer en denk ik wel nodig voor een ultiem geluid

pricewatch: Yamaha MusicCast YSP-2700 Zwart
Voordelen: Veel aansluitmogelijkheden, virtual surround (korrel zout), goede reviews. Huidige systeem is ook Yamaha en zeer goede ervaringen mee.
Nadelen: Virtual Surround valt tegen als je niet precies of dichtbij genoeg zit

Dit zijn de 3 systemen waar ik het meest naar gekeken heb. Ik ben ook nog naar HEOS aan het kijken, zowel de Cinema als de Heos bar. Maar met de Heos bar + sub zit je ook al gauw aan 1500 Euro volgens mij :P
En het HEOS Cinema systeem schijnt qua geluid ook iets tegen te vallen?

Heeft iemand ervaringen met bovenstaande systemen of aanbevelingen voor andere systemen? :)

Join het GoT Pulse-Team!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heos bar zonder sub (maarwel met die mogelijkheid en twee heos rearspeakers. Mijn zwager heeft ze en er komt serieus een goed geluid uit. Beter dan de sonos. Haalt het uiteraard niet bij een echte 5.1 maar verbaasde me positief. Die sub kan dan later altijd nog.

En als je van je stoel geblazen wilt worden moet je gewoon een receiver en twee flinke vloerstaanders kopen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:22
The Eagle schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:42:
Heos bar zonder sub (maarwel met die mogelijkheid en twee heos rearspeakers. Mijn zwager heeft ze en er komt serieus een goed geluid uit. Beter dan de sonos. Haalt het uiteraard niet bij een echte 5.1 maar verbaasde me positief. Die sub kan dan later altijd nog.

En als je van je stoel geblazen wilt worden moet je gewoon een receiver en twee flinke vloerstaanders kopen ;)
Dat klinkt goed. Kom er nu toevallig ook achter dat ie via ING rentepunten redelijk gunstig aan te schaffen is. Interessant :)

Uitbreiden kan later inderdaad altijd nog.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd. En vwb je vrouw: om vergeving vragen is altijd makkelijker dan om toestemming ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:21
Ik lees even mee :)

Mijn vriendin en ik willen samenwonen. Ze gaf van het weekend al aan mijn Jamo 606HCS3 wel erg heftig te vinden >:)

Ik was al aan het kijken voor iets kleiner front speakers, welke niet op de grond hoeven te staan maar naast de TV kunnen. Die zoektocht staak ik maar even om later tot een betere middenweg te komen :P

Zal ook wel iets soundbar-achtigs worden, maar moet wel goed klinken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
Wat je ook kiest, kies iets wat verschillende HDMI inputs heeft en een HDMI output naar je tv. Dan is het een zo volwaardig mogelijke vervanger van je receiver, en ben je niet afhankelijk wat de tv via toslink teruggeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
JBL heeft een leuke BAR waarbij de rear speakers draadloos en op accu zijn.
Kijk je dus een film dan haal je de rear speakers van de BAR af en plaats je ze achter je.
Zodra de accu's leeg zijn of als je klaar bent met kijken prik je ze weer aan je BAR om ze op te laden.

Wat mij betreft een ideaal systeem als je toch volwaardig 5.1 wilt en geen kabels etc. wil trekken.

https://www.coolblue.nl/product/793130/jbl-bar-5-1.html

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 26-03-2018 12:58 . Reden: clickid/refferal in de url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-10 16:14
NL_Scratch schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:29:
JBL heeft een leuke BAR waarbij de rear speakers draadloos en op accu zijn.
Kijk je dus een film dan haal je de rear speakers van de BAR af en plaats je ze achter je.
Zodra de accu's leeg zijn of als je klaar bent met kijken prik je ze weer aan je BAR om ze op te laden.

Wat mij betreft een ideaal systeem als je toch volwaardig 5.1 wilt en geen kabels etc. wil trekken.

https://www.coolblue.nl/product/793130/jbl-bar-5-1.html
En als je wel stopcontacten in de buurt hebt is de pricewatch: Samsung HW-K950 ook een optie, ik ben er iig erg tevreden mee. :)
Pagina: 1