Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op hoogste settings met de nieuwste games. In ieder geval de komende 2-3 jaren op 1440p geen reden moeten hebben om graphic settings (behoorlijk) te verlagen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan voorlopig tot een maximum van 2400 besteden. Ik wil hem zelf gaan bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De GPU is al besteld, was ineens maar 914,95 bij Azerty
Er moet nog een 3-pack LL120's bij.
Dus nog zo'n 1400,- te besteden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart en 3 fans zijn dus al binnen. Daar moet nog bij:
Voorlopig moet 1 videokaart voldoende zijn. Kan later altijd nog upgraden en hopen dat er voorlopig geen PCI-e 4.0 uitkomt.
SSD kan ik later nog een 2e bij halen. Geheugen breid ik later ook uit naar 32 GB.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mid tower met minstens goed doorzichtige front en side hebben.
Een redelijk stil systeem under load zou fijn zijn, muisstil hoeft niet.
Moederbord moet hele goede onboard audio hebben en goede RGB ondersteuning geven. Paar RGB elementen er op zou tof zijn. Ik wil er ook graag bluetooth op om PS4 of xboxone controller aan te kunnen sluiten voor sommige games.
Ik wil er 6 corsair LL120 fans in stoppen, dat weet ik wel zeker. Zou mooi zijn als ik die ziekste RGB-effecten van m'n fans kan syncen met m'n mobo en memory RGB.
M'n memory wil ik vette RGB effecten op hebben.
Videokaart wordt een 1080Ti, bij voorkeur overclocked in de doos, daar ga ik voorlopig zelf niet mee spelen.
Processor wordt vrij zeker een i7-8700K
Ga je overklokken?
Eerst nog niet, maar ik wil later wel meer uit m'n CPU gaan pushen. Heb er alleen geen ervaring mee, dus bij voorkeur ondersteunt het moederbord easy overclocking.
Wat verwacht je van ons?
Hebben jullie nog tips? Roep maar wat er in je op komt!
Zijn er nog gemiste compatibility issues met mijn gekozen lijstje?
Onderdelen die vervangen kunnen worden door minder dure met zelfde of betere prestaties?
De kast ben ik ook nog niet helemaal over uit. Ik vind de 570X mooier dan de 460X (tempered glass top en de vorm), maar omdat ik ook al andere fans ga gebruiken is de 570X wel een flink duurdere keuze (460X wordt ook verkocht met maar 1 fan en dat scheelt veel geld). Ook kan ik met de 460X zorgeloos een zooitje maken van m'n cable management, heb niet veel bouwervaring. Ik wilde eigenlijk de CoolerMaster H500M hebben, maar die komt maar niet op de markt (en de mesh vind ik minder mooi en H500P heeft niet de gewenste airflow). Iemand nog een idee welke kast een goede airflow heeft en toch tempered glass side en goed doorzichtige front met plek voor totaal 6 120mm RGB fans?
Een 250GB m2. SSD lijkt me wel genoeg eerst lijkt me?
Mobo kan denk ik wel goedkoper. Iemand nog tips van borden die aan mijn eisen voldoen?
Ik kan eventueel ook een losse USB blauwtand fixen als ik daarmee wat geld bespaar op m'n mobo. Tips daarvoor?
Hier mijn eigen lijstje met alternatieve opties:
Dan rest ook nog de belangrijkste vraag:
Waar ga ik mijn CPU radiator mounten?
Voor de looks is front een stuk mooier, maar dan blaas je wel warme lucht je kast in met 2 van de 3 front fans. Kan dat een probleem worden? In hoeverre komt er nog koude lucht van onder en 1 van de 3 front fans?
Bovenin is het wat krap en het ziet er minder mooi uit als je RGB fans lager hangen (helemaal in de 460X). Ook zijn de RGB effects dan niet zichtbaar vanaf de bovenkant, mocht ik de 570X kiezen of een andere case met doorzichtig bovenpaneel.
Bedankt allemaal!
Gamen op hoogste settings met de nieuwste games. In ieder geval de komende 2-3 jaren op 1440p geen reden moeten hebben om graphic settings (behoorlijk) te verlagen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan voorlopig tot een maximum van 2400 besteden. Ik wil hem zelf gaan bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G | € 914,95 | € 914,95 |
1 | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 86,95 | € 86,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.001,90 |
De GPU is al besteld, was ineens maar 914,95 bij Azerty
Er moet nog een 3-pack LL120's bij.
Dus nog zo'n 1400,- te besteden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart en 3 fans zijn dus al binnen. Daar moet nog bij:
1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 335,- | € 335,- |
1 | Asus ROG Strix Z370-E GAMING | € 218,35 | € 218,35 |
1 | Seagate Barracuda Compute 2,5", 2TB | € 74,50 | € 74,50 |
1 | Corsair Crystal 570X RGB Zwart | € 154,- | € 154,- |
1 | Corsair Commander PRO | € 60,- | € 60,- |
1 | Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 86,95 | € 86,95 |
1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 203,- | € 203,- |
1 | Corsair RM750x Zwart | € 104,95 | € 104,95 |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 116,83 | € 116,83 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.418,48 |
Voorlopig moet 1 videokaart voldoende zijn. Kan later altijd nog upgraden en hopen dat er voorlopig geen PCI-e 4.0 uitkomt.
SSD kan ik later nog een 2e bij halen. Geheugen breid ik later ook uit naar 32 GB.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mid tower met minstens goed doorzichtige front en side hebben.
Een redelijk stil systeem under load zou fijn zijn, muisstil hoeft niet.
Moederbord moet hele goede onboard audio hebben en goede RGB ondersteuning geven. Paar RGB elementen er op zou tof zijn. Ik wil er ook graag bluetooth op om PS4 of xboxone controller aan te kunnen sluiten voor sommige games.
Ik wil er 6 corsair LL120 fans in stoppen, dat weet ik wel zeker. Zou mooi zijn als ik die ziekste RGB-effecten van m'n fans kan syncen met m'n mobo en memory RGB.
M'n memory wil ik vette RGB effecten op hebben.
Videokaart wordt een 1080Ti, bij voorkeur overclocked in de doos, daar ga ik voorlopig zelf niet mee spelen.
Processor wordt vrij zeker een i7-8700K
Ga je overklokken?
Eerst nog niet, maar ik wil later wel meer uit m'n CPU gaan pushen. Heb er alleen geen ervaring mee, dus bij voorkeur ondersteunt het moederbord easy overclocking.
Wat verwacht je van ons?
Hebben jullie nog tips? Roep maar wat er in je op komt!
Zijn er nog gemiste compatibility issues met mijn gekozen lijstje?
Onderdelen die vervangen kunnen worden door minder dure met zelfde of betere prestaties?
De kast ben ik ook nog niet helemaal over uit. Ik vind de 570X mooier dan de 460X (tempered glass top en de vorm), maar omdat ik ook al andere fans ga gebruiken is de 570X wel een flink duurdere keuze (460X wordt ook verkocht met maar 1 fan en dat scheelt veel geld). Ook kan ik met de 460X zorgeloos een zooitje maken van m'n cable management, heb niet veel bouwervaring. Ik wilde eigenlijk de CoolerMaster H500M hebben, maar die komt maar niet op de markt (en de mesh vind ik minder mooi en H500P heeft niet de gewenste airflow). Iemand nog een idee welke kast een goede airflow heeft en toch tempered glass side en goed doorzichtige front met plek voor totaal 6 120mm RGB fans?
Een 250GB m2. SSD lijkt me wel genoeg eerst lijkt me?
Mobo kan denk ik wel goedkoper. Iemand nog tips van borden die aan mijn eisen voldoen?
Ik kan eventueel ook een losse USB blauwtand fixen als ik daarmee wat geld bespaar op m'n mobo. Tips daarvoor?
Hier mijn eigen lijstje met alternatieve opties:
1 | ASRock Z370 Extreme4 | € 152,50 | € 152,50 |
1 | Asus PRIME Z370-A | € 154,52 | € 154,52 |
1 | Gigabyte Z370 Aorus Gaming 5 | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming WiFi (rev 1.0) | € 178,50 | € 178,50 |
1 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 171,- | € 171,- |
1 | Corsair Crystal 460X | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Thermaltake View 31 Tempered Glass | € 104,90 | € 104,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.059,22 |
Dan rest ook nog de belangrijkste vraag:
Waar ga ik mijn CPU radiator mounten?
Voor de looks is front een stuk mooier, maar dan blaas je wel warme lucht je kast in met 2 van de 3 front fans. Kan dat een probleem worden? In hoeverre komt er nog koude lucht van onder en 1 van de 3 front fans?
Bovenin is het wat krap en het ziet er minder mooi uit als je RGB fans lager hangen (helemaal in de 460X). Ook zijn de RGB effects dan niet zichtbaar vanaf de bovenkant, mocht ik de 570X kiezen of een andere case met doorzichtig bovenpaneel.
Bedankt allemaal!
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2018 19:24 ]