Displaykabel af en toe seconde zwart beeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
Ik heb een Dell alienware 240hz monitor, en die heb ik aan mijn gpu aangesloten met een Displaykabel.
Nu krijg ik een paar keer in het uur voor een seconde een zwart scherm, heel vervelend.

Ik heb toen geprobeerd met een HDMI kabel, en dan heb ik het probleem niet, maar voor freesync moet ik displaykabel gebruiken.

Hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 22:58

Zorian

What the fox?

Al eens een andere displayport kabel geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 14:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Niet met exact dezelfde hardware maar vaak genoeg zodat ik een sytsteem heb ontwikkeld om dit probleem op te lossen. Ik volg hierbij de volgende stappen:

1. Kabel losmaken
2. Gooi kabel in vuilnisbak
3. Installeer nieuwe kabel

[ Voor 30% gewijzigd door Johnny op 17-03-2018 08:57 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Kan het niet aan software liggen ipv hardware? (Het lijkt me dat een kabel wel of niet werkt.) Misschien een driver updaten of opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Met dezelfde displaykabel op een andere monitor heb ik het probleem niet, daarom denk ik niet dat de kabel het probleem is.
Op Google veel mensen met het probleem, maar nergens een echte oplossing gevonden anders dan '' dat het een bekend probleem is bij displaykabels'' .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 12:06:
Met dezelfde displaykabel op een andere monitor heb ik het probleem niet, daarom denk ik niet dat de kabel het probleem is.
Op Google veel mensen met het probleem, maar nergens een echte oplossing gevonden anders dan '' dat het een bekend probleem is bij displaykabels'' .
Die andere monitor heeft een lagere resolutie? Of een lagere refresh? Want zo ja dan zegt dat hij op een andere monitor wel werkt niet zoveel.

Met kabels, tenzij je een identieke 2e monitor hebt, kan het alsnog zijn dat een kabel die bij 99 andere monitoren wel goed werkt bij de jouwe niet werkt. Het probleem dat je beschrijft komt gewoon vaak voor en ligt echt meestal aan de kabel zelf. Zeker op deze refresh rates is de kwaliteit van de kabel (en de lengte) belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Oke bedankt voor het advies, ik zal een andere display kabel aanschaffen.

De andere monitor is inderdaad een lagere refresh, maar wel 4k, en daarmee geen problemen, verdacht daarom niet gelijk de kabel.

Heb ook nog gemerkt dat het alleen in desktop is, tijdens games heb ik het nog niet 1 keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 02:07
Misschien lost een update van je videokaart drivers het probleem. In 1 van de driver was er een probleem met Freesync. Je kan Freesync uitschakelen en dan kijken of je het probleem nog steeds ondervindt.

Gebruik je 1 of 2 monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusfyi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-08 01:06
Je zou zeggen dat de kabel niet brak is als 4k wel werkt, wat op 60hz dezelfde bitrate oplevert. Is het niet bijvoorbeeld het schakelen tussen wel/geen freesync dat een zwart frame oplevert? Of bijvoorbeeld een frame dat te lang op zich laat wachten door een willekeurige framedrop in combinatie met freesync? (komt altijd wel eens voor in elk programma, maar weet niet helemaal hoe freesync hiermee om gaat) In dat geval zou het natuurlijk logisch zijn dat er bij hdmi geen probleem is.

Zoals polli_ aangaf is het echt aan te raden om de kabel uit te testen zonder freesync.
Pagina: 1