Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Hey,

Ik ben al een weekje op zoek naar een laptop voor mijn zoon van 11 die volgende maand zijn communie doet (kennen jullie dat in NL? :P )

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Belangrijkste is het gamen voor hem.
Hij zal hem ook wat gaan gebruiken voor schoolwerk, maar daarvoor hebben we al genoeg 'kantoorlaptops' in huis, dus da's niet zo belangrijk.

Hij speelt nu Fortnite op de PS4, maar zou het ook graag af en toe wat op zijn kamer spelen. En zo hebben wij ook de TV terug voor ons. :D

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Budget is dus 1000€, liefst niet meer.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ik denk niet dat de laptop veel zal verhuisd worden, enkel binnenshuis van boven naar beneden.
Gewicht is dus niet het allerbelangrijkste, maar ik wil hem ook geen rugproblemen bezorgen ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Merk is niet heel belangrijk, maar toch liever geen exotisch merk, je weet nooit dat je support of zo nodig hebt.

Momenteel heb ik de HP Omen 15 in mijn winkelwagentje staan bij MediaMarkt à 999€.

Qua configuratie is deze vergelijkbaar met vele andere laptops van dit budget:
- i5-7300hq
- 16GB RAM (meeste hebben maar 8GB)
- 15.6" IPS mat paneel
- nVidia GTX 1050 met 4GB geheugen
- 256GB SSD (meeste hebben maar 128GB)
- 1TB HD voor opslag

Vergelijkbare modellen zijn de Acer Nitro 5, Lenovo Legion Y520, MSI G(L)/(V)62, ...
(kortom, deze filter in de Pricewatch

Zoals je ziet heeft de config van deze HP net iets meer dan de meeste andere laptops van deze prijs.
Ofwel zie ik iets over het hoofd, ofwel is de MediaMarkt-prijs heel scherp.

Wat denken jullie ervan?
Ik lees niet direct slechte dingen over die Omen-reeks, maar heb absoluut geen ervaring met gaming-laptops (of gaming in het algemeen...) dus advies is altijd welkom. :)

Beste antwoord (via Fire69 op 18-03-2018 21:56)

• king-martijn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
Fire69 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:24:
[...]

offtopic:
In België heb je 2 maal een Communie. Eerste Communie op 6-7 jaar en Plechtige Communie op 11-12 jaar

[...]

Staat inderdaad ook op mijn lijstje.

Interessante shop, ze hebben veel verschillende configuraties van elk type, dat ben ik nergens anders tegen gekomen.
Jammer genoeg kan ik bij hun niks kopen omdat alles Qwerty is, in België gebruiken we Azerty }:|
Die afsplitsing heeft veel verkeerde dingen met zich meegebracht onder ander Azerty :P

Maar misschien kan je kijken welke laptop goed is bij deze zaak en dan kijken waar ze het model in België verkopen zodat je Azerty hebt i.p.v. Qwerty.

[ Voor 11% gewijzigd door king-martijn op 17-03-2018 19:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Hoe belangrijk is het verhuizen?
voor dit budget kun je namelijk een heel leuke desktop samenstellen.
icm een steam capable systeem elders in huis kun je alsnog overal gamen!
(Ik ken mensen met een game systeem zonder monitor op zolder)

edit:
Hoewel, nadat ik er over nadenk.. Dan ga ik er wel vanuit dat een 1080p monitor, toetsenbord & muis aanwezig zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door hanvandijk op 17-03-2018 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
hanvandijk schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 01:23:
Hoe belangrijk is het verhuizen?
voor dit budget kun je namelijk een heel leuke desktop samenstellen.
icm een steam capable systeem elders in huis kun je alsnog overal gamen!
(Ik ken mensen met een game systeem zonder monitor op zolder)
Tja, daar had ik dus ook naar gekeken, maar af en toe zal hij toch wel eens ergens mee naartoe genomen worden.
Is het niet van zijn kamer naar de woonkamer, dan is het misschien wel eens bij de grootouders.

Dus toch liever iets mobieler :)

[edit]
Muis/tobo is geen probleem, dat neem ik bij de laptop bij voor het gamen.
Monitor is niet in huis hier, we hebben enkel laptops :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 17-03-2018 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
mijn ouders hebben een monitor staan voor mijn neefje ;)

Maar als je echt naar een laptop wilt kijken.
Ik heb persoonlijk altijd goede ervaringen met lenovo
pricewatch: Lenovo Legion Y520-15IKBN 80WK005QMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
Fire69 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 01:30:
[...]

Tja, daar had ik dus ook naar gekeken, maar af en toe zal hij toch wel eens ergens mee naartoe genomen worden.
Is het niet van zijn kamer naar de woonkamer, dan is het misschien wel eens bij de grootouders.

Dus toch liever iets mobieler :)

[edit]
Muis/tobo is geen probleem, dat neem ik bij de laptop bij voor het gamen.
Monitor is niet in huis hier, we hebben enkel laptops :)
Niet om een desktop goed te praten maar je hebt tegenwoordig ook hele kleine cases. Oké het bouwen is even wat lastig maar verder is het wel een fijn klein ding met toch de volledige power van een Desktop want het is een Desktop ipv een laptop. pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
dan zou ik eerder kijken naar een
pricewatch: Fractal Design Node 202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb het met hem eens besproken, hij wil liever een laptop :)
Die stond dus ook eerst op mijn lijstje, maar heeft identieke specs aan de HP behalve dus minder RAM en kleinere SSD.

Al die laptops lijken in de basis gelijk te zijn, met dus wat kleine verschillen hier en daar.
Denken jullie dat er prestatie gewijs veel verschil tussen merken zit als ze dezelfde configuratie hebben? (CPU/GPU)
Het nadeel als je zelf geen systeem in elkaar steekt is dus dat je het moet doen met de info van de fabrikant en die is toch redelijk beperkt steeds (info over chipset en zo vind je meestal niet veel van terug)

Anders neem ik gewoon die HP met meer RAM en SSD :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 17-03-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king-martijn
Bekijk deze site even, ze hebben aanbiedingen deze maand tot 150 euro.

http://www.informatique.n...&ha303=18&ss=2&sort=pdesc

Trouwens wat is een communie bij een 11 jarige? Ik dacht dat het enkel bij ongeveer 6 tot 7 jaar was ( katholiek ) :)

Nog een leuke laptop:

Acer Nitro 5 AN515-51-71UW

Intel Core i7 7700HQ
NVIDIA GeForce® GTX 1050
8 GB DDR4 werkgeheugen
128 GB SSD
1000 GB harde schijf
15.6" beeldscherm

van € 1.099,00 naar € 999,00

http://www.informatique.n...1-71uw-gaming-laptop.html

[ Voor 7% gewijzigd door king-martijn op 17-03-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
king-martijn schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:13:
Bekijk deze site even, ze hebben aanbiedingen deze maand tot 150 euro.

http://www.informatique.n...&ha303=18&ss=2&sort=pdesc

Trouwens wat is een communie bij een 11 jarige? Ik dacht dat het enkel bij ongeveer 6 tot 7 jaar was ( katholiek ) :)
offtopic:
In België heb je 2 maal een Communie. Eerste Communie op 6-7 jaar en Plechtige Communie op 11-12 jaar
Nog een leuke laptop:

Acer Nitro 5 AN515-51-71UW

Intel Core i7 7700HQ
NVIDIA GeForce® GTX 1050
8 GB DDR4 werkgeheugen
128 GB SSD
1000 GB harde schijf
15.6" beeldscherm

van € 1.099,00 naar € 999,00

http://www.informatique.n...1-71uw-gaming-laptop.html

Interessante shop, ze hebben veel verschillende configuraties van elk type, dat ben ik nergens anders tegen gekomen.
Jammer genoeg kan ik bij hun niks kopen omdat alles Qwerty is, in België gebruiken we Azerty }:|

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• king-martijn
Fire69 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:24:
[...]

offtopic:

[...]

Die afsplitsing heeft veel verkeerde dingen met zich meegebracht onder ander Azerty :P

Maar misschien kan je kijken welke laptop goed is bij deze zaak en dan kijken waar ze het model in België verkopen zodat je Azerty hebt i.p.v. Qwerty.

[ Voor 11% gewijzigd door king-martijn op 17-03-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
king-martijn schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:53:
[...]

Ik heb wat zitten zoeken op deze manier, goed idee :)

Zoals gewoonlijk is België weer zwaar achterop tov Nederland dus veel interessanter dan de HP bij Mediamarkt zat er niet tussen.

Aangezien niemand hier echt negatief was over de HP heb die maar net besteld. :)
We zien wel of het wat is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king-martijn
Fire69 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:55:
[...]

Ik heb wat zitten zoeken op deze manier, goed idee :)

Zoals gewoonlijk is België weer zwaar achterop tov Nederland dus veel interessanter dan de HP bij Mediamarkt zat er niet tussen.

Aangezien niemand hier echt negatief was over de HP heb die maar net besteld. :)
We zien wel of het wat is :P
Volgens mij is het een prima ding en hij ziet er zeker mooi uit. Ik denk dat hij er dik tevreden over is :)
Pagina: 1