Thuiswerkplek Monitor(s) - Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik zoek een?
1 of 2 monitoren voor een thuis werkplek.
Ik ben voornamelijk bezig in SAP, excel, mail en veel rapportages met rapportage tool Qlikview. Daarnaast deel ik regelmatig (minimaal 4 keer per dag) mijn scherm met collega's. Het delen van het scherm werkt eigenlijk niet goed met hoge resolutie vermoed ik. Ik zal daarvoor waarschijnlijk maximaal 1980x1080 scherm resolutie moeten hebben zodat mijn scherm nog leesbaar is tijdens screensharing.
Wil ook graag zoveel mogelijk 'werkruimte' dus hoe groter hoe beter.
Ik wil graag twee schermen naast elkaar of 1 scherm met voldoende ruimte om 2 'schermen' naast elkaar te zetten (ultra-wide).
Punt is dat ik geen ervaring heb met het gebruik van 2 schermen en ook niet met ultra wide schermen. Dus ik heb geen idee wat het fijnste werkt. Ik ben benieuwd naar jullie advies en ervaring op dit gebied. En welke monitor(en) jullie aanbevelen.

Qua games speel ik vanalles bijvoorbeeld:
Civilization
XCOM 2
Maar monitor(en) zullen prima zakelijk gebruikt worden.

Ik heb al naar veel monitoren gezocht en ik vermoed dat een VA or IPS paneel het beste past. Qua resolutie zit ik te denken aan 2k of 4k of Ultra-wide (twee keer 1980x1080 naast elkaar).
Ik dacht bijvoorbeeld 2x27inch
https://tweakers.net/pric...oc-q2790pqu-bt-zwart.html
of
Een ultra wide voor een redelijke prijs (heb ik nog niet kunnen vinden).

Wat is je budget?
Budget is geen punt maar ik zoek wel naar goede prijs/kwaliteit verhouding.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Locatie is thuiswerkplek op zolder. Zal wel veel achter het scherm zitten (minimaal 40 uur per week).
Scherm(en) zullen gekoppeld worden aan een Lenovo Thinkpad T470 (I5, 620HD) die in een docking station zit.
Daarnaast wil ik nog een tweede laptop aanschaffen, ik denk een Dell XPS 15 (model 2018 als deze beschikbaar komt). Deze wil ik ook op de monitor(en) aansluiten.

Alle reacties

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Axelreno schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:52:
Ik heb al naar veel monitoren gezocht en ik vermoed dat een VA or IPS paneel het beste past.
Dat klopt.
Qua resolutie zit ik te denken aan 2k of 4k of Ultra-wide (twee keer 1980x1080 naast elkaar).
Ultrawide is niet twee keer 1980*1080(16:9). Het is 2560x1080 of 3440*1440(21:9). Dit is handig wanneer je veel tekst leest waarin je moet scrollen, maar niet de hele breedte van je scherm hoeft te beslaan. Optimaal om twee PDF's naast elkaar te zetten, SAP en Qliksense kunnen gewoon de hele breedte beslaan, dus voor jou zie ik niet in waarom je voor ultrawide zou kiezen.

Er moet ook gescreenshared kunnen worden, waarbij je aangeeft dat je niet een te grote monitor wilt. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nog screensharing programma's zijn die niet om kunnen gaan met hogere 16:9 resoluties en dit scalen naar het scherm van je collega. Ultrawide lijkt me qua screensharing wel vragen om gedoe, al heb ik hier zelf geen ervaring mee. Ongetwijfeld op te lossen, maar het klinkt als iets dat zo nu en dan even niet werkt, wat bijzonder vervelend is onder werktijd van meerdere mensen.
Dit is een prima monitor. Je zou ook naar 25" kunnen gaan met pricewatch: Dell Ultrasharp U2518D Zwart Ik vind 2x27" persoonlijk wat groot. (Maar mijn cheapo baas laat me nog steeds werken met 2x1080p :'( op 24", dus wat weet ik nou)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:17
Ik heb hier thuis 2x pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart staan, voor 3 dagen per week thuis werken en daarnaast al m'n normale PC dingen (inclusief wat gamen).
In vergelijking met de 2x pricewatch: Dell P2217 Zwart die ik op kantoor heb staan, ben 'k voornamelijk blij met de extra pixels in de hoogte. Omdat ik redelijk veel Windows 10's functie gebruik om vensters op een ¼ scherm te zetten, heeft ieder venster op zich nog best wat ruimte om zinnig te zijn.
En voor games zou ik ook geen hogere resolutie willen, omdat dan de videokaart dat weer lastiger bijhoudt :p

Ooit wel zitten nadenken over een ultrawide, maar merk nu al dat m'n bureau daar eigenlijk net niet diep genoeg voor is.

[ Voor 7% gewijzigd door ShitHappens op 19-03-2018 09:46 ]

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Bedankt voor jullie reacties.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2518D Zwart
Lijkt geen DVI ingang te hebben. Mijn docking station heeft geen hdmi uitgang alleen DVI en Displayport...
Of zijn er verloopstukken hiervoor beschikbaar ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Axelreno schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:31:
Bedankt voor jullie reacties.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2518D Zwart
Lijkt geen DVI ingang te hebben. Mijn docking station heeft geen hdmi uitgang alleen DVI en Displayport...
Of zijn er verloopstukken hiervoor beschikbaar ?
Dat scherm heeft ook Displayport...

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 13:57
Tip; mocht je laptop of docking station een displayport uitgang hebben (welke je lijkt te hebben) en je wilt twee monitoren gebruiken. Zoek naar monitoren welke Daisy Chain over displayport ondersteunen. Zo kun je de ene naar de andere monitor doorlussen, en slechts één kabel aansluiten op je laptop / docking.

Ik gebruik zelf 2x dell U2515H en dit werkt perfect.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
dewil1990 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:50:
Tip; mocht je laptop of docking station een displayport uitgang hebben (welke je lijkt te hebben) en je wilt twee monitoren gebruiken. Zoek naar monitoren welke Daisy Chain over displayport ondersteunen. Zo kun je de ene naar de andere monitor doorlussen, en slechts één kabel aansluiten op je laptop / docking.

Ik gebruik zelf 2x dell U2515H en dit werkt perfect.
Dit kan ook met de pricewatch: Dell Ultrasharp U2518D Zwart. Lijkt mij de beste oplossing; Dvi-D is al jaren heel langzaam aan het uitfaseren.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 13:57
lactaxative schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:12:
[...]

Dit kan ook met de pricewatch: Dell Ultrasharp U2518D Zwart. Lijkt mij de beste oplossing; Dvi-D is al jaren heel langzaam aan het uitfaseren.
Eens, ik doelde ook niet op de exacte monitor enkel de optie voor daisy chaining :+ . De U2518D is inderdaad ook een top scherm.
Pagina: 1