Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:42
Wanneer ik een USB apparaat tegen de poort van mijn front-USB aan tik, dan wordt mijn scherm 1 seconden zwart en komt deze weer terug. Dus misschien zijn mijn front USB poorten wellicht niet helemaal lekker dus heb ik besloten om deze eerst maar even uit te schakelen door de kabel uit het moederbord te halen.

Update: Gebeurd ook bij USB poorten achter op het moederbord.

Echter gebeurd dit nog steeds! De USB kabel die ik er tegen aan tik zit dan nog nergens op aangesloten, dit is een oplaadkabel van mijn headset. Probleem doet zich ook voor bij andere kabels. Verder functioneert de poort verder wel prima.

Verder ervaar ik met mijn K95 flikkerende ledjes (dat ze opeens brighter worden), geen idee of dit daar iets mee te maken heeft aangezien dit probleem wel vaker voorkomt.

Het moerderbord heb ik al eens eerder vervangen omdat de melding USB Over Current status detected steeds maar terug kwam en niet verder opstartte (ook bij alles ontkoppelen), onder garantie is deze vervangen.

Het moederbord is een Z270F van ASUS en de behuizing is een Corsair 450D.

Verdere systeem informatie:
Windows 10
7700K
Corsair RM750x

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon93 op 16-03-2018 22:32 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30
Zit je systeem op randaarde aangesloten?

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Falcon93
FireWood schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:31:
Zit je systeem op randaarde aangesloten?
Zit niet op randaarde aangesloten. Op de achterkant van de PC heb ik het probleem ook kom ik net achter!

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon93 op 16-03-2018 22:36 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

razRDJ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:35:
[...]

Zit niet op randaarde aangesloten. Op de achterkant van de PC heb ik het probleem ook kom ik net achter!
Sluit je pc maar eens aan op een stopcontact met randaarde. Zal je zien dat alle problemen opeens weg zijn.

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Zorian schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:51:
[...]

Sluit je pc maar eens aan op een stopcontact met randaarde. Zal je zien dat alle problemen opeens weg zijn.
Moet je die wel hebben ;)

In ons huis uit 1975 zit bijna nergens randaarde en i.v.m. huur mag het ook niet worden gewijzigd, dus mensen in hetzelfde schuitje zijn dan mooi de Sjaak.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Zorian
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

nelizmastr schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:41:
[...]

In ons huis uit 1975 zit bijna nergens randaarde en i.v.m. huur mag het ook niet worden gewijzigd, dus mensen in hetzelfde schuitje zijn dan mooi de Sjaak.
In mijn vorige huis had ik deze situatie ook. Heb toen een verlengsnoer vanuit de keuken langs de plinten uitgerold naar de pc.
Volgens mij mag je het wel wijzigen, maar voor het permanent laten zitten is toestemming nodig. Nou is aarde een waardeverhoging van het pand dus kans is aanwezig dat ze niet moeilijk doen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nelizmastr schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:41:
[...]

Dan moet je een computer nemen die dubbelgeisoleerd is, dus met tweepolige stekker, geen stekker met randaarde . Niet-dubbelgeisoleerde apparaten (of je het nu over PC's, wasmachines of broodroosters hebt) moet je gewoon niet ongepaard draaien. Dat NL idioot laat was met invoeren van de eis van randaarde (1999 :X ) verandert niets aan hoe electra werkt en wat wel of niet veilig/verstandig is.

Oslik blyat! Oslik!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Testen met een verleng kabel, dus of het dan weg is.

2 kan zijn dat 1 van je hardware defect is, dan wordt er op je kast stroom gezet, omdat je geen aarde hebt, dit kun je meten dacht ik.

Dan zou ik 1 voor 1 alle hardware verwijderen, printer, usb hardware, etc, misschien dat 1 apparaat stroom op je kast zet.

Zelf heb ik dit vroeger gehad, toen was het de printer, toen heb ik een aarde kabel getrokken langs de muur(via kabel goot), naar de pc, met aarde werkte de pc weer goed. Bij mij was de bios steeds corrupt.
De aarde zo maken mag dus niet.

• Falcon93
Hier ook een huur huis, helaas. Vreemde is zoals ik al zei in mijn OP dat de bovenste ledjes van mijn toetsenbord soms ineens lichter worden, uit het niets. Het is een flits en daarna is het weer normaal. Mogelijk veroorzaakt mijn toetsenbord dan problemen?

Verlengsnoer zal ik vanavond eens gaan testen. Het komt ook niet altijd voor, soms een dag nergens last van en mijn PC functioneert verder nog wel goed (geen reboots, vastlopers bij stress test, games of andere zware acties).

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-11 16:54
Wat ook zou kunnen, eventueel, om te proberen, is je pc kast verbinden aan een koperen waterleiding/verwarming/ radiator ergens in je huis. Die zouden als het goed is in de meterkast aan de aarde verbonden moeten zitten.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 21:50
dion_b schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:16:
[...]

Dan moet je een computer nemen die dubbelgeisoleerd is, dus met tweepolige stekker, geen stekker met randaarde . Niet-dubbelgeisoleerde apparaten (of je het nu over PC's, wasmachines of broodroosters hebt) moet je gewoon niet ongepaard draaien. Dat NL idioot laat was met invoeren van de eis van randaarde (1999 :X ) verandert niets aan hoe electra werkt en wat wel of niet veilig/verstandig is.
Die bestaat niet, elke geschakelde voeding heeft randaarde nodig. Tenzij je TS wil overtuigen zijn PC weg te gooien en een laptop (welke tegenwoordig ook vrijwel altijd een geschakelde voeding heeft) zonder geschakelde voeding te kopen....

Beste is inderdaad ergens met een verlengsnoer randaarde vandaan halen. Minder netjes is je PC aarden aan de verwarmingspijp (indien nog van koper/ijzer). Wel even checken of de pijpen in de meterkast aan het aardpunt zitten. Dat heeft hier ook altijd goed gewerkt totdat ik overal aarde bij getrokken heb.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rdfeij schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:33:
[...]

Die bestaat niet, elke geschakelde voeding heeft randaarde nodig. Tenzij je TS wil overtuigen zijn PC weg te gooien en een laptop (welke tegenwoordig ook vrijwel altijd een geschakelde voeding heeft) zonder geschakelde voeding te kopen....
Lang niet iedere geschakelde voeding heeft randaarde nodig. Kijk maar naar de oplader van je mobiele telefoon, of trouwens naar een LED-lamp die in een lichtfitting met enkel fase en nul geschroefd wordt. Allemaal geschakelde voedingen. Evengoed als de 12V adapterblok die hier een PicoPSU voedt waar de Core i3-2100 van m'n server op loopt. Je kunt prima desktophardware correct voeden zonder randaarde, maar dan moet je er wel bij stilstaan en niet domweg apparatuur wat aarding vereist ongeaard aansluiten.
Beste is inderdaad ergens met een verlengsnoer randaarde vandaan halen.
Beste is om de verhuurder aan te schrijven om door een gediplomeerd electricien conform NEN1010 de stopcontacten van randaarde te laten voorzien.
Minder netjes is je PC aarden aan de verwarmingspijp (indien nog van koper/ijzer). Wel even checken of de pijpen in de meterkast aan het aardpunt zitten. Dat heeft hier ook altijd goed gewerkt totdat ik overal aarde bij getrokken heb.
Uhuh. Totdat iets mis gaat, er brand ontstaat (al was dit niet de oorzaak!) en de schade-expert van de verzekering zo'n constructie ziet. Dan wordt het een heel dure grap. Dit is dus ERG slecht advies, al heb jij er zelf geen nadeel van ondervonden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1