Krijg oude Boot Camp Assistant bij installeren Windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:07

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Goedenavond!

Volgend weekend heb ik een LAN party (hoe old skool :*) ).
Daarvoor moet ik als echte Mac fan Windows weer eens installeren op mijn iMac 5K om zo een beetje oude games te kunnen installeren en spelen.

Nu loop ik tegen een probleem aan.

Als ik via bootcamp een windows partitie en installatie wil aanmaken, lijkt het alsof ik een oude versie
van bootcamp assist draai terwijl ik gewoon high sierra heb.

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/VWhfJ.png
Er word gevraagd of ik windows 7 wil installeren en ik een usb stick moet gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/lbXNg.png
Terwijl als ik op mijn kleine macbook bootcamp opstart kan ik meteen mijn partitie verdelen.

Hoe kan dit en hoe los ik het op?

Specs:
iMac retina 5K, 2014
OS high sierra 10.13.3

PSN: Von_Smallhausn

Beste antwoord (via Mon0lith op 17-03-2018 08:54)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:52
Ik zie niks verkeerds hoor. Er staat toch duidelijk Windows 7 or later version? Windows 10 is dus ook goed. Dat je een USB-stick nodig hebt klopt ook. Alleen nieuwere Macs kunnen zonder USB-stick een Windows-installatie uitvoeren. Je MacBook komt uit 2015 of later en ondersteunt dit dus wel, vandaar dat je daarop een ander scherm ziet.

[ Voor 15% gewijzigd door MelvinW op 17-03-2018 00:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Stiekem op je 5K destijds een oude time machine teruggezet? Lijkt inderdaad alsof je bootcamp assistent de verkeerde versie is. Ga eens in de Applicaties/Hulpprogramma’s kijken i.p.v. via Spotlight om te kijken of-ie er niet dubbel in staat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Ik zie niks verkeerds hoor. Er staat toch duidelijk Windows 7 or later version? Windows 10 is dus ook goed. Dat je een USB-stick nodig hebt klopt ook. Alleen nieuwere Macs kunnen zonder USB-stick een Windows-installatie uitvoeren. Je MacBook komt uit 2015 of later en ondersteunt dit dus wel, vandaar dat je daarop een ander scherm ziet.

[ Voor 15% gewijzigd door MelvinW op 17-03-2018 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:40:
Stiekem op je 5K destijds een oude time machine teruggezet? Lijkt inderdaad alsof je bootcamp assistent de verkeerde versie is. Ga eens in de Applicaties/Hulpprogramma’s kijken i.p.v. via Spotlight om te kijken of-ie er niet dubbel in staat.
Dit zou kunnen, heb destijds wel een oude time machine teruggezet.
Bij applicaties zie ik iig geen dubbele bootcamp assistent staan.
MelvinW schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 00:27:
Heb in een verleden wel eerder bootcamp gebruikt om windows te installeren waar nog nooit een usb stick aan te pas is gekomen, vind het zo gek dat het nu wel het geval is dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Mon0lith schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:48:

Heb in een verleden wel eerder bootcamp gebruikt om windows te installeren waar nog nooit een usb stick aan te pas is gekomen, vind het zo gek dat het nu wel het geval is dan
Tijdens de overgangsperiode van DVD drives naar modellen zonder was de tussenoplossing de USB stick. Dat werkt niet op de >2015 modellen en niet op de <2013 modellen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Mon0lith schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:48:

Ook op deze iMac? Als je een iMac 5K uit 2014 gebruikt heb je namelijk toch echt een USB-stick nodig. Alleen deze modellen kunnen zonder USB-stick Windows installeren:
Met OS X El Capitan 10.11 of nieuwer gebruiken de volgende modellen de interne schijf om de benodigde zaken voor het installeren van Windows tijdelijk te bewaren, en is er dus geen USB-stick nodig:
MacBook Pro (2015 en nieuwer)
MacBook Air (2015 en nieuwer)
MacBook (2015 en nieuwer)
iMac (2015 en nieuwer)
Mac Pro (eind 2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
MelvinW schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:48:
Ook op deze iMac? Als je een iMac 5K uit 2014 gebruikt heb je namelijk toch echt een USB-stick nodig. Alleen deze modellen kunnen zonder USB-stick Windows installeren:
Klopt, daar ben ik nu ook achter ;)

Het is inmiddels gelukt met een usb.

Toch blijft het raar aangezien ik er bijna 100% zeker van ben toen ik El Capitan draaide ik bij bootcamp geen USB installatie hoefde te maken. Dit moet dan wel sinds high sierra zijn

Pagina: 1