Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Sinds kort een nieuwe woning met (eindelijk) glasvezel. Glasvezel komt binnen in de meterkast in de vestibule, in diezelfde meterkast staat ook de router. WiFi bereik is eigenlijk overal slecht door positionering router. Vanaf de meterkast zit LAN doorgelust naar iedere kamer in het huis. Beste een luxe situatie voor snel internet zou je zeggen. Ik gebruik alleen de WiFi en heb geen apparaten op kabel. Nu wil ik mijn WiFi bereik verbeteren en na een tijdje zoeken ben ik aangekomen op het punt dat ik een of twee acces points moet aanschaffen. Zien jullie dit ook zo of hebben jullie een beter idee? Ik hoor het graag!

Budget... ik wil er niet te veel aan uitgeven. Maar slechte verbinding veroorzaakt zoveel frustratie dat het me eigenlijk niet uit maakt.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil j3 bereiken? heb je eisen ter aanzien van snelheid, stabiliteit, betrouwbaarheid?

Want voordat wij gaan schreewuen, neem Ubuquiti, Zyxel, HPE, Cisco TP-Link etc..... moet je eerst weten WAT je verwacht.

Kijk, van een kabel verwacht ik 1 Gbit (als je de juiste switch hebt) voor intern netwerk. Voor "naar buiten" (internet) zit je tegen het maximum van je glasvezel kabel.

Da's niet zo moeilijk.

Nu met WiFi: Wat verwacht je daarvan?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Naast de verwachting, ook: hoe ziet je huis er uit (aantal verdiepingen, bouwmaterialen, etc).Het is onmogelijk echt goed advies te geven zonder goede informatie. Een heel erge versimpeling is: zorg dat er op elke verdieping een (bedrade) AP staat, dan zit je waarschijnlijk wel goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 13:19
Zoals haik01 en Cpt.Morgan al beschrijven hebben we eigenlijk meer inzicht in je wensen en situatie nodig om een goed advies te geven.
In elke kamer een AP kan een oplossing zijn, maar het kan ook zijn dat 1 strategisch geplaatst AP al genoeg is.

Heb je toevallig een plattegrond, of beter nog, een blauwdruk/bouwtekening van je nieuwe woning? Op deze bouwtekening staat namelijk ook vaak de gebruikte materialen. Als je dan aangeeft wat voor apparatuur je zoal gebruikt (tablet,telefoon,laptop,computer,televisie, setupbox enz) en wat je er mee gaat doen (downloaden,streamen, uploaden) en hoeveel apparaten je verwacht tegelijk te gebruiken kunnen we je een goed advies geven.

Ook wat voor verbinding ben je van plan af te nemen? Glasvezel op zich zegt natuurlijk niet alles als je van plan bent om een 20/20 verbinding af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Op Tweakers is het de bedoeling om net wat meer informatie te geven dan op de meeste andere forums, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Vul dus even je openingspost aan met het volgende:
- Oppervlakte huis (eventueel een simpele plattegrond met de ethernet aansluitingen)
- Welke internetsnelheid?
- Hoeveel apparaten en welke?
- Welke netwerkapparatuur nu gebruikt wordt.

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 19-03-2018 11:04 ]