Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnmndn
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-02-2022
Hoi allemaal,

Ik had al een account hier maar ik ben mijn inloggegevens van het oude emailadres waar deze op geregistreerd stond kwijt, vandaar dus een nieuw account :)

Ik ben op zoek naar een nieuwe Android smartphone in de pricerange van ca. 250 tot 400 euro. Momenteel gebruik ik een Honor 7, die lange tijd prima heeft voldaan maar de laatste tijd erg traag en snel leeg is. Daarnaast heb ik sinds kort een werktelefoon, en aangezien met 2 telefoons rondlopen snel vervelend wordt (en het een windows phone is waar ik op z'n zachtst gezegd niet zo enthousiast over ben) zoek ik een nieuwe met dual sim, en daarnaast het liefst ook ruimte voor een sd-kaartje.

In eerste instantie wilde ik er liefst niet al te veel aan uitgeven, zeg max. 300 euro. Ik heb al behoorlijk wat ingelezen en kwam toen uit bij de Motorola G5 Plus. Nu lijkt me dit op zich een prima ding, alleen maak ik mij een beetje zorgen over de kwaliteit van de camera. (Ik heb in het verleden een Motorola gehad, volgens mij een G2, en die maakte echt dramatische foto's.) Ik fotografeer graag in mijn vrije tijd en heb hiervoor een Olympus OM-D E-M10, maar omdat ik deze niet altijd bij me heb vind ik het ook wel fijn om met mijn telefoon goede foto's te kunnen maken. Daarom overweeg ik nu om mijn budget wat te verhogen naar zo'n 400 euro, als dit significante winst in fotokwaliteit oplevert. Hiermee kwam ik uit op de Samsung Galaxy A8.

Naast dual sim + sd (of anders minimaal 64 gb aan opslag) en een goede camera vind ik het vooral belangrijk dat alles een beetje soepel werkt, dat de accu zonder problemen het einde van de dag haalt en dat er niet al te veel bloatware op staat.

Mijn vragen aan jullie zijn daarom:
-Is de fotokwaliteit van de Samsung A8 zodanig veel beter dan die van de G5 Plus dat die de 150 euro extra rechtvaardigt? (of zijn er andere pluspunten die dit doen?)
-Zijn er nog andere alternatieven die het overwegen waard zijn waar ik overheen heb gekeken?

Alvast bedankt!

Martijn

Beste antwoord (via mrtnmndn op 17-03-2018 10:09)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Wat hierboven gezegd wordt... de Nokia 7+ komt binnenkort uit en is een heel aantrekkelijk toestel voor het geld... dus als je nog even kan wachten dan is het zeker de moeite waard. Nokia belooft lange support op het toestel en je krijgt een zo goed als stock Android wat ik sowieso altijd een plus vind. Ook de camera is van prima kwaliteit, en is het toestel stevig gebouwd met een metalen body.

Maar de Galaxy A8 2018 is ook zeker een heel aantrekkelijk toestel, als je het mij vraagt wat betreft prijs kwaliteit het beste wat Samsung op het moment te bieden heeft... goede camera, uitstekende bouwkwaliteit en goed scherm. Enige wat technisch in het nadeel van de A8 spreekt is dat de camera geen optische stabilisatie heeft, dat had de camera nog net even dat beetje extra beter gemaakt. Persoonlijk ben ik geen fan van de software van Samsung, de huidige versie werkt goed en ziet er goed uit, maar Samsung voegt veel te veel niet te verwijderen troep toe aan Android. Overigens ben ik ook niet zo'n fan van de glazen behuizing, dat maakt het toestel te kwetsbaar en 1x laten vallen en je toestel ligt aan diggelen.

Beide toestellen zijn overigens een betere keuze dan de G5S Plus... dat is een leuk toestel maar toch nog echt een budget keuze door de wat mindere materialen en afwerking. De camera is zeker niet slecht maar niet zo goed als de camera in de Nokia of de Samsung. Motorola gebruikt dan wel weer een zo goed als stock Android wat ik een voordeel vind en is uiteraard een aardig stukje goedkoper.

Lang verhaal kort: mijn eerste keuze zou de Nokia 7 plus zijn...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk de Nokia 7 plus eens. Dual sim geloof ik, 64gb opslag, goede camera, android one.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Wat hierboven gezegd wordt... de Nokia 7+ komt binnenkort uit en is een heel aantrekkelijk toestel voor het geld... dus als je nog even kan wachten dan is het zeker de moeite waard. Nokia belooft lange support op het toestel en je krijgt een zo goed als stock Android wat ik sowieso altijd een plus vind. Ook de camera is van prima kwaliteit, en is het toestel stevig gebouwd met een metalen body.

Maar de Galaxy A8 2018 is ook zeker een heel aantrekkelijk toestel, als je het mij vraagt wat betreft prijs kwaliteit het beste wat Samsung op het moment te bieden heeft... goede camera, uitstekende bouwkwaliteit en goed scherm. Enige wat technisch in het nadeel van de A8 spreekt is dat de camera geen optische stabilisatie heeft, dat had de camera nog net even dat beetje extra beter gemaakt. Persoonlijk ben ik geen fan van de software van Samsung, de huidige versie werkt goed en ziet er goed uit, maar Samsung voegt veel te veel niet te verwijderen troep toe aan Android. Overigens ben ik ook niet zo'n fan van de glazen behuizing, dat maakt het toestel te kwetsbaar en 1x laten vallen en je toestel ligt aan diggelen.

Beide toestellen zijn overigens een betere keuze dan de G5S Plus... dat is een leuk toestel maar toch nog echt een budget keuze door de wat mindere materialen en afwerking. De camera is zeker niet slecht maar niet zo goed als de camera in de Nokia of de Samsung. Motorola gebruikt dan wel weer een zo goed als stock Android wat ik een voordeel vind en is uiteraard een aardig stukje goedkoper.

Lang verhaal kort: mijn eerste keuze zou de Nokia 7 plus zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Nokia 7+ komt op 399,-.
Moto G5S+ komt op 265,-.
Laten we appels met appels vergelijken. op basis van wat jullie schrijven, zou ik gaan voor de Moto.
Zelf heb ik momenteel de G4+ sinds de intro; nog steeds een superding. Gekozen voor de camera, niet teleurgesteld.
Definieer die 'mindere materialen en afwerking', dat dit 130 euries waard is? 90% van de mensen stopt het toch alsnog in een hoesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Een nokia 6 2018 nemen en dan kun je besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnmndn
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-02-2022
Wow, die Nokia 7+ziet er wel echt heel tof uit, ik ga zeker overwegen om hier nog even op te wachten. Ik kan alleen nergens echt heldere info vinden over dual sim, enige waar er iets over genoemd wordt is bol.com (alleen dat hij het heeft, niet of het dual sim én sd is of tweede sim óf sd) maar op de site van Nokia zelf en in allerlei (p)reviews wordt er niks over genoemd.. Weten jullie hier meer over? En weet iemand of er al een exacte releasedatum bekend is?

Overigens is het de Motorola G5 Plus die ik overweeg en niet de G5S Plus, aangezien die tweede voor zover ik heb kunnen vinden geen 2 sims én sd ondersteunt, en de eerste wel.

Nokia 6 2018 ziet er ook prima uit maar die camera schijnt dan weer iets minder te zijn lees ik ergens..
Pagina: 1