6TB NAS Backup naar Stackstorage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasW013
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06-2021
Beste Tweakers,

Ik wil mijn 6TB aan data van mijn NAS, graag backuppen naar stackstorage van 10TB.

Nu heb ik een synology nas, en las ik dat via Cloudsync bestanden niet groter mogen zijn als 10GB ieder (vanwege het WebDAV protocol). Nu heb ik wel meerdere bestanden welke groter zijn als 10GB per stuk.

Nu staat op het stack forum dat je dan een backup moet doen via je desktop en de stack desktop applicatie echter wil ik voor 6TB niet continu mijn desktop laten aanstaan maar gewoon de backup configureren en automatisch laten draaien vanaf mijn NAS.

Is dit op de een of andere manier mogelijk?

Alvast bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00
De tip heb je gekregen op het stack forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasW013
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06-2021
@pennywiser de tip daar was idd om de desktop applicatie te gebruiken, alleen als je echter goed de vraag leest vraag ik of jullie ook nog andere alternatieve weten :) zodat deze manier niet gebruikt hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-07 23:07
Start een Windows VM op je Synology en draai daar de sync tool op zodat je desktop niet aan hoeft te staan.
Stop je grote bestanden in een container met compressie (zip, gzip, 7zip, rar) waardoor ze kleiner worden.
Knip bestanden op in kleinere stukken zodat het wel past (7zip, rar)

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00
Denk je dat dan niet op het *stack* forum zou staan. Grote bestanden naar Stack zijn problematisch via webdav.

Heb je geen glasvezel? Dan gaat het uploaden wellicht sneller dan je denkt.

[ Voor 16% gewijzigd door pennywiser op 16-03-2018 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 18:03
Ik ben nu aan het experimenteren met Duplicati als back up programma. Hiermee kun je bepaalde mappen eenvoudig via webdav back uppen naar Stack. Duplicati knipt de bestanden dan vanzelf op in kleinere bestanden en encrypt deze indien gewenst. Het nadeel is dat je niet eenvoudig de mappenstructuur meer ziet in Stack (al denk ik dat dit voor jou niet perse nodig is aangezien je deze wellicht al kan benaderen via je NAS).

Zie ook hier

[ Voor 13% gewijzigd door siddler op 16-03-2018 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• excaliburvii
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik weet dat dit een oud topic is, maar vroeg me af of het onderhand gelukt is.

een manier die ik me zou kunnen bedenken is backup van synology zelf gebruiker en via sftp naar stack overzetten.
Pagina: 1