upgrade z270 en 7600k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-02 17:04
Ik heb helaas noodzakelijk net voor de release van ryzen moeten upgraden, oude 2500k mobo wilde niet meer.

Het gaat om een asus strix z270f bordje en een kaby lake unlocked i5

Ik heb dit spul nu ongeveer een jaar en ben er best tevreden over, echt komt Intel nu met 6 core procs, en ryzen is er natuurlijk ook, en ben zelf iets meer fan van AMD.

Ik vroeg me af of het interessant is nu al naar upgrades te kijken en dit voor een mooie prijs te verkopen, of eventueel nog even te wachten? Ik ben eerlijk gezegd er een beetje uit mbt procs en mobos.

Kan iemand mij vertellen naar welke processors ik moet kijken voor een redelijke upgrade (als dit al mogelijk is uberhaupt? ik weet niet of de benches van de nieuwere generatie noemenswaardig beter zijn?)

Verder zou ik graag geen Asus mobo meer willen (belabberde fan control en software imo.)

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:10
Na de release van Coffee Lake afgelopen januari zijn de prijzen voor gebruikte hardware van voorgaande generaties behoorlijk gedaald. Je zal behoorlijk wat geld bij moeten leggen voor een upgrade waarvan de prestatiewinst nauwelijks merkbaar zal zijn.
Als gamen de voornaamste taak van het systeem is kan je trouwens beter bij Intel blijven. De i5jes van de 6e en 7e generatie doen het nog altijd beter dan alle Ryzens.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
junneh schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:10:
Ik heb dit spul nu ongeveer een jaar en ben er best tevreden over
Dat is al deels je antwoord.
junneh schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:10:
Ik vroeg me af of het interessant is nu al naar upgrades te kijken en dit voor een mooie prijs te verkopen, of eventueel nog even te wachten?
Heb je echt extra cores nodig? Niet echt veel van terug te vinden in je post.

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-02 17:04
Ik heb niet echt extra cores nodig, ik gebruik mijn pc voor sim gaming op 1440p en voornamelijk 2d beeldbvewerking (PS/Ai), dit gaat prima icm een 1070

Ik zou alleen graag een AMD systeem willen, maar wat ik zelf al dacht, is dat het niet echt rendabel is om de overstap nu al te maken. Mijn vraag is hiermee beantwoord en het topic kan op slot.

[ Voor 20% gewijzigd door junneh op 16-03-2018 18:43 ]