Geen signaal van PCI Slot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieLwd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Hallo Allemaal,

Ik heb best wel een vaag probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een redelijk oude moederbord liggen waarvan ik een extra pc wilde maken maar nu krijg ik geen signaal op mijn videokaart, best wel een veel voorkomend probleem. Het punt is dat de onboard videokaart het wel doet maar de videokaart in het pci slot niet, videokaart krijgt wel stroom, echter blijft er op het moederbord wel vrij lang een rood lampje branden bij vga maar die gaat na 3 a 4 seconden weer uit. Ook krijg ik geen beep errors van POST.

Wat ik al geprobeerd heb

Ik heb beide videokaarten getest in een andere pc, werkt 100% naar behoren.
Ook heb ik niet essentiële dingen van het moederbord afgesloten dus alleen alle stroom kabels, videokaart, processor en ram zijn aangesloten.
Bios heb ik geupdate naar de laatste versie.

Het gaat hier om een:

MSI Bazooka B150M
Intel i5-6400
Coolermaster 500w Voeding
Nvidea GTX 750 Ti en een Nvidea GeForce 9800GT
Kingston HyperX 8GB Ram (Geen idee welk type, maar heeft altijd goed gedraaid met deze geheugen)

Moederbord heeft ongeveer 10 maanden in de doos gelegen en er is verder ook niks mee gebeurt. Daarvoor heb ik met de zelfde videokaart (GTX 750 Ti), processor en geheugen nog succes met het moederbord gedraaid. Ik vermoed dat de PCI slot kapot is maar ik hoop dat 1 van jullie misschien nog een andere oplossing weet die ik nog niet geprobeerd heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45

ThunderNet

Flits!

Ook in de bios ingesteld dat hij naar een videokaart in het pci-e slot moet kijken?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieLwd
ThunderNet schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:12:
Ook in de bios ingesteld dat hij naar een videokaart in het pci-e slot moet kijken?
Ik heb daar wel naar gezocht maar ik kon niks vinden. bij de eerste keer ging dit namelijk automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:27
Een biosreset wil wel eens helpen.

Zijn de videokaarten voorzien van een externe stroomaansluiting, 6 of 8 pins, en heb je die aangesloten?

Buiten dat is B150 nog niet zo oud en zal je het PCI-E slot bedoelen. De genoemde videokaarten in een PCI slot drukken gaat niet werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Uszka op 16-03-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieLwd
Uszka schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:26:
Een biosreset wil wel eens helpen.

Zijn de videokaarten voorzien van een externe stroomaansluiting, 6 of 8 pins, en heb je die aangesloten?

Buiten dat is B150 nog niet zo oud en zal je het PCI-E slot bedoelen. De genoemde videokaarten in een PCI slot drukken gaat niet werken.
Ja 6 pins stroom is ook gewoon aangesloten... Je hoeft me niet te verbeteren op PCI-E, ik weet echt wel dat het in de juiste slot moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RonnieLwd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:39:
[...]

Ja 6 pins stroom is ook gewoon aangesloten... Je hoeft me niet te verbeteren op PCI-E, ik weet echt wel dat het in de juiste slot moet.
Nou nou nou, als je gelijk zo gaat doen is het snel afgelopen hoor met mensen die je willen helpen... Je zet het tenslotte zelf tot tweemaal toe fout in de startpost, wel raar voor iemand die echt wel weet welk slot dat is ;)

POST je bak wel met de integrated graphics of je oude kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

RonnieLwd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:39:
[...]

Zolang je dat niet vermeld of er foto's van laat zien kunnen wij ook alleen maar vragen stellen totdat we het wel weten. Glazen bollen zijn namelijk al een tijdje uit de mode en die van mij staat bij de glazenwasser. O-)

Heb je het socket van de processor al een keer nagekeken op gebogen pinnen? De PCI-E lanes worden namelijk aangestuurd door de CPU.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 16-03-2018 15:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 11:56
Wat je kan proberen is je pc op te starten en de hdmi/vga in het moederbord te doen inplaats van de gpu en te kijken of je dan beeld krijgt. Dan weet je op de pc voorkeur geeft aan de IGPU.

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:27
Kaalus schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:42:

POST je bak wel met de integrated graphics of je oude kaart?
Basverhaak schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:54:
Wat je kan proberen is je pc op te starten en de hdmi/vga in het moederbord te doen inplaats van de gpu en te kijken of je dan beeld krijgt. Dan weet je op de pc voorkeur geeft aan de IGPU.
Ja, staat namelijk in de OP.
RonnieLwd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:11:
Het punt is dat de onboard videokaart het wel doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

Uszka schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:23:
[...]

[...]

Ja, staat namelijk in de OP.

[...]
De vraag die @Basverhaak stelt is dan ook om uit te sluiten welke GPU het systeem probeert te gebruiken wanneer er een dedicated GPU in het systeem zit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1