Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk excel, word, paar games. incidentieel wat videomontage (1080p)
Wat mag het systeem gaan kosten?
500,- euro incl verzenden assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een DVD drive en een 2TB Sata-300 (7200rpm) schijf die ik mee wil nemen.
Microsoft wireless desktop
Philips 24" 1080p monitor met audio (HDMI, VGA).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ryzen 5 - 2400G (?) of Intel i3-8100 (?)
8GB RAM. (2x 4GB)
SSD om mee op te starten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de reviews en het feit dat je geen GPU hoeft te kopen, zou ik de Ryzen wel prefereren boven een Intel CPU, de Intel UHD graphics zijn niet zo geweldig naar wat ik begreep.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast komt in een kastje te staan, een basaal model kast waarbij de USB connectors aan de bovenkant zit heeft zo wel de voorkeur. Wil in de toekomst eventueel nog wel upgraden dus 4 geheugenslots en ruimte op de voeding voor een GPU zou ik wel fijn vinden.
Ga je overklokken?
Zou het wel leuk vinden, om te doen, maar het hoeft niet.
Wat verwacht je van ons?
Inspiratie!
Voornamelijk excel, word, paar games. incidentieel wat videomontage (1080p)
Wat mag het systeem gaan kosten?
500,- euro incl verzenden assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een DVD drive en een 2TB Sata-300 (7200rpm) schijf die ik mee wil nemen.
Microsoft wireless desktop
Philips 24" 1080p monitor met audio (HDMI, VGA).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ryzen 5 - 2400G (?) of Intel i3-8100 (?)
8GB RAM. (2x 4GB)
SSD om mee op te starten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de reviews en het feit dat je geen GPU hoeft te kopen, zou ik de Ryzen wel prefereren boven een Intel CPU, de Intel UHD graphics zijn niet zo geweldig naar wat ik begreep.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast komt in een kastje te staan, een basaal model kast waarbij de USB connectors aan de bovenkant zit heeft zo wel de voorkeur. Wil in de toekomst eventueel nog wel upgraden dus 4 geheugenslots en ruimte op de voeding voor een GPU zou ik wel fijn vinden.
Ga je overklokken?
Zou het wel leuk vinden, om te doen, maar het hoeft niet.
Wat verwacht je van ons?
Inspiratie!