Toon posts:

overstap van android naar IOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halowaa,

ik gebruik al lang android op de mobiel en heb momenteel de samsung galaxy s6. de rede dat ik al jaren kies voor android (ongeacht dat toestellen van samsung komen) is dat je veel dingen kan aanpassen (met en zonder een geroot toestel) zoals widgets toevoegen, de mooie intergratie van google apps, (gmail, drive photos en meer), meldingen worden op een fijne manier weergeven en gegroepeerd.

ik ken IOS wel een beetje en heb me we wat in verdiept hoe het werkt en zo.
Ik ben nu benieuwd naar als er mensen zijn die van android naar IOS geswitch zijn,
en wat vervolgens hun ervaring is. Hoe de overstap was, zijn er dingen waar de tegen aanlopen (wat bijvoorbeeld op ios niet kan en android wel of anders om).

ik heb ook een vraag:
op ieder nieuw android toestel hoef ik eenmalig in te loggen en alles van google komt op de tablet/ mobiel te staan en dan is het alleen nog maar afstemmen naar mij mening en dan werkt het.

hoe gaat dit als ik een iphone neem. (jah google diensten werken op ios )maar ik bedoel hoe zorg ik er voor dat al mijn data in een klap daar terecht kom? is het simpel weg apple id aanmaken inloggen en dan google account toevoegen waardoor contactpersonen, agenda ect. in de iphone komt of gaat dit anders.

ik ben benieuwd naar deze ervaringen omdat ik wil kijken als het de moeite waaard is als ik een nieuw mobiel neem dat ik dan overstap naar IOS of blijf op android

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:56:
Halowaa,

ik gebruik al lang android op de mobiel en heb momenteel de samsung galaxy s6. de rede dat ik al jaren kies voor android (ongeacht dat toestellen van samsung komen) is dat je veel dingen kan aanpassen (met en zonder een geroot toestel) zoals widgets toevoegen, de mooie intergratie van google apps, (gmail, drive photos en meer), meldingen worden op een fijne manier weergeven en gegroepeerd.

Ik ben nu benieuwd naar als er mensen zijn die van android naar IOS geswitch zijn,
en wat vervolgens hun ervaring is. Hoe de overstap was, zijn er dingen waar de tegen aanlopen (wat bijvoorbeeld op ios niet kan en android wel of anders om).

ik heb ook een vraag:
op ieder nieuw android toestel hoef ik eenmalig in te loggen en alles van google komt op de tablet/ mobiel te staan en dan is het alleen nog maar afstemmen naar mij mening en dan werkt het.

hoe gaat dit als ik een iphone neem. (jah google diensten werken op ios )maar ik bedoel hoe zorg ik er voor dat al mijn data in een klap daar terecht kom? is het simpel weg apple id aanmaken inloggen en dan google account toevoegen waardoor contactpersonen, agenda ect. in de iphone komt of gaat dit anders.

ik ben benieuwd naar deze ervaringen omdat ik wil kijken als het de moeite waaard is als ik een nieuw mobiel neem dat ik dan overstap naar IOS of blijf op android
Zelf nooit overgestapt maar altijd iOS;

Je zult "last hebben" van het overstappen van ECO systeem X naar Y met daarbij alle problemen:

Gekochte apps zullen opnieuw aangeschaft moeten worden
Syncen tussen je windows/mac en je phone zal anders gaan
Apple probeert meer privacy te bieden, kan je merken met toegang tot je foto's maar ook zaken zoals telefoongesprekken opnemen (wat niet kan bij Apple)
Een nieuwe iPhone (als je dus overstapt en het bevalt en je koopt over 2 jaar een nieuwe) betekend letterlijk je backup terugzetten en het is het meest saaie wat je ooit hebt gemerkt. Alles tot aan je openstaande tabbladen in safari staan weer terug.
is het simpel weg apple id aanmaken inloggen en dan google account toevoegen waardoor contactpersonen, agenda ect. in de iphone komt of gaat dit anders.
Als je met data je email/contact/agenda bedoeld, dit is geen probleem. Bij het toevoegen van een account kan je aangeven dat dit Gmail is en kan je deze zaken direct overzetten. Verandering in je agenda op de computer maken en je ziet hem direct op je iPhone veranderen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Pendora schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:10:
Een nieuwe iPhone (als je dus overstapt en het bevalt en je koopt over 2 jaar een nieuwe) betekend letterlijk je backup terugzetten en het is het meest saaie wat je ooit hebt gemerkt. Alles tot aan je openstaande tabbladen in safari staan weer terug.
Das met google niet veel anders, zeker als je bij dezelfde fabrikant blijft.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16
DukeBox schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:14:
[...]

Das met google niet veel anders, zeker als je bij dezelfde fabrikant blijft.
dan is het alleen nog maar afstemmen naar mij mening en dan werkt het.
Zelf dus geen ervaring met Android maar hieruit dacht ik dat hij nog bedoelde dat niet alles werd terug gezet. Blijkbaar is dat tegenwoordig anders.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:56:
Halowaa,

ik heb ook een vraag:

Ik ben afgelopen jaar overgestapt van altijd android naar mijn eerste iphone en mijn ervaringen zijn in een notendop als volgt:

- Instellingen aanpassen: Fugeddeboutit. Mijn custom 'nieuw bericht' tone instellen was al een behoorlijke missie. Interface aanpassingen wil ik niet eens over nadenken.

- De switch qua interface: Ik voel me een half jaar later nog steeds regelmatig een bejaarde met dit ding. De tijd dat ios leading was qua gebruiksvriendelijkheid ligt wat mij betreft achter ons. Veel is in recente Android versies gewoon écht beter geregeld. (wifi instellingen om maar iets te noemen)

- Data migratie: Er is een optie om gegevens te importeren vanuit andriod. Die overstap ging bij mij redelijk soepel.

Ben ik happy met de switch? meh.

De voornaamste reden voor mij om over te stappen waren: de manier waarop er met Android updates wordt omgegaan, het formaat van de SE en professionele nieuwsgierigheid. Updates doet Apple idd beter, de SE is qua hardware nog steeds een fijn toestel... Maar qua interface ben ik nog steeds niet verkocht.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 22:59
Ik ben een maand of 6 geleden overgestapt van een nexus 5x naar een iphone 7.

Ik zit zelf (nog steeds) aardig diep in het google ecosysteem Gsuite en alles wat daar bij hoort en ik heb weinig problemen ervaren.

Contacten syncen ging zonder problemen, worden direct uit je google account overgenomen en nieuwe contacten komen daar netjes bij te staan.

Ik maak gebruik van de Gmail en Google calendar app ipv de standaard mail en agenda app, het enige waar ik problemen mee heb is Siri i.c.m. gmail en google calendar, heb lijkt niet mogelijk om te vragen aan siri welke afspraken ik heb staan bijvoorbeeld.

Kwa interface en menustructuur vindt ik persoonlijk IOS een verademing tenopzichte van Android al vond ik Android in dat opzichte steeds beter worden. Persoonlijk hoef ik in IOS minder te "zoeken" instellingen en opties zitten gewoon waar ik ze verwacht, dit probleem had ik bij Android nog wel eens.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Charly schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:23:
[...]

De voornaamste reden voor mij om over te stappen waren: de manier waarop er met Android updates wordt omgegaan, het formaat van de SE en professionele nieuwsgierigheid. Updates doet Apple idd beter, de SE is qua hardware nog steeds een fijn toestel... Maar qua interface ben ik nog steeds niet verkocht.
Jah laten we maar niet hebben over de updaten bij android. Ik vind het ook een min punt dat hier zo lang duurt en zo
Google/ fabrikanten kunnen een voorbeeld nemen aan het update en ondersteungs beleid van apple.
Pagina: 1