Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recentelijk een Transferwise kaart ontvangen omdat ik in het buitenland werk en op verschillende plaatsen en landen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee ? Tot hier toe is deze kaart voor mij zoveel beter dan banken omdat ze je de exchange rate van op Google, ( Dus de echte ) geven en niet degene die banken opstellen. Deze liggen systematisch hoger dan de exacte waarden. Ik krijg in dollar betaald en met deze kaart kan ik verschillende currencies houden, net zoals je een bank account zou hebben in een van deze landen. Momenteel ben ik in Spanje en zelfs voor geld af te halen moet ik bij bepaalde banken niets extra betalen. Als ik al extra moet betalen is het omdat de Spaanse bank mij dit aanrekent. Kortom mijn ervaring tot nu toe is ronduit fantastich omdat ik een hoop geld bespaar met omzetten naar de currencies van het land waar ik me bevind !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt als een Tellsell advertentie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frips
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:43
Haha. Nogal. Ik heb Transferwise een paar keer gebruikt (USD <-> EUR). Werkt uitstekend. Nadeel is wel dat je een vast percentage (0.5% ofzo) aan fee betaald. Voor kleine bedragen is dat geen probleem, maar er zijn betere alternatieven voor het wisselen van grote bedragen. B.v CurrencyFair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 15:57
Ik heb meermaals Transferwise gebruikt en het werkt prima voor geld overmaken. Hiiervoor heb ik wel een rekening op mijn naam in Nederland en in het buitenland nodig. Top systeem. Ik heb geen ervaring met de card, maar ik lees erover dat het vrij nieuw is en prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Rannasha

Does not compute.

Ik gebruik Transferwise al een aantal jaar (woon in de Eurozone, maar werk in Zwitserland en mijn vrouw heeft een aantal jaar voor een Amerikaanse organisatie gewerkt die in USD uitbetaalde).

Het werkt prima, maar ik zie zelf niet heel veel nut in een Transferwise-kaart, gezien ik toch al bankrekeningen heb ik de relevante landen en daar al een pasje bij hoort. De toegeveogde waarde van nog een extra pasje lijkt me beperkt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer dat de app zelf nog wat ruw is voor die borderless accounts. Verder wel uitstekend om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:48:

Tot hier toe is deze kaart voor mij zoveel beter dan banken omdat ze je de exchange rate van op Google, ( Dus de echte ) geven en niet degene die banken opstellen. Deze liggen systematisch hoger dan de exacte waarden.
Je klinkt nu als iemand die klaagt omdat de supermarkt meer voor een kilo aardappels vraagt dan de “echte” marktprijs. Maar een supermarkt open houden kost nu eenmaal ook geld.

Hetzelfde geldt voor banken. Als ze jou de valuta verkochten voor dezelfde rate als zij ervoor betalen dan kunnen ze er wel mee stoppen.

Transferwise zal op één of andere manier ook aan jou moeten verdienen. Geen idee hoe ze dat doen maar het zal geen liefdadigheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet klagen, enkel kijken hoe ik geld kan besparen omdat ik in het buitenland woon en meestal ook in verschillende landen. Heb de kaart nu enkele weken in gebruik en betaal zelfs geen extra kosten om geld te pinnen in het buitenland. Op deze manier enkel bespaar ik al ettelijke euro's per maand. Daar kan de bank iets van leren :)
Pagina: 1