Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Dag allen,

Ik heb nu een tijdje een MacBook Pro maar heb een tweetal problemen met o.a. Microsoft Word.

1. Bij zo ongeveer alles wat ik afdruk komt een overzichtspagina erachter met eigenschappen van het document. Denk hierbij aan bestandsnaam, map, sjabloon, bewerkingsdatum/tijd, aantal woorden etc. Dit is nogal vervelend en ik heb geen flauw idee hoe ik dit weg krijg... (moet toch gewoon een instelling zijn??).
2. Daarnaast heb ik af en toe dat documenten met een niet-standaard lettertype (Open Sans gedownload) bij het opslaan naar PDF gewijzigd wordt naar Times New Roman en de hele opmaak 'verpest'. Het rare hieraan is dat het niet altijd zo is maar wel redelijk vaak. Om dat te ontwijken doe ik het bestand dus vaak via afdrukken als PDF bewaren, maar dan kom je weer bij punt 1 en gebeuren er nog wel eens rare dingen met pagina-einden. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Om dat extra blad achter elk document weg te halen in PDF verwijder ik ze nu via voorvertoning maar dat is wel weer een extra handeling terwijl ik ze gewoon wil opslaan en meteen naar klanten wil versturen. Nu moet ik het telkens controleren.

Even ter informatie; ik heb een MacBook Pro 2017 met Microsoft Office voor Mac en een Office 365-abonnement.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Eerste probleem:
Voorkeuren -->Afdrukken--> Documenteigenschappen

Tweede geen idee waarom die dat verkeerd. Hoe sla je de PDF op? Doormiddel van Print en dan opslaan als PDF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Pendora schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:47:
Eerste probleem:
Voorkeuren -->Afdrukken--> Documenteigenschappen

Tweede geen idee waarom die dat verkeerd. Hoe sla je de PDF op? Doormiddel van Print en dan opslaan als PDF?
Ah thanks, dat ik dat niet gevonden heb tijdens mijn speuractie in voorkeuren.... 8)7

Ik sla het bestand in principe op via 'Opslaan als' (CMD + SHIFT + S) en dan bestandsindeling naar PDF.
De meeste bestanden staan overigens wel in STACK van TransIP die overigens wel offline worden gedownload en gesynchroniseerd via de STACK-client.
Maar in de ideale situatie zou ik via Word op 'delen' willen klikken dan 'Kopie Verzenden' > 'Als PDF' en dat hij dan meteen een mailtje opent met het bestand erin aangezien ik de PDF bestanden vaak niet meer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Ik zou de print methode gebruiken. Dus Print (cmd+P) en dan linksonder kan je kiezen voor opslaan als PDF. Dan gebruik je de Apple rendering. Tevens kun je in het zelfde menu kiezen voor "Verstuur via mail" dan wordt die verder niet opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Pendora schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:20:
Ik zou de print methode gebruiken. Dus Print (cmd+P) en dan linksonder kan je kiezen voor opslaan als PDF. Dan gebruik je de Apple rendering. Tevens kun je in het zelfde menu kiezen voor "Verstuur via mail" dan wordt die verder niet opgeslagen.
Oke, dat is inderdaad hoe ik het tot nu toe ook heb gedaan