Toon posts:

intel i5 8250u + blazende fan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn eerste post hier. Ben een leek op it gebied. Maak me niet gelijk af ;-).

Ik heb een vraag. Kortgeleden laptop aangeschaft. Deze https://www.coolblue.nl/p...ml#product_specifications

Niks bijzonders, maar dat zocht ik ook niet. De fan blaast helaas als een dolle. Bij het opstarten van een website is het al mis. Vroeg me af of dat aan het type cpu ligt. Is het handiger een dual core te nemen met hogere kloksnelheid per core? Ik wil geen aanpassingen aan de laptop doen (openschroeven, pasta smeren, stickers plakken, tweaken van de fansettings etc).

Iemand ervaring met deze cpu? Hoort dat geblaas erbij? Is nu alweer een tijd aan het blazen (heb alleen een browser met wat tabs openstaan).

Hoor graag. Thanks.

Omgeruild vandaag en bij de nieuwe laptop exact dezelfde problemen. Tip: NIET kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2018 16:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet eens hardware acceleration uit in je browser en kijk eens hoe dat bevalt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38
Welk power profile heb je aanstaan? Ik heb deze laptop met de i7 en die slaat alleen aan onder heftige workload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je de laptop vrij op tafel staan of op schoot ofzo ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Dat ga ik gelijk even opzoeken.

Kan nog wel melden dat ik via taakbeheer / broncontrole (sorry voor het NL) zie dat de processor 3% cpu verbruikt bij een maximale frequentie van ruim boven de 100%. weet niet, klinkt vreemd.

kijk ik verder naar het geheugen dan staat daar 45% in gebruik (van de 8gb). ook wat veel? Waarvoor dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:44:
Welk power profile heb je aanstaan? Ik heb deze laptop met de i7 en die slaat alleen aan onder heftige workload
hangt aan accu nu. normaal gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:46:
Heb je de laptop vrij op tafel staan of op schoot ofzo ?
staat vrij op bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Installeer die laptop volledig opnieuw, dan ben je die Lenovo rommel aan software ook kwijt.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:40:
Zet eens hardware acceleration uit in je browser en kijk eens hoe dat bevalt?
als je hier softwarerendering bedoelt, dat staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WeHoDo schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:54:
Installeer die laptop volledig opnieuw, dan ben je die Lenovo rommel aan software ook kwijt.
schone installatiediskette heb ik er niet bij gekregen. uren aan het tollen geweest bij initiële installatie en inderdaad een hoop rotzooi erbij waaronder McAfee en meerdere spellen en uiteindelijk een foutmelding "onbekende softwareuitzondering" (die ik met een extra softwareupdate heb weggekregen) bij eerste opstart ;-).

Onder apparaatbeheer, subje systeemapparaten zie ik helemaal onderaan een verouderd apparaat (het heet verouderd apparaat) staan.

op Mobile 7th Generation Intel(R) Processor Family I/O LPC Controller (U with iHDCP2.2

Ook wel apart.

Maar goed ik verwacht een laptop die het doet. misschien een maandagexemplaar.

Bedankt allen. Herinstallatie gaat mogelijk / waarschijnlijk niet werken begreep ik van helpdesk coolblue.. Omruilen dan maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fan blaast al sinds start van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wil je niet alles achter elkaar posten maar gewoon je vorige post editen als je nog iets toe te voegen hebt voordat iemand heeft gereageerd ;)

Even constructief; heb je Lenovo al gebeld met jouw constateringen en gevraagd of ze willen assisteren met het euvel wat je hebt?

Alternatief: je Windows-key zit in de BIOS opgeslagen; als je Windows 10 download bij Microsoft en opstart van USB, kan je een kale/schone installatie doen.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 16-03-2018 14:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:13:
Wil je niet alles achter elkaar posten maar gewoon je vorige post editen als je nog iets toe te voegen hebt voordat iemand heeft gereageerd ;)

Even constructief; heb je Lenovo al gebeld met jouw constateringen en gevraagd of ze willen assisteren met het euvel wat je hebt?

Alternatief: je Windows-key zit in de BIOS opgeslagen; als je Windows 10 download bij Microsoft en opstart van USB, kan je een kale/schone installatie doen.
Ah excuus en nee niet gedaan. Goede tip. Zag verder weinig alternatieven voor vraagstelling dan tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wil je volgende keer je post wijzigen? 3X achter elkaar posten wordt hier niet gewaardeerd. ;)

Maak eens een opstart usb stick met behulp van Media Creation Tool. Te vinden op Microsoft.nl. Hiermee kan je een schone Windows installeren.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1