Laptop draadloos verbinden met tv scherm (extended display)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101Bram
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 10:58
Ik zoek een manier om mijn tv draadloos te verbinden met mijn laptop als 2e scherm (dus geen mirroring).

De logische optie is de Microsoft Wireless Adapter (https://tweakers.net/pric...s-display-adapter-v2.html), maar mijn hardware lijkt niet compatibel met de miracast technologie.

Andere draadloze HDMI systemen (zoals https://www.coolblue.be/n...1YhQUqEAQYASABEgLUGfD_BwE) zijn niet alleen lomp, maar ook zeer duur.

Voor zover ik weet kan ook een Chromecast, Airplay of Steam link niet gebruikt worden voor een extended display.

Iemand die mij iets kan aanraden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je laptop heeft geen Miracast? Dan zal je redelijk vast zitten aan de duurdere opties.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101Bram
Tsurany schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:17:
Je laptop heeft geen Miracast? Dan zal je redelijk vast zitten aan de duurdere opties.
Technisch gezien is hij compatibel met Miracast, maar ik krijg hem niet aan de praat (heb al diverse fora geprobeerd, en ook bij Microsoft zelf kunnen ze me niet meer verder helpen).

Ik snap niet goed waarom draadloze HDMI zo duur is? Via lokale WiFi zouden die snelheden toch vlot moeten gehaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Goedkoopste oplossing lijkt mij via een chromecast: https://www.google.nl/amp...using-the-chromecast/amp/

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101Bram
Voor zover ik weet kan je een Chromecast niet gebruiken als extended display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
101Bram schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:49:
[...]

Voor zover ik weet kan je een Chromecast niet gebruiken als extended display.
Volgens het linkje wel ;) geen ervaring mee trouwens

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Er zijn volgens mij hdmi sticks die apple,android en windows ondersteunen voor 30,- ofzo (check wel even een review voordat je koopt) ezcast
Als je laptop een intel CPU heeft heb je 50% en hoef je alleen een intel wifi kaartje te kopen (met BT)

Als je echter weinig gezeur, zoals verbroken verbindingen, configuratie issues wilt hebben dan koop je de wireless 10m HDMI kabel van paar euro bij de action ..

Ik heb WIDI en andere oplossingen nog niet echt betrouwbaar gezien (oftewel per persoon is de ervaring anders bij het gebruik) .. van de 20 schermen (2 types) en 300 laptops (2 types) die allemaal in theorie widi moesten ondersteunen .. hebben we uiteindelijk besloten bekabeld te gaan. en is dus if widi works use it if not go cable

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101Bram
vso schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:53:
Er zijn volgens mij hdmi sticks die apple,android en windows ondersteunen voor 30,- ofzo (check wel even een review voordat je koopt) ezcast
Als je laptop een intel CPU heeft heb je 50% en hoef je alleen een intel wifi kaartje te kopen (met BT)

Als je echter weinig gezeur, zoals verbroken verbindingen, configuratie issues wilt hebben dan koop je de wireless 10m HDMI kabel van paar euro bij de action ..

Ik heb WIDI en andere oplossingen nog niet echt betrouwbaar gezien (oftewel per persoon is de ervaring anders bij het gebruik) .. van de 20 schermen (2 types) en 300 laptops (2 types) die allemaal in theorie widi moesten ondersteunen .. hebben we uiteindelijk besloten bekabeld te gaan. en is dus if widi works use it if not go cable
Ik ga zeker eens de die EZcast checken, bedankt voor de tip!

Die 10m HDMI kabel heb ik momenteel, wat een gedrocht in onze living... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

101Bram schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:15:
[...]

Ik ga zeker eens de die EZcast checken, bedankt voor de tip!

Die 10m HDMI kabel heb ik momenteel, wat een gedrocht in onze living... ;)
heb je wel nagedacht over https://www.webpagefx.com...monitor-computer-set-ups/
let op voor "films" is dit killer dan kan je beter kijken naar de smart tv DNLA of een rasberry pi als media speler.
Overgens raspberry pi (linux) kan je ook gebruiken om de 2de monitor te "hosten" ipv een andere laptop/pc ..

Maar je moet met netwerkkabeltjes dit gaan doen (wifi verbinding issues enzo) , en kom ik eigenlijk weer terug op "hdmi kabel" als standpunt. maar goed "opties" ;)

Tja vanalles

Pagina: 1