Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer Crashes - Asus GTX1070 en Z270 - Hardware failures

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HumpDiDump
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-05-2024
Beste Tweakers,

Ik heb sinds 2 maanden problemen met mijn computer. Als ik een spel aan het spelen ben, dan crasht mijn computer uit het niets. Dit gebeurt bij verschillende spellen. (Payday 2, Rainbow Six Siege, Total warhammer 2 en ook bij factorio). In eerste instantie begon mijn Asus gtx 1070 heel hard te ventileren en werd het scherm zwart. Ik kon wel verder spelen en geluid deed het ook. Dus ik dacht dat het lag aan mijn videokaart. Deze had ik teruggestuurd en in de tussen tijd heb ik mijn computer gebruikt met de onboard gpu. Zelfs Factorio gespeeld (geen gpu-intensive spel) en dat ging prima.

Ik kreeg bericht dat mijn videokaart toch defect was en deze was gestuurd naar Asus zelf. Ik kreeg een andere gerepareerde terug. Daarna gebeurde het weer. Ik heb het daarna nog in een andere slot geprobeerd. Zelfde probleem en een ander soort probleem. Als ik nu soms een spel speel, dan sluit mijn hele PC af. Toen heb ik het met de Asus gtx 1080 van mijn huisgenoot geprobeerd. Zelfde problemen. De fans die hard gaan draaien en het scherm zwart. En een andere keer viel de hele PC uit.

Ik heb dus 2 verschillende crashes:
1. Hierbij wordt het scherm zwart en gaan de fans van de videokaart heel hard draaien. De andere fans niet. Het geluid gaat verder en het spel zelf meestal ook. Heb het gezien bij mijn huisgenoot in multiplayer. Ik kan zelf dan niks meer en moet mijn computer opnieuw opstarten.

2. Hierbij ben ik gewoon een spel aan het spelen en valt de hele computer uit. En kan ik hem opnieuw starten en dan doet hij het meteen weer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: Intel Core i5-7600K
GPU: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Mobo: Asus ROG Strix Z270F Gaming
RAM: Corsair Vengeance 16GB 3200
Storage:
2x Samsung 960 EVO
1x Seagate 1.5 TB hdd
Voeding: Corsair RM 850x
Koeling: NZXT Kraken X62
4x casefans
CAM software
AI suite voor overclocking.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere GPU's in verschillende sloten
Naar stock speeds
Drivers opnieuw geïnstalleerd.
Het gebeurde zelfs na een clean install van Windows
De gtx1070 werkte wel in andere PC.
De voeding was ook al eens terug gestuurd. Dat was wel voor deze problemen.
De eventviewer en reliability monitor er op nagekeken daar kwam iets met hardware falen naar voren:
Description
A problem with your hardware caused Windows to stop working correctly.

Problem signature
Problem Event Name: LiveKernelEvent
Code: 117
Parameter 1: ffff9207dab0b4a0
Parameter 2: fffff802bfeac170
Parameter 3: 0
Parameter 4: 25e8
OS version: 10_0_16299
Service Pack: 0_0
Product: 256_1
OS Version: 10.0.16299.2.0.0.256.48
Locale ID: 8192

Heeft iemand een idee hoe ik er achter kan komen?

Alvast bedankt

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Deinstalleer je driver voor je GPU
Zorg dat je BIOS op stock speeds loopt
Draai "sfc /scannow" in Windows
Installeer je driver voor je GPU

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:31
Heb het gezien bij mijn huisgenoot in multiplayer
Dus dan wordt het scherm zwart, maar je kan nog wel lopen/schieten enzo?

De 1070 werkt wel in een andere PC, hoe zeker ben je daarvan? Hoe vaak crasht jouw PC en hoe lang heb je de 1070 in de andere PC getest?
De voeding is al eens teruggestuurd, wat kwam daar voor conclusie uit?

• HumpDiDump
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-05-2024
SpeedQber schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:10:
[...]

Dus dan wordt het scherm zwart, maar je kan nog wel lopen/schieten enzo?

De 1070 werkt wel in een andere PC, hoe zeker ben je daarvan? Hoe vaak crasht jouw PC en hoe lang heb je de 1070 in de andere PC getest?
De voeding is al eens teruggestuurd, wat kwam daar voor conclusie uit?
Ja inderdaad. Dat heb ik ook gezien terwijl het scherm zwart werd en de fans gingen vliegen, terwijl ik mijzelf ingame zag bij mijn huisgenoot. Ik liep daar en schoot nog.

Mijn 1070 heeft 2-3 uur in de PC gezeten van mijn huisgenoot. Meerdere spellen gespeeld en geen probleem gehad. Mijn PC crasht redelijk random, maar meestal aan het begin van het spel. Heb het ook gehad terwijl ik youtube aan het kijken was.

Voor de voeding heb ik toentertijd een nieuwe voor gekregen. De RM850x van Corsair.
MAX3400 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:07:
Deinstalleer je driver voor je GPU
Zorg dat je BIOS op stock speeds loopt
Draai "sfc /scannow" in Windows
Installeer je driver voor je GPU
Ik ben dit nu aan het proberen. Heb de drivers verwijdert in Safe mode met DDU. De sfc /scannow geeft geen errors terug.