Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:35
Hoi,

ik ben bezig om een WDS Server in te richten nu loop ik tegen het volgende aan.
Ik heb meerdere installatie images voor verschillende modellen/afdelingen welke wij hebben.
Wanneer ik opstart met de boot image krijg ik alle installatie images te zien, nu wil ik weten of het mogelijk is en natuurlijk hoe ik dit instel. Dat ik meerdere boot images instel en per image bepaalde installatie images beschikbaar stel.

Kort Voorbeeld:
Desktop X64 boot image laat alleen de images zien X64 voor de desktop werkstations
Laptop X64 boot image laat alleen de images zien X64 voor de laptoppen

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik ben bang dat je sneller klaar bent op de volgende manier, mits dat een optie is:

- de netwerkkabel voor je Desktops op VLANA hangen
- de netwerkkabel voor je Laptops op VLANB hangen
- per VLAN andere boot-options configureren en doorverwijzen naar de goede collection

Dit werkt natuurlijk alleen het makkelijkste als je een aparte ruimte hebt waar je je machines inspoelt; niet als iedereen op elke werkplek mag installeren. Dan zou je met customized USB-keys moeten werken die tegen de goede images praten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom stap je niet over op MDT? Dan kun je één image gebruiken, waar drivers voor zowel laptop als desktop in zitten.

Specifieke zaken voor een laptop of desktop stop je in aparte taken in je tasksequence. Met WMI filtering kun je dan bepalen voor welk platform een specifieke taak gaat draaien.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
Wat houd MDT precies in?

Heb even gelezen maar MDT is een toolkit om images te bewerken, Dit gaat bij ons niet werken. We hebben diverse afdelingen welke Windows specifieke settings gebruiken en daarbij software, welke wij voor installeren in de images.

[ Voor 83% gewijzigd door markwingens op 16-03-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:42
Nou, je zet er een image(schone win10) installatie in voegt de rest toe.

Dan kan je zelf met taak sequences applicaties etc installeren.

Mdt kan je helemaal opbouwen zoals je zelf wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

markwingens schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:14:
Heb even gelezen maar MDT is een toolkit om images te bewerken, Dit gaat bij ons niet werken.
Niet helemaal, MDT is een toolkit om (ook) images te kunnen deployen, maar dan met meer opties dan WDS. MDT gebruikt WDS voor het PXE boot gedeelte, maar de deployment zelf wordt vanuit WDS gedaan.
We hebben diverse afdelingen welke Windows specifieke settings gebruiken en daarbij software, welke wij voor installeren in de images.
Die specifieke instellingen en software installaties, kun je dan meegeven met een zogenaamde tasksequence vanuit MDT. Door middel van WMI query's kun je exact regelen onder welke voorwaarden een task uitgevoerd moet gaan worden.

Zijn je machines overigens domainjoined? Dan zou ik de software deployment en OS settings helemaal niet op gaan nemen in je image, maar die bv. met GPO's gaan uitvoeren. In je image neem je dan alleen software op die voor alle deployments geinstalleerd moet zijn. Dat scheelt een hoop onderhoud aan je image. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15
markwingens schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:14:
Wat houd MDT precies in?

Heb even gelezen maar MDT is een toolkit om images te bewerken, Dit gaat bij ons niet werken. We hebben diverse afdelingen welke Windows specifieke settings gebruiken en daarbij software, welke wij voor installeren in de images.
Je wilt juist eigenlijk geen meerdere images hebben. Je wilt 1 master (of golden) image hebben, waarna je de overige software installeerd. Dat werkt een stuk beter en gemakkelijker, want je hoeft maar 1 image te onderhouden. Ideaal als je een nieuw type hardware krijgt, want je hebt maar 1 image dat je hoeft te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
Ok bedankt allemaal, ga ik mijzelf eens verdiepen in MDT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:06
markwingens schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:20:
Ok bedankt allemaal, ga ik mijzelf eens verdiepen in MDT.
Hier alvast wat middelen die ik ook gebruikt hebt om een MDT omgeving in te richten bij een klant.

Deploy Windows 10 with the Microsoft Deployment Toolkit
https://technet.microsoft...rosoft-deployment-toolkit

Building a Windows 10 v1607 reference image using MDT
https://deploymentresearc...e-using-MDT-2013-Update-2

Simple-step-deploy-windows-8-1-with-mdt-2013wds
https://mizitechinfo.word...013wds-in-server-2012-r2/

De instructie is nog op basis van MDT 2013 met Windows 8.1 maar de opzet is hetzelfde als bij Windows 10.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1