Mazda2 baterijvervangen start nu niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazingfreek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-01-2024
Mijn vraag
.
Beste,

Heb mijn baterij vervangen bij mijn afstandsbediening van mijn mazda 2
Nu kan ik wel mijn deuren openen alleen start hij niet meer
Gelukkig heb ik nog mijn reserve sleutel
Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
Iemand enig idee ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat heb je dus zelf gedaan?

In een aantal gevallen (bij modernere auto's), kan je de sleutel "ergens in de cockpit" tegenaan houden en start de auto alsnog. Of, in een aantal gevallen, kan je je fob uit elkaar trekken en heb je alsnog een "ijzeren sleutel" die mogelijk ergens contact kan maken om te starten.

Eventueel is het zelfs mogelijk dat de sleutel opnieuw moet inleren; over het algemeen kan je dat zelf door een procedure uit te voeren maar gezien de vraagstelling zou ik je adviseren om met de auto even naar de dealer te rijden en het daar op te lossen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 11:50
Ik heb geen mazda, maar dit klinkt als: dat de startonderbreker chip die ook in de sleutel zit geen stroom krijgt of beschadigd / kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kan ook nog zijn dat de sleutel opnieuw ingeleerd moet worden. Allicht is er met die zoekterm wat in de handleiding of op internet te vinden.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

atomix9 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:40:
Ik heb geen mazda, maar dit klinkt als: dat de startonderbreker chip die ook in de sleutel zit geen stroom krijgt of beschadigd / kapot is.
Dit. Echter is de startonderbreker in goedkopere auto's een passieve transponder die geen stroom nodig heeft van het batterijtje. De transponder ziet eruit als een heel klein zwart blokje. Mogelijk is deze uit de sleutel gevallen bij het wisselen van de batterij.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zou de procedure voor het vervangen van het batterijtje even opnieuw volgen (misschien is er iets scheef gaan zitten oid of ben je vergeten iets terug te plaatsen), en als je auto dan nog steeds niet start even bij de dealer langs gaan. Toevallig afgelopen week ook van een Mazda2 het batterijtje van de sleutel vervangen en ik heb daarna geen enkel probleem gehad met starten. Opnieuw inleren is dus niet iets wat standaard 'erbij' hoort.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij Mazda hoef je geen sleutel opnieuw in te leren na vervangen batterij.
Ik heb zelf al bij meerdere mazda's de batterij van de sleutel vervangen zonder problemen.

Ze schijnen wel kieskeurig te zijn voor type batterij.
Dus steek er geen action batterij in ofzo.
Mijn schoonbroer (mazda monteur) gebruikt uitsluitend Varta. Met andere batterijen staan de klanten zeer snel weer terug omdat de sleutel slecht werkt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
De Mazda 2 wordt gelukkig al niet een jaar of 10-15 gemaakt in diverse iteraties. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check toch even je boekje over de juiste procedure. Inleren hoeft wellicht niet, opnieuw syncen mogelijk wel. Moest bij mijn Peug 207 iig wel. Ik ga er vanuit dat dat in het boekje staat. En anders ff de dealer bellen, die kunnen het zo zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amazingfreek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-01-2024
Ben naar de dealer geweest chip kapot is nu vervangen en werkt weer als een trein
Pagina: 1